تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۴۳۲۱۱۷
در بازدید از بافت تاریخی دهدشت؛

تقدیر نماینده ولی فقیه در استان از ساماندهی بلادشاپور

۰
تقدیر نماینده ولی فقیه در استان از ساماندهی بلادشاپور
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ساماندهی بافت تاریخی دهدشت تقدیر کرد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط ‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز به همراه ائمه جمعه شهرهای دهدشت، قلعه رئیسی و دیشموک از بافت تاریخی دهدشت بازدید کرد.
حسینی در این بازدید مرمت مسجد مورک‌ و امامزاده جابر را از اقدامات مهم فرهنگی در استان دانست و اظهار داشت: رونق فرهنگی در بافت تاریخی دهدشت سبب توسعه گردشگری مذهبی در این شهر می‌شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلادشاپور هویت تاریخی مردم استان است و باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم.
وی با اشاره به واگذاری کاروانسرا و حمام تاریخی کهیار به بخش خصوصی، گفت: بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصادی شهرستان کهگیلویه داشته باشد.



امام جمعه دهدشت هم در این بازدید با تقدیر از عملکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در ساماندهی بافت تاریخی دهدشت، گفت: مرمت کاروانسرا و بناهای مذهبی این بافت تاریخی نویدبخش پیشرفت و عمران و آبادانی دیار بلادشاپور است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحدانی‌فر افزود: مسجد مورک‌ برای اقدامات فرهنگی به هیئت‌های مذهبی واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: در بافت تاریخی دهدشت هفت امامزاده و سه مسجد وجود دارد که می‌تواند نقش مهمی در اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی داشته باشد.



مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید با بیان اینکه با جذب اعتبارات ملی توانستیم قسمت‌های تخریب‌شده بافت تاریخی دهدشت را مرمت کنیم، گفت: در یک سال گذشته، بیش از دو میلیارد و 700 میلیون تومان به ساماندهی بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت.
مجید صفایی افزود: واگذاری دو بنای مهم بافت تاریخی دهدشت به بخش خصوصی از طریق صندوق احیاء از دیگر اقدامات مهمی بود که در راستای ساماندهی این بافت صورت گرفت.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) گل آرایی ضریح امام حسین و حضرت عباس

(تصاویر) گل آرایی ضریح امام حسین و حضرت عباس

در آستانه اعیاد شعبانیه، ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) با گل‌های طبیعی ...
چه گیاهانی را در اتاق خواب‌مان بگذاریم؟

چه گیاهانی را در اتاق خواب‌مان بگذاریم؟

گیاهان تصفیه کننده هوا می‌توانند به زندگی بهتر انسان و سلامت شما نیز کمک کنند.
کاهش ابتلا به کرونا با مصرف این قرص

کاهش ابتلا به کرونا با مصرف این قرص

طبق یافته های اخیر، استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی عروقی در ...
1