تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : ۴۳۲۱۸۴
آخرین آمار مبتلایان به کووید 19 در استان کهگیلویه و بویراحمد؛

12 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد

۰
12 بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به افزایش آمار بیماران کرونایی در استان، به کرونای جهش یافته انگلیسی مشکوک شدیم که طی رایزنی‌های صورت گرفته با انستیتو پاستور تهران کیت جهت ۸۰ نفر دریافت شد و با استخراج RNA ژنوم کرونای انگلیسی تشخیص داده شد.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ پرویز یزدان پناه افزود: به صورت تصادفی از ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا که تست PCR مثبت داشتند، تست کرونای انگلیسی انجام شد که متاسفانه ۱۲ نفر مبتلا به بیماری کرونای انگلیسی بودند.
وی یادآور شد: 3 بیمار در شهرستان بهمئی، 3 بیمار در دهدشت، 3 بیمار در گچساران، 2 بیمار در بویراحمد و یک بیمار در شهرستان دنا بعنوان کرونای جهش یافته (انگلیسی) تشخیص داده شدند. ویروس جهش یافته انگلیسی استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را درگیر کرده است است و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده ویروس انگلیسی در این استان‌ها غالب شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه 159 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد 51 نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و 12 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

   

وی افزود: متاسفانه در طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوت بدلیل کرونا در استان روی داده است همچنین از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 25968 نفر بهبود یافته‌اند.
یزدان پناه گفت: طی 24 ساعت گذشته 1072 رپید تست انجام شده که 5 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد و از 704 نمونه PCR انجام شده ۳۳ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در کهگیلویه (۷۰ درصد)، بویراحمد (۳۰ درصد)، گچساران (۳۵ درصد) و دنا (۲۰ درصد) مثبت بودند.
 وی تصریح کرد: ویروس حهش یافته انگلیسی به سرعت و سادگی منتشر می‌شود و افرادی با سنین پایین‌تر را درگیر می‌کند. میزان سرایت پذیری بالایی داشته و میزان کشندگی آن نیز بیشتر است که می‌تواند باعث افزایش مرگ و میر در استان شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد: مردم باید حساسیتی که در ابتدای سال ۹۹ داشتند را هم اکنون نیز داشته و احساس خطر بیشتری بنمایند.
 یزدانپناه با اشاره به اینکه پوشیدن یک ماسک 3 لایه به تنهایی کفایت نمی‌کند، عنوان کرد: ضروری است مردم ضمن پوشیدن ماسک 3 لایه، از ماسک پارچه‌ای روی آن نیز استفاده نمایند.
 وی افزود: حتماً فاصله فیزیکی دو متری را رعایت و از حضور در هر گونه تجمعات خانوادگی و مکان‌های شلوغ مثل بازار، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به جد خودداری کنید.
 وی با اشاره به اینکه جابجایی جمعیت سهم ویژه‌ای در انتقال کرونا دارد، گفت: سفر کردن به سایر شهرها و استانها و نیز سفر به روستاها موجب انتقال بیماری به سایر افراد و مناطق می‌شود.
 دکتر یزدان‌پناه افزود: اگر دچار بیماری شدید و علائم داشتید حتماً با 4030 تماس گرفته و یا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنید تا تست سریع و یا pcr برایتان انجام گیرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: اگر تست کرونای شما مثبت بود باید سریع به قرنطینه رفته و مراقب خانواده و اطرافیان خود باشید. کسانی که در معرض تماس با بیمار بودند نیز باید حتماً جهت تست گیری اقدام نمایند.
 وی افزود: افراد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز باید قرنطینه خود را به طور کامل رعایت کنند زیرا شیوع بیماری بالا بوده و برای دیگران خطر آفرین است.
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و بهار خوبی را در پیش داشته باشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1