تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۴۳۱۳۲۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

افزایش رقم تسهیلات اعطایی به زلزله زدگان دنا به نسبت سال های گذشته/ استقرار ۷ شعبه ستاد بازسازی در سی سخت

۰
افزایش رقم تسهیلات اعطایی به زلزله‌زدگان دنا به نسبت سال‌های گذشته
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: رقم تسهیلات اعطایی به مردم زلزله زده سی سخت به نسبت سال های گذشته افزایش یافته است.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما موظفیم مشکلات مردم را  به گوش مسئولان کشوری برسانیم و اکثر سازمان ها دائماً پیگیر وضعیت مردم بوده و با آنها در مکالمه و ارتباط هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: تا شرایط به حالت اول برگردد در کنار مردم می مانیم.
وی با اشاره به اینکه دولت در نخستین جلسه بحث بازسازی را تصویب کرد، عنوان کرد: اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان که از سوی دولت تصویب شده است بخشی از آن  بلاعوض بوده و بخشی به عنوان تسهیلات بلند مدت در اختیار مردم زلزله زده قرار می گیرد.
کلانتری با تاکید بر اینکه ستاد بازسازی در ۷ شعبه در شهر سی سخت فعال است، اظهار داشت: این مهم با هدف جلوگیری از تراکم و تجمع مردم برای ممانعت از شیوع کرونا انجام شد.
وی تصریح کرد: به محض تشکیل پرونده و ثبت پروانه قسط اول ۱۰ میلیون تومانی به حساب خسارت دیده واریز می شود.
کلانتری با بیان اینکه آواربرداری در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: ریاست جمهور دستور دادند خانه ها تا مرداد ماه به مردم تحویل داده شود. 
وی با تاکید بر اینکه معاون رئیس جمهور در امور ایثارگران برای رسیدگی به خانواده های زلزله زده ایثارگر چند روز پیش به استان سفر داشت، بیان کرد: مسئولان سازمان حج و زیارت، اوقاف، وزارت کار، واعظی رئیس دفتر ریاست جمهور، نوبخت معاون رئیس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه كشور، گروه های جهادی بسیج و سپاه و...همه پیگیر وضعیت مردم زلزله زده دنا هستند.
کلانتری، ابراز کرد: شرایطی به گونه ای است که باید بتوانیم خدمت رسانی را سرعت بخشیم و زخم مردم را التیام دهیم.
وی با بیان اینکه مردم دچار خسارت روحی و روانی شده اند و آرامش آنها بهم ریخته است، گفت: همگان خدمات رسانی می کنند اما باید آستانه تحمل را بالا برده و انتقادپذیر بود.
نماینده عالی دولت در استان، بیان کرد: بنده ساعت ها حدود ۷ ساعت و نیم خانه به خانه بازدید می کردم مشکلات مردم را هم با جان و دل شنیدم ولی هنگامی که شرایط را توضیح می دادیم از محبت کردن مردم خجالت می کشیدیم.
کلانتری به نقش کلیدی رسانه ها اشاره کرد و افزود: از تک تک خبرنگاران تشکر می کنم و انتظار می رود خدمات را آنطور که هست نشان دهند چرا که دشمنان قسم خورده به دنبال تخریب هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی در شهر تسهیلات پرداخت می‌شود، اظهار داشت: ستاد اجرایی برای ساخت خانه‌ هایی که به‌ صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده اند  ۱۰ میلیون تومان کمک می‌ کند.
کلانتری افزود: بنیاد مستضعفان سیمان واحدهای مسکونی زلزله زده سی سخت را به صورت رایگان تامین می کند.
وی با بیان اینکه کشور ایران زلزله خیز است، بیان کرد: رقم تسهیلات به نسبت سال های گذشته افزایش پیدا کرده اما منابع محدود است.
کلانتری تاکید کرد: کمیته امداد، بنیاد شهید، بهزیستی، تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی و آموزش و پرورش نیز کمک های مجزا برای خدمت رسانی به جامع زیر پوشش خود دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

نفوذ سرمایه‌داری در برخی روحانیون و مداحان

 یکی از دغدغه‌های موجود در قشر مذهبی جامعه، روایت‌های بعضا نادرست از مسائل دینی است. ...
زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله سی‌سخت و پهنه گسله کازرون

زلزله در زمانی رخ داده است که دمای هوا در شهر سی‌سخت در شب به حدود هفت درجه زیر صفر و ...
انجماد معاملات در بورس نامتقارن

انجماد معاملات در بورس نامتقارن

بورس‌بازان برای هفتمین روز کاری با دامنه نوسان نامتقارن دست‌وپنجه نرم کردند. جدالی که ...
1