تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۹
کد مطلب : ۴۳۱۶۰۰
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

33 پروژه جهش تولید کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد

۰
33 پروژه جهش تولید کهگیلویه و بویراحمد 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد
کبنا ؛معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تکمیل و به بهرداری رسیدن 33 پروژه جهش تولید در استان نیاز به بیش از 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی است که بخشی از این تسهیلات پرداخت شد.
  به گزارش کبنا، پیش از ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور در امور اجرایی، معاون امور اقتصادی استاندار، فرماندار، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از طرح‌های جهش تولید در شهرستان گچساران بازدید به عمل آمد.
  سید حشمت الله صمیمی دوست در حاشیه بازدید از طرح‌های جهش تولید در شهرستان گچساران گفت: برای استان کهگیلویه و بویراحمد 33 پروژه جهش تولید در نظر گرفته شده است که در ابتدای سال با اعقاد تفاهم‌نامه از سوی استاندار با سازمان برنامه و بودجه کشور این پروژه‌ها برای استان تعریف شد و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نخستین استان با تلاش‌های استاندار این تفاهم نامه را امضا کرده است.

 وی با بیان اینکه این پروژه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و گردشگری که منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، افزود: طبق تفاهم صورت گرفته از 33 پروژه جهش تولید، 6 پروژه در حوزه صنعت و معدن، 7 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، 9 پروژه در حوزه گردشگری، 3 پروژه زیر ساخت‌های گردشگری، 5 مورد زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی و حوزه‌های آب منطقه‌ای، یک پروژه در حوزه نیروگاه و یک پروژه در حوزه بسیج سازندگی است.
 معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: منابع اختصاص داده شده برای این پروژه‌ها در 2 بخش اعتبارات و تسهیلات بوده است که در بخش اعتبارات 700 میلیارد تومان برای پروژه‌های توسعه‌ی زیرساخت‌ها و بیش از 10 هزار میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی برای پروژه‌های جهش تولید نیاز به تزریق اعتبار دارند که برخی از این میزان تسهیلات تزریق شده است.
 معاون امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه برخی از این پروژه‌ها طی چند فاز به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: مجموع اشتغال ایجاد شده برای این 33 پروژه 12 هزار نفر در نظر گرفته شده که درصد پیشرفت این پروژه‌ها از حداقل 20 تا حداکثر 100 درصد است.
  
 وی در ادامه افزود: در زمینه ایجاد زیر ساخت‌های شهرک صنعتی پروژه‌های جهش تولید تعریف شده و زمانی که زیرساخت در شهرک صنعتی فراهم شود سرمایه گذاران به راحتی می‌توانند در این مکان‌ها سرمایه گذاری و تولید را فراهم کنند.
  صمیمی دوست ادامه داد: به عنوان نمونه شهرک صنعتی خان احمد که یکی از پروژه‌های جهش تولید آن پروژه بیواتانول است که مشکل زیر ساخت تأمین گاز داشت که هم اکنون آن مشکل رفع شد.
 معاون اقتصادی استاندار گفت: در بحث شهرک‌های گلخانه‌ای جز پروژه‌های جهش تولید است که با فراهم نمودن زیر ساخت مجتمع‌های گلخانه‌ای ایجاد می‌شود که منجر به اشتغالزایی خوبی می‌شود.
  وی با بیان اینکه با راه اندازی هر واحد مجتمع گلخانه‌ای زمینه اشتغال حداقل 200 نفرایجاد می‌شود، گفت: تعداد پنج مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان گچساران و باشت است که این مجتمع‌ها جز پروژه‌های جهش تولید هستند و با بهره برداری از این مجتمع‌ها زمینه اشتغال یک هزار نفر فراهم می‌شود.
صمیمی دوست ابراز کرد: در زمینه صنایع بزرگی که در استان وجود دارد نیاز به حمایت و تزریق اعتبار و تسهیلات دارند که می‌توان به پروژه بیواتانول باشت که یکی از پروژه‌های بسیار خوب استان است و حجم سرمایه گذاری این پروژه قریب بر 800 میلیارد تومان است که 400 میلیارد تومان آن از سوی سازمان ئیدرو وابسته به وزارت صنعت و معدن تأمین و مبلغ 400 میلیارد تومان دیگر از طریق تسهیلات بانکی به این پروژه اعتبار تزریق می‌شود.



وی با اشاره به اینکه پروژه هربی فارمد کارخانه گیاهان دارویی جزء پروژه‌های جهش تولید در گچساران است، گفت: از دیگر پروژه‌ها می‌توان به توسعه کارخانه روغن نباتی که خوشبختانه 100 درصد این طرح اجرا شده و در آینده نزدیک افتتا ح خواهد شد.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در شهرستان کهگیلویه و چرام پروژه‌های جهش تولید در بخش صنعت می‌توان به پروژه آهک هیدراته اشاره کرد.
صمیمی دوست خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر مانند تأمین آب اراضی خان احمد باشت که یکی از پروژه‌های بسیار مهم استان در حوزه آب است و این پروژه اکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آن چیزی که مد نظر است و جز پروژه جهش تولید استان است تأمین آب اراضی 2100 هکتار از اراضی این شهرستان است که با تأمین آب موجب اشتغالزایی 3 هزار نفر در بخش خواهد شد.
  با حضور سید جلال هاشمی معاون رئیس جمهور در امور اجرایی از پروژه‌های جهش تولید گچساران از جمله کارخانه روغن نباتی، واحد تولیدی دستمال کاغذی، کارخانه نوشانه بهنوش، مجتمع گلخانه ماهور باشت و از شهرک صنعتی خان احمد باشت بازدید به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1