کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بازدید از بافت تاریخی دهدشت؛

تقدیر نماینده ولی فقیه در استان از ساماندهی بلادشاپور

26 اسفند 1399 ساعت 23:50

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ساماندهی بافت تاریخی دهدشت تقدیر کرد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ساماندهی بافت تاریخی دهدشت تقدیر کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه ائمه جمعه شهرهای دهدشت، قلعه رئیسی و دیشموک از بافت تاریخی دهدشت بازدید کرد.
حسینی در این بازدید مرمت مسجد مورک‌ و امامزاده جابر را از اقدامات مهم فرهنگی در استان دانست و اظهار داشت: رونق فرهنگی در بافت تاریخی دهدشت سبب توسعه گردشگری مذهبی در این شهر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلادشاپور هویت تاریخی مردم استان است و باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به واگذاری کاروانسرا و حمام تاریخی کهیار به بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان کهگیلویه داشته باشد.



امام جمعه دهدشت هم در این بازدید با تقدیر از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ساماندهی بافت تاریخی دهدشت، گفت: مرمت کاروانسرا و بناهای مذهبی این بافت تاریخی نویدبخش پیشرفت و عمران و آبادانی دیار بلادشاپور است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحدانی‌فر افزود: مسجد مورک‌ برای اقدامات فرهنگی به هیئت‌های مذهبی واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: در بافت تاریخی دهدشت هفت امامزاده و سه مسجد وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی داشته باشد.



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید با بیان اینکه با جذب اعتبارات ملی توانستیم قسمت‌های تخریب‌شده بافت تاریخی دهدشت را مرمت کنیم، گفت: در یک سال گذشته، بیش از دو میلیارد و 700 میلیون تومان به ساماندهی بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت.
مجید صفایی افزود: واگذاری دو بنای مهم بافت تاریخی دهدشت به بخش خصوصی از طریق صندوق احیاء از دیگر اقدامات مهمی بود که در راستای ساماندهی این بافت صورت گرفت.



 


کد مطلب: 432117

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/432117/تقدیر-نماینده-ولی-فقیه-استان-ساماندهی-بلادشاپور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1