تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۰۷۹۷
یادداشت؛

انتخابات و گام دوم انقلاب؛ «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ»

هدایت نادریان
۱۶
۹
انتخابات و گام دوم انقلاب؛ «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ»
کبنا ؛رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مُدظله العالی) دو سال پیش در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب را با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» صادر کردند.
رهبر انقلاب در «بیانیه گام دوم انقلاب» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برای استمرار راه انقلاب اسلامی صادر کردند، ضمن تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» توصیه هایی ارائه می دهند. در این بیانیه، ملت ایران به ویژه جوانان را مورد خطاب قرار داده و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم»به سوی آرمان های انقلاب اسلامی در ۷ فصل می پردازند:
۱- ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران
۲- موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت های حیاتی و اقتصادی و عمرانی
٣- به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه خدمت رسانی
۴- ارتقاء شگفت آور بینش سیاسی آحاد مردم
۵- سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور
۶- افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه
۷- ایستادگی روز افزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان
بطور کلی در بیانیه گام دوم انقلاب  کلمات کلیدی " جوانان"، "امید"، "خودسازی"، "جامعه پردازی" و "تمدن سازی"محور اصلی  می باشد و مخاطب ویژه ایشان نیز جوانان هستند.
چهار تغییر کلیدی؛ لازمه گام دوم انقلاب
- تغییر اول؛ تغییر از رویکرد کلاسیک به رویکرد انقلابی است. موفقیت ما در جنگ تحمیلی مرهون تغییر رویکرد لیبرالی و تکنوکراتی به انقلابی بود. این تغییر رویکرد باید در همه عرصه های مدیریتی دیده شود، تغییر را از نگاهمان به محیط زندگی و همه مولفه های تاثیرگذار در چیدمان مبلمان شهری آغاز کنیم و راهی نو برای زیبا ساختن مکان زندگی روزمره خود انتخاب کنیم.
- تغییر دوم؛ تغییر عرصه است. گام اول انقلاب، دوره دولت سازی و نظام سازی بود و گام دوم عرصه جامعه سازی است و الزامات این دو عرصه متفاوت است. جامعه اسلامی که قرار است در گام دوم مهم ترین نقش را در رسیدن به تمدن نوین اسلامی بردارد یک جامعه قانون مدار است که حقوق شهروندی در آن  حرف اول می زند؛  اما حقوق شهروندی که برگرفته از ذات مقدس دین اسلام باشد.
- تغییر سوم؛ تغییر بین نسلی است. نسلی که حاملان گام اول بودند و برای دولت سازی و نظام سازی تلاش کردند معلوم نیست حاملان مناسبی برای جامعه سازی باشند. علاوه بر آن هر کجا در مدیریت نظام پوست اندازی شده و امور به جوانان سپرده شد، موفقیت های چشمگیری داشته ایم. لازم است که پوست اندازی در همین انتخابات پیش رو  صورت گرفته و با انتاب رئیس جمهور جوان انقلابی  و انتخاب اعضای شوراهای شهر و روستا از بین جوانان تلاش کنیم تا شکافی که بین نسل های دوم و سوم پس از انقلاب با افراد نسل اول صورت گرفته برطرف شود. البته جوانان برای مدیریت کلان کشور و  تشکیل دولت انقلابی جوان و شوراهای جوان به معنای طرد انسان های شایسته نسل اول نیست زیرا که تجربه گرانقدر این نسل را باید در حوزه های راهبردی به کار گرفت و استفاده کرد.
- تغییر چهارم؛ تغییر نرم افزاری است، چون در بُعد نظری تداوم نظریه انقلاب، مبنای حرکت است، ساختارهای نظام نیز شکل گرفته است، لذا تحولات نرم افزاری با محوریت مطالبات واقعی مردم و خصوصا جوانان  بر پایه منشور قانون گذاری امری ضروری است. سیاست های کلی نظام قانونگذاری، نرم افزار حکمرانی در گام دوم است.
اگر در جایی قوانین مدیریتی ما در مدیریت کلان کشور و مدیریت استان ها و شهرها به روز نیست به شهروندان جوان، پرانرژی  و تحصیلکرده خود اعتماد کرده تا با شور جوانی ما را به تحقق تمدن نوین اسلامی امیدوار کنند.
مطالعات بسیاری نشان داده اند که رسانه ها در اصلاح کشور ومبارزه با فساد نقش حیاتی بر عهده دارند. رسانه ها مانند شمشیر دو لبه عمل می کنند اگر به درستی نقش خود را ایفا کنند سودمند بوده و می توان فرهنگ های درست را در جامعه ترویج کنند  و از گسترش ناهنجاری های اجتماعی و ارزیابی اخلاقی از رفتار فساد درون جامعه جلو گیری کنند. و اگر به درستی نقش خود را ایفا نکنند خود یکی از بزرگترین عامل های فساد در جامعه خواهند بود.
رسانه ها اگر در گلو گاه های حساس سکوت کنند زمینه ایجاد فسادی را فراهم خواهند کردکه باعث از بین بردن بنیان های جامعه خواهد بود. یکی از ماموریت های نسل جوان برای گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری توصیه شده است عدالت و مبارزه با فساد است که تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواری در مدیریت کشور و خصوصا شهرها و مدارا با فریب گران اقتصادی که همه به بی عدالتی منجر می شود به شدت ممنوع است. همچنین غفلت از قشرهای نیازمند به حمایت به هیچ وجه مورد قبول نیست و در بیانیه گام دوم رسانه نقش کلیدی دارد رسانه چیزی فراتر از یک کلاس درس،  همه چیز را در برمی گیرد.

هدایت نادریان
(مدرس دانشگاه فرهنگیان)
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیبا بود ،،، امیدوارم از برنامه های جوانان توانمند و تحصیل کرده ایرانی در راستای تحقق اهداف توسعه بخش ایران بزرگ استفاده شود و ایران عزیزمان ، پا به پای مردم غیور و توانمند ایران به دست افرادی شایسته ، تحصیل کرده ، مردمی و رانت ستیزی مانند دکتر هدایت نادریان مدیریت شود ...
کی گیوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر ادب و معرفت،آرزوی توفیق دارم براتون
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود دکتر نادریان یکی از جوانان باسواد واخلاق مدار استان میباشد
رضا
Iran, Islamic Republic of
چقدر شیوا ورسا فرمودید دکتر جان..احسنت
حسین عزیزی
Iran, Islamic Republic of
با سپاس فراوان از دکتر عزیز
واقعا زیبا و دلنشین بود آرزوی موفقیت روزافزون برات از خداوند منان آرزو میکنم
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
برای تحقق تمدن نوین اسلامی به فکرها و اندیشه نو نیاز هست،
زیبا و قابل تامل بود👏👏
حسینی
Iran, Islamic Republic of
آرزوی موفقیت دارم برای استاد عزیزم دکتر نادریان 🌹
بی باک
Iran, Islamic Republic of
عالی .واقعا گذینه مناسب ومقتدر وباسوادی عالی
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
درود به دکتر مخلص و متواضع و مردمی
دکتر نادریان نماد جوانان تحصیلکرده و متدین و پرانرژی است که حضورشان در عرصه ی سیاسی شهر و دیارمان ضروری است.
شیروان رومینا
Iran, Islamic Republic of
جوانان تحصیل کرده وکارامد می توانند کرات آسمانی رافتح کنند چنانچه جنگ را با جوانان بردیم واقتصاد رابا شصت ساله ها باختیم. دکتر هدایت نادریان فردی کارامد. انقلابی. مدیر وجوان وانقلابی می تواند کمک شایانی به اقتصاد شهرمان بکند.
حسین عزیزی
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از شما دکتر عزیز
واقعا جای تقدیر و تشکر داره .آرزوی موفقیت روزافزون برات از خداوند منان آرزو میکنم
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد نادریان مرد اخلاق و عمل ان شا الله همیشه موفق باشند
احمد
Iran, Islamic Republic of
ارزوی سربلندی و پیروزی دکتر
Iran, Islamic Republic of
مقاله بسیارمفیدوپرمعنایی بود
تابش
Iran, Islamic Republic of
جامعه ما نیاز مبرم به چنین انسان های شایسته ای داره.درود بر جناب نادریان عزیز
محسن
Iran, Islamic Republic of
انشالله که سربلند و پیروز باشین دکتر
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
1