تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۰۷
کبنا گزارش می دهد؛

آقای معاون عمرانی «جاده ایمن» فقط شعار است / محور کاکان به آزادراه شیراز - اصفهان قاتل جان انسان‌های بی گناه

۱
۲
آقای معاون عمرانی «جاده ایمن» فقط شعار است / محور کاکان به آزادراه شیراز - اصفهان قاتل جان انسان‌های بی گناه
کبنا ؛بیش از یک دهه است که مقامات ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد شعار جاده ایمن جز حقوق مردم است و  چهاربانده کردن مسیرهای ترانزیتی متصل به ورودی‌ شهرهای این استان را سر می‌دهند اما در عمل این وعده‌ها چیزی جز شعاری توخالی نبودند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محور یاسوج به اقلید که یکی از شاهراه‌های شمال به جنوب و معروف به جاده طریق‌الرضا است، حتی از شاخص‌های یک راه روستایی هم چیزی زیادتر ندارد.
این محور پرترافیک و ترانزیتی که حتی از ایجاد محور ریلی هم در آن صحبت می‌شود به ویژه در محدوه منطقه کاکان به یاسوج، از خطرناک‌ترین و مرگبارترین جاده‌های کشور است.
در تازه‌ترین مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در این محور، عصر امروز یک دستگاه خودروی کامیون با خودروی نیسان برخورد که بعد از سقوط کامیون به دره، یک نفر در دم جان باخت و راننده دیگر در بیمارستان در وضعیت وخیمی است.
سوال این است که استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید یک چهارم نفت کشور و منابع عظیم معدنی آیا به اندازه ساخت یک تونل اعتبار ندارد؟ در حالی که هزینه‌های کوه‌تراشی در این محور کوهستانی به مراتب بیشتر از احداث تونل است، این سوال مطرح است که آیا نمی‌شد در طراحی اولیه احداث این محور، ساخت تونل در محدوده پیچ‌های خطرناک پیست اسکی تا دره مهریان پیش‌بینی می‌شد؟
اگر واقعا موضوع خط ریلی اقلید به یاسوج جدی است، آیا نباید یک محور ایمن از بلوار بویراحمد تا پیست اسکی که در مطالعات اولیه با احداث دو تونل پیش‌بینی شد، احداث کرد؟
علاوه بر این، روزانه در جاده کاکان به یاسوج یک تصادف منجر به جرح و مرگ رخ می‌دهد و خانواده‌های بسیاری به علت این ندانم‌کاری‌ها داغدار می‌شوند.
معاون عمرانی استاندار باید پاسخگوی این تصادفات در جاده‌های ناایمن کهگیلویه و بویراحمد باشد و شفاف به مردم بگوید که چه برنامه‌ای برای این محور ارتباطی مهم دارد؟
آقای حاجی‌زاده پاسخ دهد که موضوع اتصال کاکان به آزادراه شیراز - اصفهان چه شده است و چه برنامه‌ای در این زمینه دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا به شما خیر بده ک به فکر مردم هستید
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

(تصاویر) مسجدی که ۹۹ گنبد دارد

مسجدی با ۹۹ گنبد در شهر ماکاسار مرکز استان سولاوسی جنوبی اندونزی واقع شده است که با طراحی ...
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
1