تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴
کد مطلب : ۴۳۱۶۳۰
کبنا گزارش می دهد؛

وقتی اساتید پروتکل ها را رعایت نمی‌کنند / جنب و جوشِ آژانس‌های گردشگری در ایام کرونا

۰
وقتی اساتید پروتکل ها را رعایت نمی‌کنند / جنب و جوشِ آژانس‌های گردشگری در ایام کرونا
کبنا ؛
هر زمان که دولت نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی بیشترین شدت و برخورد و تبلیغات را بکار گرفته، نتیجه خوبی هم عاید شده است، اما سیاست های ستاد کرونا که دولت و دستگاه های اجرایی دست اندرکاران آن هستند چندی است که کمترین الزامات را اجرا می کند.
به گزارش کبنا نیوز، اجبار ماسک زدن، و جریمه کردن افراد سلیقه ای شده، و گاها می بینیم که افرادی در مجموعه دولت ماسک ندارند.
قوانین ستاد ملی کرونا تجمعات در محیط های بسته را محدود کرده، دولت مردم را ملزم به رعایت می داند، تجمعات از قبیل عروسی و عزا را تعطیل یا جریمه می کند، ولی بر روی مجموعه خود آنگونه که باید و شاید دقت و الزامی ندارد.
در هفته های گذشته، در دهه فجر، جشنواره فیلم فجر با اکران 16 فیلم در شهرهای یاسوج و دهدشت برگزار شد. همچنین کارگاه هایی برگزار شد که اساتید این کارگاه‌ها، ماسک نزده‌اند، و همچنین در اخبار هم آمده که این افراد بعد از برگزاری دوره  و کلاس، و عزیمت به تهران، به خاطر کرونا در بیمارستان بستری شدند. طبق اخبار موثق استقبال اندک مخاطبان و اصلاً دلایل و ضرورت برگزاری این جشنواره با فروش کمتر از 10 میلیون تومان (به گواه فروش اینترنتی) و صرف حداقل 50 میلیون هزینه‌ی برگزاری جشنواره چه بوده است؟
هوشنگ میرزایی در بیمارستانی در تهران بستری و محمد سلیمی نیز دوران نقاهت کرونا را در منزل  در روزهای آخر بهمن ماه سر می کرد.
عجیب است که این افراد بدون ماسک در کارگاه‌ها شرکت می‌کرده‌اند و عجیب تر آن است که اینگونه برنامه ها بصورت حضوری برگزار شده اند.



 
آیا رعایت پروتکل‌ها فقط برای شرکت کنندگان است؟ چرا اساتید دعوت شده قبل از حضور بدون ماسک در کارگاه‌ها تست کرونا نداده‌اند. آیا فقط شعار، کرونا را متوقف می‌کند و در حالی که مسئولین ا داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این اشتباه که ممکن است جان تمامی حاضران در کارگاهها را به خطر بیاندازد و هزینه‌های مالی و معنوی به شرکت کنندگان و جامعه تحمیل کند اکنون نیز در حال برگزاری کارگاه تئاتر در سه شهرستان هستند که متاسفانه همیشه توسط اساتیدی خاص برگزار می‌شود.
راستی برگزاری این کارگاههای هنری در زمانه‌ی کرونا چقدر اثر بخشی دارد که اینگونه جان علاقمندان و تمامی کسانی که با آنها در اتباط بوده‌اند را به خطر می‌اندازیم؟
چه کسی پاسخگوی افکار عمومی است؟
چه کسی این تخلف آشکار را بررسی می‌کند؟
آیا نباید تمامی شرکت کنندگان در کارگاهها، چون در معرض ویروس بوده‌اند تست کرونا بدهند؟
کاش مدیران جویای نام کمی فکر می‌کردند که پرکردن رزومه‌ی کاری بر گرده‌ی جان و مال مردم جز تباهی چیزی در پی ندارد.
 
اما موضوع دیگری که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تناقض است، تصمیم جدید ستاد کرونا در قبال سفرهای عید است، تصمیم جدید ستاد ملی کرونا بر تقسیم بندی سفرهای نوروزی است. آژانس های مسافرتی و گردشگری در گچساران و شهرهای دیگر با استناد به تقسیم بندی سفرهای نوروزی تبلیغات خود را شروع کرده اند.
در حالی که برخی از شهرها در کهگیلویه و بویراحمد وضعیت نارنجی به سر می برند، برخی مسئولان بهداشت و درمان، و کادر درمانی نگران افزایش بیماران و شیوع «کرونای انگلیسی» هستند، ولی تصمیمات جدید ستاد کرونا، احتمال افزایش و شیوع بیماری را به دنبال خواهد داشت.
واقعیت این است که اگر عید 99 مردم به دستورالعمل ها توجه کردند و کرونا را جدی گرفتند به خاطر تازگی و ناشناخته بودن کرونا بوده است، ولی برای سال جدید با وجود خطرات زیاد کرونا برای سلامتی، کرونا برای مردم عادی انگاری شده است، در حالی که باید ستاد کرونا برای عید تبلیغات وسیعی برای ممنوعیت عیددیدنی ها و سر زدن به فامیل را انجام دهد، ولی می بینیم که اسفندماه به سرعت در حال گذر است و هنوز موج تبلیغاتی و دستورالعمل های جدید برای عید به مردم داده نشده است.
ستاد کرونا کمی عقب تر از کنش و واکنش ویروس و مردم در حال تصمیم گیری است، که احتمالا با وجود ویروس جهش یافتۀ جدید، صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1