تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۳۰۹۵۳
زلزله ۵.۶ ریشتری در سی سخت؛

زلزله سی‌سخت از نظر شهردار؛ مسئولان مردم را رها نکنند و کنار مردم بمانند / زخم‌های شهرستان دنا کهنه است

۲
۱
زلزله سی‌سخت از نظر شهردار؛ مسئولان مردم را رها نکنند و کنار مردم بمانند / زخم‌های شهرستان دنا کهنه است
کبنا ؛زلزله 5.6 ریشتری شهر سی‌سخت مردم شهرستان دنا را نگران کرده است. آنها اعتراض دارند که چرا مسئولان ما را رها کرده‌اند. مردم منتظر خدمات رسانی هستند. توزیع اقلام مورد نیاز مردم را نیز نگران کرده است.
علی فرد شهردار سی‌سخت در گفت‌وگو با کبنا نیوز به مشکلات شهر سی‌سخت پرداخت و اظهار داشت: آسیب‌ها در اثر این زلزله به گونه‌ای است که باید هزینه‌ای مجدد انجام بگیرد، برای تخریب. به این دلیل که قابل سکونت نیستند.
وی تاکید کرد: ترک‌ها به گونه‌ای است که کسی جرأت نمی‌کند، در ساختمان‌ها حضور پیدا کنند. آسیب 80 درصد از ساختمان‌ها به گونه‌ای است که قابل سکونت نیست و باید هزینه برای تخریب آنها در نظر گرفته شود.
شهردار سی‌سخت توضیح داد: یکی از موضوعات شهر، گاز خانگی است. جهت جلوگیری از هر گونه خطر باید علمک‌ها پلمپ شود. حدود 150 تا 200 انشعاب گاز این وضعیت را دارد. به طوریکه اگر این انشعاب‌ها پلمپ نشوند، احتمال هر گونه خطر وجود دارد.
فرد بیان کرد: 2660 خانوار در شهر سی سخت سکونت دارد که اینها به غیر از اماکن تفریحی، ویلاهای شخصی، توریستی و کسانی که منزل دارند و اینجا سکونت ندارند، است. اینها حدود 6 هزار واحد می‌شوند.
وی گفت: عدم اطمینان ورود به خانه‌هایشان یکی از مشکلات مردم است. مردم از نظر استحکام و پایداری منازلشان نگران هستند و هنوز وضعیت آنها ارزیابی نشده و باران هم بر سر مردم می‌بارد. خسارت‌های که به زیرساخت‌های روبنایی و زیربنایی وارد شده است، از طرفی از نظر تجهیزات و لوازم خانگی نیز دچار خسارت شده‌اند.
شهردار سی سخت ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که اینجانب در بحث مدیریت حوادث غیرمترقبه داشته‌ام. انتظار می‌رود، مطابق سنوات گذشته مردم را رها نکنند و در کنار مردم بمانند. و ارزیابی و کارشناسی‌های خسارت را منصفانه و با رعایت حق الناس انجام بدهند. نباید با تصمیم‌های غیرکارشناسی و نادرست بحران‌ها را بیشتر کرد.
فرد گفت: زخم‌های موجود در شهرستان دنا کهنه شده است، در این سال‌ها؛ مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته، مردم رعایت حرمت و ادب را می‌کنند و گر نه انسان‌های مطالبه گر هستند.
وی افزود: تنها شهرستانی هستیم که اتوبان نداریم و مخابرات و دانشگاه نداریم. خیلی چیزهایی هست که در شهرستان دنا وجود ندارد. محدودیت‌های محیط زیستی بلای جان مردم شده است. هیچ صنعتی را نمی‌توان به این شهرستان وارد کرد. هیچ پروژه‌ای را نمی‌توان به همین دلیل اجرا کرد.
فرد شهردار سی‌سخت در پایان گفت: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و مدیریت واحد، منسجم و کارشناسی شده در هنگام بحران‌ها شکل بگیرد و به درستی تقسیم وظایف شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تزتم
Iran, Islamic Republic of
به کشورای دیگع برسن بعد میرسیم خدمت شما!
Iran, Islamic Republic of
شهرستان دنا محروم ترین و ضعیف ترین و فقیر ترین شهرستان استان هست.تبعیض علیه این شهرستان وجود دارد.بودجه و اعتبار کافی در ده های گذشته به این شهرستان تزریق نمی شده است.بسیاری از امکانات و تجهیزات و خدمات اجتماعی و عمومی و رفاهی و آموزشی و فرهنگی در شهرستان دنا وجود ندارد.پوشش آنتن موبایل فراگیر نیست و همواره در این شهرستان و زیلایی و سادات محمودی پاتاوه پوشش موبایل نداریم.امکانات راهها و جاده ها کم هست فقر و فلاکت و تنگدستی و اخیرا هم کرونا و محرومیت شدید تاریخی ناشی از عدم توسعه در این شهرستان بسیار بسیار بسیار زیاد هست.بسیاری از ادارات و نهادهای اجتماعی در شهرستان وجود ندارند.خودکشی ناشی از فقر در جوانان شایع هست .سازمان های مردم نهاد و خدمات مطلوب و کارامد و جامع بهزیستی و خدمات اجتماعی و رفاه اجتماعی دراین شهرستان وجود ندارند.فقر مطلق در روستاهای زیلایی میمند لما سادات محمودی و روستاهای پاتاوه وجود دارد‌‌‌.هنرستان و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و نظام تامین اجتماعی در این شهرستان محروم و ستمدیده وجود ندارد‌
آلام مردم سی‌سخت

آلام مردم سی‌سخت

در روزهایی که مشکلات معیشتی و معضل کرونا دست به گریبان اکثر مردم کشور است، یک زلزله نسبتاً ...
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
1