تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۳۲۲۲۸
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

هشدار، مراقب گردش ویروس انگلیسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باشید

۰
هشدار، مراقب گردش ویروس انگلیسی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باشید
کبنا ؛معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: باید مراقب گردش ویروس انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
به گزارش کبنا، محمد مهدی بانشی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این یک سال شیوع کرونا به اندازه 26 سال خدمت سختی نکشیدم اتحاد خیلی خوبی هم در هیئت رییسه دانشگاه داشتیم تا در برابر کرونا که بار سنگینی بر دوش حوزه درمان و سلامت است سربلند بیرون بیاییم. روز بهورز ۱۲ شهریور که وارد این مدیریت شدم، ۸ ماه حقوق‌ها عقب بود، درآمد ما بسیار کم بود، ۴۶۸ هزار نفر را خدمات می‌دادیم و ۱۹۸ هزار نفر که قبلا زیر چتر بهداشت نبودند را زیر چتر بیاوریم و با آن حقوق ۸ ماهه را که پرداخت کردیم، مقداری هم جلو افتادیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، افزود: بیشتر در جمعیت شهری مشکل داشتیم، سیستم خود را برای خدمت به مردم افزایش دادیم در حالی که پیش از آن از 100 هزار نفر جمعیت استان حتی یکی فشار خون نگرفته بودیم. 
وی در ادامه گفت: در سال گذشته، 8 میلیون و 619 هزار خدمت ارائه کردیم و در سال 99 خدمت در همه دانشگاه‌های کشور خدمت به غیر از دانشگاه تبریز افت داشت و جالب است که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، امسال به 11 میلیون و 880 هزار خدمت رسیده یعنی افزایش 40 درصدی رشد خدمت داشته‌ایم. 
وی همچنین افزود: مشکل اصلی ما، هم اکنون کروناست، اما با انسجامی که وجود دارد، موفقیت‌هایی چشمگیری داشته‌ایم. غربال‌گری چهار مرحله‌ای داشتیم و اولین دانشگاهی بودیم که به 90 درصد غربالگری رسیدیم، چرا که از نیروهای کارآمدی برخورداریم و اکنون بیماریابی ما دو برابر کشور است. درصد مرگ و میر، بسیار کمتر از کشور و میانگین سنی ابتلای بیماری ما 42 سال و در اکثر استان‌ها بالای 50 سال است که نشان از بیماریابی خوب در استان دارد. 92 درصد بیماران ما قبل از بیمارستان و بستری شناسایی می‌شوند و 82 درصد از بیماران ما اصلا بیمارستان را ندیده‌اند و سرپایی معاینه و قرنطینه می‌شوند.
وی در ادامه توضیح داد: 435 مرگ داشتیم و با تست گسترده و هوشمند، درمان سرپایی مناسب و بیماریابی مناسب، در میزان مرگ و میر نسبت به دنیا که میزان آن 2.2 در هزار است، بسیار بهتر هستیم.
بانشی افزود: واکسن در سه مرحله وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد که در مرحله اول 100 دوز داشتیم. از اولین تا آخرین نفر اولویت‌بندی و از ۴۰۰۰  نفر بخش درمان، هزار نفر دریافت کردند برای بیماران صعب‌العلاج روستاهای دور هم در نظر گرفته شد. ما منتظر دریافت واکسن هندی هستیم که از گروه‌های پر خطر در استان کهگیلویه و بویراحمد، شروع کنیم. و بخشی از کادر ای‌سی‌یو و اورژانس‌های کوئیدی را نیز واکسینه کردیم. 
وی در پایان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، بعد از خوزستان یکی از خطرناک‌ترین استانهای کشور هستیم و ایام بسیار سختی خواهیم داشت و باید مراقب گردش ویروس انگلیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1