تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۴۳۲۱۰۲
یادداشت ارسالی؛

گفته های دبیرکل جمعیت هلال احمر کاملا خلاف واقعیت است / او یا به سی سخت نیامده یا از ماشین گرم خود پیاده نشده است

۸
۰
گفته‌های دبیرکل جمعیت هلال احمر کاملا خلاف واقعیت است
کبنا ؛در پی مصاحبه‌ای از طرف دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص زلزله سی سخت و اقدامات صورت گرفته، یکی از شهروندان شهر سی سخت در متنی به این مصاحبه واکنش نشان داده است.
به گزارش کبنا نیوز، این مطلب به قلم میلاد طاهری پور به شرح زیر است؛
جناب آقای قوسیان، دبیرکل محترم جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران
با سلام
چند روز گذشته مصاحبه‌ای از حضرت‌عالی در خصوص زلزله شهر سی سخت منتشر شد که به‌عنوان یک جوان سی سختی لازم دیدم ذکر مواردی را برای شما و قضاوت کنندگان شرح دهم.
البته قبل از هر چیزی تشکری هم داشته باشم از جمعیت هلال‌احمر ولو برای کوچک‌ترین خدمتی که در این حادثه انجام داده است.
اما مطالب شما را کاملاً رد می‌کنیم و آن را به‌نوعی توهینی به این مردم شریف و نجیب میدانیم. مردمی که در فرهنگ و تلاش و عزت‌نفس زبان زد همه ایرانیان بوده و هستند. در انسانیت این مردم همین بس که در سانحه هواپیمایی تهران به یاسوج اقدامات بزرگ این مردم  مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت که خود گویای بزرگی این مردم است. شاید چون آن زمان شما در جمعیت هلال‌احمر دبیر کل نبودید مطلع نیستید که بدانید این مردم در آن سانحه چگونه یاری‌گر امدادگران شما بودند و آبروی سازمان شما را خریدند. آن روزها را حتماً از همکارانتان بپرسید تا برایتان مرور کنند.
دبیرکل محترم جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران؛
شما در این مصاحبه گفتید در همان شب دو اردوگاه اسکان آماده کردید ولی استقبالی نشد، اما اردوگاه اسکان شما شب دوم و در مکانی خارج از شهر بود و در ثانی حضرت‌عالی می‌گویی چون شهر تخریب نشده بود مردم برای مراجعه به اردوگاه اسکان مراجعه نداشتند درصورتی‌که این موضوع صحت ندارد. مردم سی سخت چنان خانه‌هایشان دچار مشکل شده بود که نمی‌توانستند کل زندگی‌شان را ترک کرده و در مکانی خارج از محدوده شهر ساکن شوند. شب‌های اول برخی در سرما و برخی در خودروهای خود می‌خوابیدند و احتمالاً یا ندیده‌اید یا اشتباه به عرضتان رسانده‌اند. بسیاری از مردمی که خانه‌های آن‌ها تخریب‌شده بود قشر کارگر، کشاورز و ضعیف اقتصادی جامعه بودند که خودرویی نداشتند بخواهند تا اردوگاه اسکان شما  تردد می‌کردند. حال بماند که با توجه به خطر ویروس کرونا این خود خطری دیگر کنار زلزله بود.
در قسمتی دیگر گفته بودید همان روز به شهر سی سخت رفتید و هوا صاف بود و سرمایی وجود نداشت درصورتی‌که این گفته شما نیز کاملاً خلاف واقعیت است. مگر می‌شود در زمستان و آن‌هم دامنه کوه دنا ولو با هوای صاف سرد نباشد؟ البته شاید از دید شمایی که داخل خودروی حاملتان نشستید و بخاری روشن بوده هوا را سرد احساس نکرده‌اید و یا شاید بدن شما سرما را احساس نمی‌کند. وقتی تمام رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها حتی صداوسیما گزارش‌هایی در خصوص بارش برف و باران و سردی هوا در سی سخت انعکاس می‌دادند لااقل همان سفیدپوشی کوه دنا از برف را مشاهده می‌کردید تا که امروز نگویید هوا سرد نبود.
گفته‌اید از هر 10 خانه تنها یک خانه صدمه‌دیده بود و اتفاقاً برعکس از هر 10 خانه تنها یک خانه سالم مانده است. اگر می‌خواهی حجم تخریبی را ببینی این روزها که آواربرداری می‌کنند بیا و ببین که چه بر سر این شهر آمده است. بیا و ببین که چه تعداد خانوارهایی الآن بی‌خانه شده‌اند و در چادرهایی زندگی می‌کنند که بعد از گذشت یک هفته به آن‌ها داده شد.
راستی حرف از توزیع چادر شد و گفته‌اید شما می‌خواستید بر اساس دفترچه و درب منازل توزیع کنید ولی نگذاشتند و این نیز صحت ندارد،  چون‌که اتفاقاً هلال‌احمر چادرها را زیر باران و در صف‌های شلوغ با وضعیت کرونا توزیع می‌کرد و فرماندار و استاندار با این اقدام مخالفت کرده و گفتند درب منازل توزیع شوند و حتی کلیپ‌های مستند این موضوع وجود دارد که فرماندار در مکان توزیع چادرها با استفاده از بلندگوی دستی خطاب به جمعیت هلال‌احمر فریاد میزند که این کار را تعطیل کنید و درب منازل توزیع انجام شود. البته باید تشکر کنیم از ارسال چادرها اما در توزیع روزهای اول بسیار بد عمل نمودید.
جناب آقای قوسیان از شما خواهش می‌کنم که در خصوص فرهنگ این مردم بیشتر تحقیق کنید و از تاریخ این خطه بدانید که مردم زحمت‌کش، با وجدان و با فرهنگی هستند و این ملاکتان نباشد که اگر در یک خانه چادر دیدید و صاحب آن منزل گفته چادر نداریم این را عنوان کنید و عموم مردمی که برعکس این موضوع عمل کردند و حتی اگر اقلامی می‌آمد و نیازشان نبود می‌گفتند ما نیاز نداریم و ببرید برای منازل دیگر را عنوان نکنید.
شما بدانید  این مردم آن‌چنان عزت‌نفس دارند که حتی اگر نیازی هم داشته باشند هیچ‌گاه حاضر به چنین اقداماتی که فرمودید نیستند.
دبیرکل محترم جمعیت هلال‌احمر ایران؛ شما با این گفتارهای خلاف واقع باعث می‌شوید مردم کمک‌هایی که با درایت جناب دکتر همتی و فرزند شایسته این دیار، دکتر فرید مرادیان  ارسال شد و زحمات همکارانتان در این جمعیت نیز در اذهان مردم این شهر نادیده گرفته شود و آخر این مطلب را با این داستان تمام می‌کنم.
«در زمانی که خوانین بر این مناطق در رأس بودند، پادشاه وقت ایران کلیه خوانین را فراخواند و بعد از هرکدام پرسید چه چیزی از پادشاه طلب می‌کنید تا پادشاه به شما دهد. هرکدام از خوانین مطالبه‌ای داشت و یکی اسبی و دیگری پول و دیگری تفنگی که از پادشاه به یادگار داشته باشند، اما ملاقباد سی سختی برای مردم دیارش یک معلم را درخواست کرد تا علم و فرهنگ را به این دیار بیاورد و امروز این مردم برای همه ایران به‌عنوان مردم فرهنگی شناخته‌شده باشند.
--------------------------------------------------
فرزندی از خاک مقدس سی سخت
میلاد طاهری پور
نام شما

آدرس ايميل شما

سی سخت
با سلام.
جناب آقای طاهر پور ضمن تشکر از حضرتعالی
عرض کنم که تمام مشکلات پیش آمده در روز اول و دوم زلزله بر میگردد به حرفهای بی سر و ته و حرمت شکنی گونه یکی دو تن از شهروندان که متاسفانه بحرانی به بحران دیگر شهرمان افزود و متاسفانه مشکلاتی پیش آمد که ضربه اش را ما مردم خوردیم و اصلا نگذاشتند ببینیم برنامه چیست در همان اول دنبال بزرگ جلوه دادن خودشان بودند متاسفانه!بیایید حداقل با خومان صادق باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
حرف میزنی.برای انتخابات شورا
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ایشان کاندیدای شورای شهر نشدند.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
گفته های نادرست ایشان فقط جهت پاک کردن صورت مسأله و پوشش عملکرد واقعأ ضعیف هلال احمر بود که متأسفانه شاید از جانب هلال احمر دنا و استان به ایشون دادهان برای تأیید کارای خودشون.
ف.مرادی
Iran, Islamic Republic of
لازم می دانم از زحمات فرماندار و استاندار کهگیلویه و بویر احمد تشکر کنم که یک لحظه مردم رو تنها نزاشتن و فشارها و نگرانی های زلزله و آسیب مردم یک طرف و تحمل فشارهای افرادی که سان می دیدند ( مثل جناب قدسیان محترم ) و نا اگاه به مسائل اجتماعی و حتی موقعیت جغرافیایی منطقه بودند ،از طرف دیگر ، خستگی مضاعفی رو برای انها و مردم ایجاد می کرد ..
امیدوارم دیگر شاهد این شرایط و این گونه اظهار نظر کردن اونهم از یک مسئول کشوری نباشیم .
سی سخت قلعه مرکزی
Iran, Islamic Republic of
بیایین باهم صادق باشیم و دست ازتعریف وتمجیدهابرداریم ...هلال احمر واقعا روزای اول حادثه بسیارضعیف بود...بعدش بهترشد..ولی این لباس ریاست به کسی که مدیریت براش خیلی زود بودبسیارگشادبود...
Iran, Islamic Republic of
واقعأ هلال احمر شهرستان دنا
هیچگونه آمادگی و مدیریتی نداشتند.
۴ تا کلیپ آموزشی حتی در حد آموزش نصب چادر و یا قرار گیری در نقاط کمتر آسیب پذیر نداشتند و ندارند که با گذشت ۲۷ از زلزله در فضای مجازی پخش کنن.
۴ تا نقشه شهر رو نداشتن که بدن به نیروهای حضور یافته از سایر استانها برای کمک رسانی کوچه ای و محله ای.
۴ تا مشاور کمکی نداشتن که بفرستن توی جماعت تا آلام و اندوه شون رو مشاوره کنه و از آسیب های روانی جلوگیری کنه. بچه های خردسالی که ترس برداشتن و ۲۴ ساعته آغوش مادران رو ول نمیکنن بدلیل ترس از زلزله.
اصلی ترین دلیل انتشار کرونا همین صف های چادر و لوازم و غیره تخمین زده شده، مسبب کیست؟ چرا مدیریت هلال احمر پاسخ نمیده
Iran, Islamic Republic of
ایشون رو شاید هلال سرخی ها نزاشتن از زیر بخاری شاسی بلند خارج بشه تا افتضاح های رخداده رو ببینه و ایشونم داره میگه هوا گرم بوده
به هر حال بهترین قضاوت کنندگان مردم هستند و دیدند و گفتند و ماندگار خواهد شد این عملیات هلال سرخ
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
از خاتمی تا ظریف

از خاتمی تا ظریف

پس از نهی آیت‌الله سید‌حسن خمینی برخی رسانه‌های رقیب با طرح این مساله که پروژه انتخاباتی ...
1