تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۳۱۹۲۶
کبنا خبر می دهد؛

آمریکا برای بازگشت به برجام شرط گذاشت

۰
آمریکا برای بازگشت به برجام شرط گذاشت
کبنا ؛
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره احتمال معاف کردن برخی کشورها از اجرای تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران به‌منظور ترغیب ایران برای مذاکره با آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هیچ مشوقی برای این منظور در نظر نگرفته است.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از تسنیم «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پنج‌شنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت متبوعش هیچ مشوقی برای ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا در نظر نگرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره احتمال معاف کردن برخی کشورها از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران، اظهار داشت: «همان‌طور که روز گذشته آقای وزیر [آنتونی بلینکن] تأکید کرد، ما هیچ اقدام یا مشوق یکجانبه‌ای به‌منظور ترغیب ایران برای آمدن به پای میز مذاکره در نظر نداریم.»
وی ادامه داد: «اگر برداشت ایرانی‌ها این است که اگر هیچ اقدامی در راستای از سرگیری پایبندی کامل به برجام انجام ندهند ما امتیازات یا اقدامات یکجانبه‌ای به آنها پیشنهاد خواهیم کرد، این یک سوءبرداشت است.»
ند پرایس اضافه کرد: «اگر و فقط اگر ایران به پای میز مذاکره بیاید، ما آماده خواهیم بود که درباره پیشنهاداتی که می‌تواند دو طرف را به مسیر بازگشت به پایبندی متقابل به برجام سوق دهد، گفتگو کنیم. این چیزی است که ما مد نظر داریم؛ پایبندی در برابر پایبندی. اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود تحت برجام بازگردد، ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد.»
مقامات دولت جدید آمریکا طی روزهای اخیر بارها اعلام کرده‌اند که قبل از بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام بازگردد.
در مقابل، ایران تأکید کرده است که آمریکا به‌عنوان کشوری که از برجام خارج شده و اقدام به وضع تحریم‌های شدید علیه ایران کرده است، باید علاوه بر بازگشت به برجام اقدام به رفع تحریم‌های خود علیه ایران کند تا پس از آن ایران نیز اجرای تعهدات هسته ای خود مطابق برجام را از سر گیرد.
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه 21 اسفندماه از سوی خبرگزاری اسپوتنیک منتشر شد، تأکید کرد که اگر آمریکا تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران را لغو نکند، حتی حضور نماینده این کشور در نشست اعضای برجام –که آمریکا دیگر عضو آن نیست- امکان‌پذیر نخواهد بود.
ایران همچنین در پاسخ به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی درباره تلاش برای تقویت برجام و گنجاندن مسائل موشکی و منطقه‌ای در آن، تصریح کرده است که هیچ‌گونه تغییری را در برجام نخواهد پذیرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1