تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۴۳۱۵۳۰
در تفاهمنامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بانک رسالت امضاء شد؛

پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی به کم‌درآمدها برای ساخت مسکن / اعلام جزئیات و ساز وکار دریافت وام

۰
پرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی به کم‌درآمدها برای ساخت مسکن / اعلام جزئیات و ساز وکار دریافت وام
کبنا ؛تفاهمنامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد بین وزارت راه و شهرسازی و بانک رسالت امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا ۳) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق بگیرد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های یک تا ۳ درآمدی بین وزارت راه و شهرسازی و بانک رسالت در قالب تولید مسکن ارزان قیمت و طرح اقدام ملی مسکن به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه برای طرح اقدام ملی مسکن و در قالب توسعه مسکن ارزان‌قیمت به امضای محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و حسین‌زاده مدیرعامل بانک رسالت باحضور وزیر راه و شهرسازی و سایر معاونان وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان در ۶ ماده به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تا به ۵۰ هزار نفری که جزو دهک‌های کم‌درآمدی جامعه هستند (دهک‌های یک تا ۳) ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد تعلق بگیرد که در اجرای این طرح، خانوارهای کم‌درآمد تازه ازدواج‌کرده و سرپرست خانوارهایی که دارای ۳ فرزند و بیشتر هستند در اولویت هستند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، اسامی افرادی که در اولویت دریافت این وام‌ها و مشارکت در این طرح هستند از سوی معاونت مسکن و ساختمان به بانک اعلام و معرفی خواهند شد. مدت زمان اجرای این تفاهم نامه ۳ سال و مدت بازپرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵ سال تعیین شده است
تولید مسکن ارزان‌قیمت
وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت گفت: امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت در قالب تولید مسکن ارزان‌قیمت در راستای طرح اقدام ملی مسکن به منظور گسترش خیر و نیکی در کشور بر پایه قرض‌الحسنه و با هدف خانه دار کردن اقشار کم‌درآمدی پایه گذاری شده است.
محمد اسلامی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه وزارت راه با بانک رسالت جامعه محور بوده و زمینه را برای گسترش نیکوکاری در کشور فراهم می‌کند، افزود: این تفاهم‌نامه که برای ۵۰ هزار واحد به امضا رسیده یکی از بی‌نظیرترین اقدامات بعد از انقلاب اسلامی است که جامعه محور بوده و سرمایه اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد، شامل زوج‌های جوان و خانوارهای کم‌درآمدی است که با اینکار به دنبال آن هستیم تا باقیات و صالحاتی از خود بر جای بگذاریم.
عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: در جریان تفاهم‌نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک قرض‌الحسنه رسالت، جریان ساخت‌وساز، کیفیت منابع و پشتیبانی تامین زمین توامان انجام خواهد شد و تولید مسکن ارزان قیمت به جریان می‌افتد.
اسلامی با اشاره به اینکه تاکنون خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای عظیمی در حوزه مسکن ارزان‌قیمت برای دهک‌های کم‌درآمدی انجام دادند، توضیح داد: تفاوت تفاهم‌نامه‌ای که به امضای وزارت راه و بانک رسالت رسیده با دیگر طرح‌های تولید مسکن ارزان‌قیمت در این است که در این طرح مشارکت مردم نیز در سازندگی، توسعه و تولید مسکن برای جامعه هدف در قالب تامین سرمایه قرض‌الحسنه با سقف ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات و با بازپرداخت ۶۰ ماهه فراهم شده است.
اولویت با ثبت‌نام‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن 
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به اینکه واجدان شرایط دریافت تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن و دهک های یک تا ۳ درآمدی هستند، گفت: واجدان شرایط از سوی وزارت راه به بانک رسالت معرفی می‌شوند.
محمود محمودزاده  افزود: این تفاهم‌نامه نخستین تفاهم‌نامه‌ای است که به شیوه قرض‌الحسنه در کشور برای تولید مسکن به امضا می‌رسد.
معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد به متقاضیان واجد شرایطی که جزو دهک‌های کم درآمدی یک تا سه هستند از سوی بانک رسالت پرداخت می‌شود. ساز وکار به این ترتیب است که اسامی واجدان شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی به بانک رسالت معرفی می‌شود. افرادی در این طرح می‌توانند مشارکت  داشته باشند که در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و جزو دهک‌های یک تا ۳ درآمدی هستند.
محمودزاده افزود: در عین حال بخشی از افرادی که مشمول این تفاهم‌نامه می‌شوند جزو افرادی هستند که عضو باشگاه بانک رسالت هستند.
وی توضیح داد: در خصوص نحوه اجرای این طرح ۸ ماه مطالعه شد و امروز ۱۲ اسفند با امضای تفاهم‌نامه گام نخست آن اجرایی و عملیاتی شد.
محمودزاده تصریح کرد: نحوه اجرای این تفاهم‌نامه در قالب بخشنامه‌ها در اختیار بانک رسالت قرار داده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
1