تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۹
کد مطلب : ۴۳۰۷۴۷

شناسایی و دستگیری عاملان توهین به رئیس‌جمهور

۲
۰
شناسایی و دستگیری عاملان توهین به رئیس‌جمهور
کبنا ؛توهين به رئيس‌جمهور در راهپيمايي‌ها، رسانه‌هاي رسمي و غيررسمي، سخنراني‌ها و حتي از تريبون مجلس کم‌کم در حال تبديل شدن به يک امر عادي است. اتفاقي که البته مسبوق به سابقه هم هست؛ از توهين يک روحاني به روحاني در برنامه زنده تلويزيوني شبکه چهار صداوسيما تا توهين برخي نمايندگان مجلس يازدهم از تريبون خانه ملت به منتخب ملت، از بني‌صدر خطاب کردن روحاني در روز قدس سال 96، تا عمروعاص و خائن خواندن او در تريبون نمازجمعه مشهد در سال 95 و حالا شعار «مرگ بر روحاني» در راهپيمايي 22 بهمن! پس از توهين به رئيس‌جمهور در 22 بهمن بود که معاون اول رئيس‌جمهوري در نامه‌اي به رئيس قوه قضاييه، با اشاره به رفتارهاي موهن عده‌اي موتورسوار و سردادن شعارهايي مخرب و غيراخلاقي عليه دکتر روحاني در آيين گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب گفت‌: با اقدام قاطع سوءاستفاده مخالفان کشور و نظام مرتفع مي‌گردد.
بر همين اساس، ديروز دادستان اصفهان از صدور دستور به مراجع امنيتي جهت شناسايي «مرتکبان و محرکين شعارهاي هنجارشکنانه و توهين به رئيس‌جمهور» خبر داد. روابط عمومي دادگستري اصفهان اعلام کرد: «با توجه به حواشي برگزاري راهپيمايي گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، دادستان اصفهان ضمن تاکيد بر صيانت از جايگاه ارکان حاکميتي نظام با مذموم دانستن تلاش برخي در القاي تفرقه در کشور، از صدور دستور به مراجع امنيتي جهت شناسايي مرتکبان و محرکين شعارهاي هنجارشکنانه و توهين به رئيس‌جمهور خبر داد.» علي اصفهاني همچنين بيان داشت: «دستگاه قضايي صرفنظر از مسائل جناحي پاسداري از قانون و حرمت و صيانت از شخصيت حقوقي و حقيقي افراد را مقدم بر هر نظري دانسته و با قانون‌شکنان برخورد قاطعانه خواهد کرد.»
حرکتي خلاف منويات رهبري
راهپيمايي سواره 22بهمن امسال در نوع خود عجيب و بديع بود اما يک اتفاق نادر آن را عجيب‌تر هم کرد. در جريان اين راهپيمايي عده‌اي موتورسوار در اصفهان به جاي همراهي با شعارهاي «مرگ بر آمريکا» و «مرگ بر اسرائيل»، با خيال راحت شعار «مرگ بر روحاني» سر دادند! يعني توهين مستقيم به رئيس‌جمهور قانوني و مستقر کشور که علاوه بر راي 24 ميليوني مردم، حکم تنفيذ رهبر انقلاب را هم در دست دارد و تا شش ماه ديگر همچنان نفر دوم کشور و نفر اول اجرايي جمهوري اسلامي است.
ايسنا نوشت؛ نکته جالب ماجرا اين است که به نظر مي‌رسد اين اقدام از سوي به اصطلاح انقلابيوني صورت گرفته که شعار پيروي از ولايت فقيه را سر مي‌دهند اما در عمل برخلاف منويات رهبر انقلاب حرکت مي‌کنند، چراکه تنها يک هفته قبل از اين اتفاق، رهبر انقلاب اسلامي صبح چهارشنبه 15 بهمن در نشست تصويري با جمعي از مداحان اهل‌بيت، بر لزوم حفظ ادب اسلامي در سخن گفتن و پرهيز از بدزباني و بدگويي عليه يکديگر تاکيد کردند. اين در حالي است که در سه روز اخير، به‌جز برخي از اعضاي دولت روحاني، بسياري ديگر از مسئولان و سياسيون که در مواردي کم‌اهميت‌تر از اين موضوع به سرعت واکنش نشان داده و چنين اقداماتي را محکوم مي‌کنند، در سکوت محض فرورفته و گويي با شعاردهندگان همدل هستند و تنها ديروز بود که دادستان اصفهان دستور پيگيري اهانت به رئيس‌جمهور را صادر کرد.
ديروز محمود عليزاده طباطبايي، فعال سياسي و حقوقدان با اشاره به شعارهاي توهين‌آميز عليه رئيس‌جمهوري در اصفهان گفت: اين گروه‌ها نه تنها خودسر نيستند بلکه شناخته‌شده، هدايت‌شده و حمايت‌شده هستند و پشت اين گروه‌ها برخي نهادها و جريانات قرار دارد. عليزاده طباطبايي در پاسخ به اين سوال که توهين‌کنندگان به رئيس‌جمهوري چه گروه‌هايي هستند، اظهار داشت: اين گروه‌ها جريان جديدي نيستند. اين جريان عليه همه روساي جمهوري مطرح بوده و به‌غلط مطرح کردند که اين افراد گروه خودسر هستند درحالي‌که اصلا اينگونه نيست. اين گروه‌ها هيچ‌وقت خودسر نبودند و هيچ گروه خودسري جرات ندارد دست به چنين اقداماتي بزند. وي افزود: توهين‌کنندگان يک گروه شناخته‌شده، هدايت‌شده و حمايت‌شده هستند. اين گروه در مورد همه روساي‌ جمهور اين اقدامات را انجام داده است. عليه مرحوم هاشمي در زمان رياست هم اين توهين‌ها انجام شد. در زمان رئيس‌جمهوري دوران اصلاحات هم اين رفتارها شدت پيدا کرد. در دوران دولت نهم و دهم هم در زماني که دچار اختلاف شدند از همين گروه‌ها کمک گرفتند و توهين را آغاز کردند. در دوران روحاني هم با عدم برخورد قوه قضاييه اين رفتارها شدت يافته است.
وي در پاسخ به اين پرسش که چرا در مورد ساير مقامات ما با اين نوع رفتار گروه‌هاي خودسر مواجه نيستيم، توضيح داد: به اين دليل که عليه روساي ديگر جرات نمي‌کنند شعار دهند. در مورد ساير مقامات هم چون مطمئن هستند که با آنها برخورد مي‌شود به خود اجازه نمي‌دهند دست به اين رفتارها بزنند اما در مورد رئيس‌جمهوري، مي‌دانند هيچ برخوردي در کار نيست. طباطبايي با اشاره به اصل 113 قانون اساسي و جايگاه رئيس‌جمهوري گفت: تخريب رئيس‌جمهوري تضعيف نظام است. چراکه اين رفتارها اگر با برخورد مناسب مواجه نشوند قطعا منحصر به رئيس‌جمهوري باقي نخواهند ماند. وقتي به بالاترين مقام اجرايي کشور بعد از رهبري به همين سادگي و صراحت توهين کنند قطعا اين رفتار را در مورد ساير مقامات هم ادامه خواهند داد. مهرداد لاهوتي، نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي هم ديروز خاطرنشان کرد: اين عده‌اي که به رئيس‌جمهور فحاشي کردند لحظه‌اي پيش خودشان فکر نکردند امروز که بيست و دوم بهمن است و دنيا منتظر فرياد يکپارچگي ملت ايران را بشنوند. اين نوع حرکات را بايد ريشه‌يابي کرد چراکه يک عقبه دارد و اينگونه نيست که چند آدم بيايند و همه چيز را به بازي بگيرند و توهين کنند و موجبات خوشحالي دشمن را فراهم کنند. به نظر من دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي بايد آنها را ريشه‌يابي کنند، زيرا اگر چندجوان بودند و قصد و نيتي نداشتند مي‌توان گفت اشکالي ندارد و شور و هيجان جواني دارند اما جرياني که مشخص است عقبه و ساماندهي دارد بايد با آن برخورد شود.

منبع: آرمان ملی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
از اول انقلاب تا کنون ۴۲ سال از عمر این انقلاب می گذرد جریان نفوذ و ضد انقلاب با همین ترفند انقلابی نمایی و انقلابی گری اقدام به ترور شخصیتی و فیزیگی مسولین انقلاب کردند و هرگز سر نخ این نفوذ پیدا نشد الان برای اولین بار سرنخی از مجلس به اصطلاح انقلابی که قابل پیگیری است پیدا شده است باید از آنجا شروع شود نه چندتا جوان فریب خورده هیجانی را در خیابان بگیرند و با آنها برخورد کنند این جوانان با توجه به هیجانات جوانی و به تبعییت از نمایندگان نفوذی مجلس که منافقانه به شعار انقلابی گری همچون اصلاف خود سیاهی و کلاهی و کشمیری در انقلاب با شعار انقلابی گری نفوذ کردند برخورد شود عزیز ای عزیزتر از جانم آتش به اختیار یعنی راههای نفوذ باز شدن برای ضد انقلاب و ضد دین ها یعنی باز شدن راههای ترور شخصیتی و فیزیکی یعنی نفوذ اختلاف افکنی بین امام و امت بعضی که خود را ذوب در ولایت می دانند و به زور دیگران را دشمن ولایت نفوذی های از خدا بی خبرند که هدفشان زدن اصل ولایت هست ای مردم ای خانواده های محترم شهدا خون جوانان شما به زمین ریخته شد تا اسلام زنده بماند نه نفوذی های ضد انقلاب با شعار انقلابی گری مردم و مسولین را اغفال کنند به نفع اسرائیل و آمریکا از تریبون های مجلس لیه منویات و آرمانهای امام و رهبری و شهدا شعار دهد انقلابیون و همراهان امام را الان صاحب انقلاب شده است آیا این نوعی دغل بازی نیست آیا ساده لوحی مسولین نیست با نفوذ منافقین فاصله بین امام و حاصل عمرش آیت الله منتظری درس عبرتی نشد
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام کاملا صحیح بوده و متن منطقی می باشد.
تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1