تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۴۳۱۱۱۰
در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی؛

دولت اصلاحات بودجه را اعمال کرد/ بازسازی منازل زلزله‌زدگان «سی‌سخت» مدنظر قرار گیرد

۰
قالیباف: بازسازی منازل زلزله‌زدگان «سی‌سخت» مدنظر قرار گیرد
کبنا ؛رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهد دولت قرار گیرد، تاکید کرد: در نتیجه این فرآیند و رایزنی صورت گرفته خوشبختانه دولت بخشی از این اصلاحات را اعمال کرد.
محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع) گفت: بودجه کشور وارث چند دهه عملکرد اقتصادی دولت‌ها است و بخش قابل توجهی از اشکالات ساختاری در اقتصاد کشور به علت در اولویت نبودن اصلاح ساختار بودجه است.
وی تصریح کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم طبق همین عادت دیرینه و حتی بیشتر از اشکالات ساختاری مرسوم دارای اشکالات جدی بود و معیشت مردم را در معرض آسیب قرار می‌داد. کمیسیون تلفیق اصلاحات مهمی را در این لایحه اعمال کرد و راه تحول بودجه به نفع مردم را به دولت نشان داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت دولت مجری بودجه است، به همین جهت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا اصلاحات بودجه بر عهده دولت گذاشته شود و مسئولان اجرایی با توجه به توان و اراده فعلی دولت تغییرات لازم را در لایحه اصلاحیه اعمال کنند.
قالیباف گفت: در نتیجه این فرآیند و رایزنی‌های صورت گرفته، خوشبختانه دولت هم بخشی از این اصلاحات مورد نظر را اعمال کرد و یک گام در تعامل با مجلس به نفع مردم برداشت و مجلس هم چندین گام برداشت و از بخشی از راهکار‌ها و اصلاحات مدنظر خود چشم پوشی کرد تا در این شرایط اختلافات مانع از شنیده شدن صدای واحد ما برای حل مشکلات مردم نشود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه پیش‌روی ما بودجه مطلوب مجلس نیست، تصریح کرد: در عین حال با توجه به ظرفیت‌های اجرایی و در تعامل با دولت حداکثر اصلاحات ممکن به نفع معیشت مردم در این بودجه اعمال شده است. از اعضای کمیسیون تلفیق که در چند روز گذشته به صورت سه شیفت و حتی در روز‌های تعطیل وظیفه خطیر تکمیل اصلاحات را برعهده داشتند تشکر می‌کنم.
قالیباف در ادامه با اشاره به زلزله اخیر در کشور تاکید کرد: زلزله در شهرستان‌های دنا و سی‌سخت مشکلات فراوانی را برای هموطنان ما ایجاد کرده است، ضروریست دولت و دستگاه‌های اجرای در راستای بازسازی منازل آن‌ها اقدام کنند. لازم است کمیسیون عمران با تشکیل کارگروهی ویژه به مشکلات مردم نظارت کرده و گزارش مربوطه به صحن مجلس ارائه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1