تاریخ انتشار
جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۳۰۹۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

بسیج کشور در سی‌سخت؛ سفر چند مسئولان کشوری همزمان به کهگیلویه و بویراحمد

۲
۰
بسیج کشور در سی‌سخت؛ سفر چند مسئولان کشوری همزمان به کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛صبح روز (جمعه 1 اسفند ماه 99) چند مسئول کشوری از جمله؛ وزیر راه و شهرسازی، رئیس بحران کشور، رئیس بنیاد مسکن کشور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور قرار است که به استان کهگیلویه و بویراحمد شهر سی‌سخت سفر کنند. حسین کلانتری تا پاسی از شب خانه به خانه با مردم شهر زلزله زده سی‌سخت دیدار می‌کرد و ضمن شنیدن حرف آنها به مردم دلداری می‌داد و بیان می‌کرد به زودی تجهیزات و اقلام به طور کامل دست همه کسانی که نیاز دارند، می‌رسد. در حال حاضر بخشی از مردم اقلام مورد نیاز از جمله چادر و پتو و مواد خوراکی دریافت کرده‌اند.
به گزارش کبنا، روز اول زلزله 5.6 ریشتری شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسید. مردم گلایه می‌کردند که شب گذشته همزمان با زلزله به خیابان‌ها آمدند، هوا سرد بود و زیر باران تا صبح را سپری می‌کردند. آنها بیان می‌کردند که به دلیل ترک خوردگی شدید خانه‌ها می‌ترسیدند به منازل‌شان بروند. مردم همچنین از توزیع اقلام مورد نیازشان گلایه می‌کردند. آنها چادر اسکان می‌خواستند. جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد اکیپ‌های امدادی‌ خود را به شهر سی‌سخت اعزام کرده بود. آنها آمادگی کامل برای توزیع اقلام و امدادرسانی را داشتند. متأسفانه برخی به دلیل فشار زیادی که از وجود زلزله دیده بودند، حرف‌های را می‌زدند که این بی‌نظمی‌ها تاحدودی کار را برای توزیع اقلام مشکل می‌کرد. [صحبت‌های جهانبین مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد]
در هر صورت مردم حق داشتند. فردی بود که خانه‌اش کلاً تخریب شده بود. سید علی ملک‌حسینی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که سابقه زیادی در دنا داشت و او حادثه تلخ سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را تجربه کرده بود به مسئولان توصیه‌های مهمی را داشت. ملک حسینی می‌گفت: مسئولان باید سعه صدرشان را بالا ببرند، فشار زیادی روی مردم هست. 
وی بر عدم موازی کاری مسئولان تاکید کرد و گفت: باید ستاد مردمی برای عبور از این بحران تشکیل شود. [متن صحبت‌های ملک حسینی دادستان یاسوج]
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد بحران شهرستان دنا که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: با وزیر کشور، معاون رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری در خصوص سی‌سخت صحبت‌های لازم صورت گرفت و همه مسائل را به طور اکمل و تمام توضیح دادیم.
کلانتری خطاب به مردم شهرستان دنا، گفت: مردم اصلاً نگران توزیع اقلام و تجهیزات نباشند. تجهیزات و امکانات لازم موجود است و به رعایت احترام و کرامت بین مردم و درب منازل توزیع خواهد شد. [متن صحبت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد]
مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون نیز بر تلاش‌ها و پای کار بودن استاندار کهگیلویه و بویراحمد صحه گذاشت و گفت: از همان دقایق وقوع زلزله، وقتی پیگیری می‌کردم، استاندار کهگیلویه و بویراحمد پای کار بود و بحران را مدیریت و امور را هماهنگ می‌کردند که از او تشکر می‌کنم.
روشنفکر از تماسش با مسئولان کشوری در خصوص شهر سی‌سخت و امدادرسانی به این شهر خبر داد. [متن صحبت‌های روشنفکر]
علی فرد شهردار سی‌سخت نیز در حاشیه این اقدامات به خبرنگاران می‌گفت: نیروهای شهرداری سی‌سخت از ثانیه‌های اول پای کار بودند و آنها لحظه‌ای در خدمات رسانی به مردم زلزله زده شهر کوتاهی نکردند.[متن صحبت‌های شهردار سی‌سخت]
«فرد» از مسئولان خواست که تا آخر بمانند و مردم را رها نکنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد که به شهر سی‌سخت آمده بود به مسئولان تاکید کرد وقتی به مردم وعده و قولی داده می‌شود، باید تا تحقق آن مسئولان تلاش کنند.
او گفت: نباید مردم را تنها گذاشت و به همه مردم استان و کشور هم توصیه کرد که مثل گذشته در این شرایط همه باید کنار مردم سی‌سخت باشند.
حجت‌الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی‌سخت با انتقاد از صدا و سیما از مسئولان این رسانه ملی خواست که واقعیت‌ها درست و دقیق به مرکز مخابره شود.
کلانتری: تا پایان کنار مردم خواهم ماند
روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد آخرین تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد را توضیح می‌دهد و می‌نویسد: «استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید شبانه از منازل مسکونی و مکان‌های خسارت دیده به صورت چهره به چهره با مردم گفت‌وگو کرد.»
در گزارش روابط عمومی استانداری همچنین آمده است که «استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان، برای پیگیری مشکلات و تأمین نیازمندی‌ها و اقلام مورد نیاز دستور ویژه داد.

  

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأمین اقلام مورد نیاز از جمله چادر، پتو، وسایل گرمایشی و خوراکی را از ضرورت‌ها دانست و افزود: همین امشب همه نیازمندیهای مردم تأمین شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید میزان خسارت وارده به منازل مسکونی را بیش از تصور دانست و اطمینان داد نهایت تلاش خود را برای کمک به بازسازی و ساخت منازل آسیب دیده به کار بندد.
کلانتری گفت: تا زمان تأمین همه نیازمندی‌های مردم در سی سخت می‌ماند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: «تا پایان عملیات و حل مشکلات همشهریان، لحظه به لحظه کنار مردم هستم و از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.»

  
بازدید شبانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم زلزله‌زده شهر سی‌سخت

به گزارش کبنا، بنا به گفته مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد فردا شهر زلزله‌زده سی‌سخت مهمان تعدادی از مسئولان کشوری هستند. «تابش رئیس بنیاد مسکن کشور فردا ( صبح جمعه 1 اسفند ماه 99) جهت ارزیابی خسارات زلزله شهر سی سخت با هیأتی همراه وارد شهر سی سخت می‌شود.»
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور فردا نیز به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت سفر خواهد کرد.  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که به عنوان وزیر معین استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شده نیز فردا با همراهی هیئتی به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر سی‌سخت سفر خواهد کرد.
کریم همتی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور نیز قرار است که فردا برای خدمات‌رسانی بیشتر به شهر سی‌سخت و استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند.

کمک‌ها و محموله‌های کمکی در راه سی‌سخت
به گزارش کبنا، امدادرسانی به مردم شهر سی‌سخت تمام نشده است، محموله‌های کمکی از استان‌های خوزستان، فارس و سایر شهرها به سمت سی‌سخت روانه شده است. اتاق بازرگانی یاسوج محموله بزرگی را به دست مردم شهر سی‌سخت رساند.
اتاق اصناف شهرستان بویراحمد جهت حمایت از زلزله‌زدگان شهر سی‌سخت اقدام به راه‌اندازی کمپین جهت فراهم کردن مایحتاج اولیه مردم شهر سی سخت کرد.
 آشنا رئیس اتاق اصناف سی‌سخت در این خصوص گفت: راه‌اندازی کمپین کمک به شهر زلزله زده سی‌سخت توسط اتاق اصناف شهرستان بویراحمد که در این‌کمپین که در خیابان سیزده آبان شهر یاسوج ایجاد شده از مردم، بازاریان و دیگر اقشار خواسته شده که کمک‌های خود را از طریق این‌کمپین به دست مردم شهر سی‌سخت برسانند.
 وی افزود: امروز نیز ۱۳ هزار قرص نان توسط اتاق اصناف شهرستان و ۴ هزار قرص نان توسط یکی از متصدیان نانوایی در شهر پاتاوه به مردم سیسخت اهدا شد که زحمت توزیع نان توسط نیروی خدوم و همیشه در صحنه سپاه شهرستان دنا انجام پذیرفت.
همچنین فرید مرادیان معاون درمان جمعیت هلال احمر کشور از توزیع ۱۰۰۰ تخته چادر میان زلزله‌زدگان خبر داد.
محمدی مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین اقدامات و امدادرسانی‌ها به مردم زلزله‌زده سی‌سخت گفت: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی در حال توزیع پتو، سیستم گرمایشی، نایلون و سایر امکانات است.
 مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمتر خانه‌ای در شهر سی‌سخت دچار خسارت شده گفت: ۷۸ روستای اطراف سی‌سخت و شهرستان دنا دچار خسارت شدند که ۲۰ اکیپ در حال برآورد خسارت هستند.
 وی بیان کرد: تعداد نانوایی به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند، ضمن اینکه فعالیت برای اسکان اضطراری ادامه دارد.
 وی با اشاره به کمک‌رسانی استان‌های همجوار گفت: برای اسکان اضطراری نیازمند پتو، چادر، سیستم گرمایشی و نایلون نیاز است. در منطقه بارش شدید برف صورت گرفته دما به شدت پایین و هوا سرد است.
 وی با اشاره به باز بودن همه محورهای مواصلاتی استان گفت: گاز منطقه دچار نشتی بوده که رفع شد و گاز در منطقه برقرار است.
 محمدی بیان کرد: ۲۰ راه روستایی مسدود شده که بازگشایی شدند.
مردم شهر سی‌سخت خواستار این هستند که در سریعترین زمان و به بهترین شکل تجهیزات و اقلام مورد نیاز به دست آنها برسد.
علی فتح لایق‌زاده مستند ساز کهگیلویه و بویراحمد نیز مستندی از وضعیت خانه‌های زلزله زده شهر سی‌سخت تهیه کرده و از مسئولان خواسته که شتاب بیشتری به امدادرسانی‌ها بدهند.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ای خدا در این شب لیله الرغائب خودت ب مردم شهر سیسخت رحم کن و کمکشون کن..
Iran, Islamic Republic of

حیف اسم خدمات دهی که شما ادعاشو میکنی
آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
فایل های مرتبط
1