تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۳۲۰۱۲
در دیدار موحد با وزیر کار مطرح شد

از تعیین تکلیف سد آبریز تا اختصاص سهمیه بیمه به کارگران کهگیلویه بزرگ

۰
از تعیین تکلیف سد آبریز تا اختصاص سهمیه بیمه به کارگران  کهگیلویه بزرگ
کبنا ؛نماینده مردم کهگیلویه،بهمیی،چرام و لنده با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام موحد در این دیدار با بیان اینکه کارگران در شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی به دلیل نبود اشتغال پایدار اکثرا به عنوان کارگر ساختمانی امرار معاش می کنند، اظهار داشت: بیشتر این افراد فاقد پوشش بیمه ای بوده و این مهم موجب رنج و عذاب آنها در مواقع بحران و اضطرار است.
وی افزود: علی رغم پیگیری های متعدد این افراد موفق به برقراری بیمه خود و اعضای خانواده شان نشدند.
حجت الاسلام موحد، گفت: باتوجه به اینکه در این ۴ شهرستان به دلیل کمبود منابع امکان بهره مندی کارگران از خدمات بیمه ای ممکن نیست انتظار می رود از محل منابع تحت اختیار وزارت کار سهمیه ای ویژه و متناسب با جمعیت و گستردگی جغرافیایی حوزه انتخابیه در اختیار تامین اجتماعی این شهرستان ها قرار دهید تا نسبت به رفع مشکل بیمه ای آنها اقدام شود.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی پروژه احداث سد آبریز را یکی از مصوبات سفر شورای معاونین و مدیران ارشد وزارت کار به استان برشمرد و گفت: این سد از نظر مختصات فنی و ابنیه از پروژه های کم نظیر و منحصر بفرد است.
حجت الاسلام موحد افزود: با بهره برداری از این سد ضمن زیر کشت بردن اراضی وسیعی در پایین دست و رونق کشاورزی منطقه زمینه توسعه تورهای آبی و گردشگری پیرامون سد را نیز فراهم می کند.
وی تاکید کرد: در نشست مسئولان ارشد وزارت کار به استان مقرر شد برای بهره مندی از این پروژه مهم و حیاتی از محل ماده ۵۶ مبنی بر سرمایه گذاری بانک ها اقدامات لازم انجام شود که می طلبد دستورات لازم در خصوص عملیاتی شدن این مهم از سوی یکی از بانک های زیر مجموعه آن وزارت خانه جهت رفع این مشکل و گامی به سوی برطرف کردن محرومیت زدایی در این منطقه صادر شود.
موحد از توجه وزیر کار و مدیر عامل تامین اجتماعی و مهندس پناه معاون و نماینده تام الاختیار وزیر در مسائل مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تقدیر کرد و گفت: انتظار می رود وزارت کار نسبت به عقب ماندگی های شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در این حوزه نگاه ویژه ای داشته باشد. 
نماینده مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مصوبات سفر اخیر مجموعه مدیران ارشد وزارت کار به استان، گفت: سازمان تامین اجتماعی برای افزایش تخت های بیمارستانی و بهبود کمیت و کیفیت درمان در شهرستان کهگیلویه متعهد شد.
موحد با اشاره به اعزام هیاتی از کارشناسان سازمان تامین اجتماعی جهت بازدید از شرایط بهداشت و درمان این شهرستان و ارائه گزارش جامع برای احداث بیمارستان جهت رفع مشکلات درمانی مردم ۴ شهرستان کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی افزود: انتظار می رود وزارت کار در این راستا با حمایت همه جانبه زمینه پیشرفت حوزه بهداشت و درمان و رفاه بیشتر مردم در این شهرستان ها را فراهم کند.
وی بر تسریع آغاز عملیات اجرایی برای احداث یک بیمارستان در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم امید است که با دستور خود در خصوص احداث بیمارستان، کام مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام را شیرین کنید. 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار و در پاسخ به مطالبات نماینده مردم شهرستانهای چهارگانه اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات جامعه هدف در این شهرستان ها به کار می گیریم.
شریعتمداری گفت: در خصوص کارگران حتما سهمیه مناسبی به ۴ شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام اختصاص می یابد.
وزیر کار به دو بانک رفاه کارگران و بانک توسعه تعاون دستور ویژه داد که برای مشارکت در احداث پروژه سد آبریز ، شرایط تشکیل کنسرسیوم بررسی شده و در نزدیکترین زمان به وزیر گزارش آن را برای نحوه مشارکت این وزارتخانه و بانکهای عامل زیر مجموعه ارائه دهند.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دیدار با وزیر کار با دست پر برگشت
 
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در دیدار با وزیر کار با دست پر برگشت
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1