تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۴۳۰۴۳۶
کبنا گزارش می دهد؛

خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد

۰
خطبه‌های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، امام جمعه قلعه رئیسی گفت: دهه فجر گرامیداشت بزرگترین معجزه الهی قرن است.

 حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی به خصوصیات عالم بهشت و جهنم اشاره و بیان کرد: زنده بودن و دارای خستگی و دلزدگی، بدون رنج و اندوه و نقص آفت و آشکار شدن اسرار موجودات و آمیختگی لذت‌ها و عذاب‌های جهنمی و جسمی و روحی از مهمترین خصوصیات اهل بهشت هستند.
 امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه با بیان اینکه پدر و پسری مثل رضاشاه شبیه معاویه و فرزندش بر کشور ما حاکم بودند تصریح کرد: رضا پهلوی یک بی دین لامذهب بود که 20 سال بر این کشور حکومت کرد و پسرش محمدرضا 37 سال دیکتاتوری و مزدورانه بر این ملت مسلط شد و هیچ ارزشی برای مقدسات مردم قائل نبودند برای تظاهر به حج و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می‌رفتند.
 وی با بیان اینکه ما قبل از انقلاب 57 برده انگلیس و آمریکا بودیم و دهه فجر طلوع انقلاب بود تاکید کرد: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران است و قبل از انقلاب حاکمیت و مناسبات بین حاکم و مردم همواره رابطه غیر اسلامی، رابطه سلطان و رعیت، رابطه غالب و مغلوب بود و دهه فجر آمد این سلسه غلط این هندسه معیوب و این رشته بیمار را قطع کرد و 22 بهمن عید حقیقی برای ملت ماست و در حکم عیدفطر است که ملت در آن از یک دوران سخت خارج شد و دورانی که محرومیت از تغذیه معنوی و مادی را بر ملت تحمیل کرده بودند و 22 بهمن در حکم عید قربان و در این ایام ملت ما اسماعیل‌های خودش را قربانی کرد و به مقام‌های قرب و معنوی رسیدند.
 صلواتی خاطرنشان کرد: 22 بهمن در حکم عید غدیر است و در این روز نعمت ولایت اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی به صورت عملی محقق شد و دهه فجر دهه ولادت امامت در کشور است و دهه فجر تجسم اراده و عظمت امام بزرگوار است و تجدید عهد و پیمان با ولایت و دهه گرامیداشت بزرگترین معجزه الهی در این قرن است و مظهر شکوه و عظمت مردم ایران بود.
 وی افزود: مردم در طول 14 قرن حماسه پیامبر اسلام (ص) و مولا علی (ع) و حضرت زهرا (س) و سایر آل اله را شنیده بودند و این ندای آشنا را در قرن حاضر از زبان امام عظیم الشان شنیدند و این وجودهای مقدس را در چهره او دیدند و امام به ما شخصیت داد و هویت اسلامی ما را به ما باز گرداند و مهمترین عوامل این پیروزی را وحدت مردم، کانون‌های نقش آفرین از جمله مساجد و حوزه علمیه، دانشگاه و بازار و نقش فرهنگ شهادت از اساسی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند.
 صلواتی در ادامه با بیان اینکه با استقرار بایدن در کاخ سفید بسیاری از مردم و صاحب نظران انتظار داشتند تا اولین روزکاری خود به برجام اشاره داشته باشند و بعد از دو هفته انتظاراتشان برآورده نشد به نکاتی در این خصوص اشاره و تاکید کرد: همگان بدانند سیاست قطعی و همیشگی آمریکاست و این سیاست دومکرات و جمهوری خواه نمی‌شناسد.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: بیشترین تحریم‌ها در دوران دموکرات‌ها بود، ترامپ کار بایدن را راحت‌تر کرد و هم تحریم کرد و هم از برجام خارج شدو بهترین راه برای بایدن بازی با تحریم‌هاست و لذا در سیاست‌های خود تأخیر می‌کند و به خیال خود ایران را در حالت انتظار نگه می‌دارد و با منت چند تحریم کم اثر را رفع می‌کند و چند امتیاز بدهد و در کنار این امتیاز دهی برجامی به برجام بر می‌گردد و هم برجام های 2 و 3 را مطرح می‌کند و هم برای واداشتن ایران به انفعال به اجماع سازی در اروپا و شورای امنیت و آژانس روی می‌آورد.
امام جمعه موقت گچساران گفت: استکبار جهانی از هر حربه‌ای علیه این ملت استفاده می‌کند اما ملت بزرگ ما هم همچون دفاع مقدس‌ها خوش درخشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صفایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به ایام الله دهه فجر گفت: یکی از مسائلی که در قرآن کریم بارها تکرار شده است توصیه به تقوا است و خداوند عالم راه نجات بشریت را در کسب تقوا مقرر کرده است.
 وی افزود: خداوند در آیه ۴۸ سوره بقره می‌فرمایند از روزی بترسید (قیامت) که نه کسی از کسی عذابی را دفع می‌کند، و نه از کسی شفاعتی را می‌پذیرند و نه از کسی در برابرش گناهانش فدیه و عوضی می‌گیرند و نه برابر رهایی از آتش دوزخ یاری می‌شوند.
 حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: ممکن است گاهی انسانی برای فرار از خطایی دست به اعمالی هم بزنند و جان سالم هم به در ببرند، اما قیامت اینگونه نیست و این حرف خالق است و باید در این دنیا بسیار مراقبت کرد چرا که فردای قیامت به حساب همه انسان‌ها رسیدگی خواهند کرد.
 امام جمعه موقت گچساران گفت: در هفته‌ای پیش رو، ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را داریم که این روز بزرگ را به همه عزیزان تبریک عرض می‌کنم، این ایام نیز مردم ایران چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرد.
 وی افزود: انقلاب اسلامی درخت تنومند و مستحکمی به پشتوانه خداوند است، امروز خیانت‌ها و جنایات آمریکای جنایتدار را در عالم مشاهده می‌کنید، استکبار جهانی از هر حربه‌ای علیه این ملت استفاده کردند اما ملت بزرگ ما هم همچون دفاع مقدس‌ها خوش درخشیدند.
  صفایی تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود امروز پرچم پرافتخار ایران اسلامی در اقصی نقاط عالم به اهتزاز در نمی‌آمد، امروز خون آن شهدای ۸ سال دفاع مقدس و رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و عزت و افتخار برای این انقلاب به دست آورده‌اند.
 امام جمعه موقت گچساران گفت: انقلاب اسلامی از حضور مردم نشات گرفته است، بنابراین این شهداء افتخار آفریدند و نام ایران و ایرانی را سربلند کردند، حاج قاسم سلیمانی برای اعتلای اسلام جانانه با نظام سلطه به مبارزه پرداختند و در این راه نیز شهد شهادت نوشیدند، در حالی که جمهوری اسلامی برای مظلومین و آزادی خواهان عالم خدمت‌ها کرده است.
 وی افزود: در دوران رژیم پهلوی خبری از عمران و آبادی‌ها در کشور نبود و انقلاب اسلامی منشأ خدمات و دستاوردهای بزرگی بوده است، البته امروز برخی از مسئولینی که به دست خود مردم انتخاب می‌شوند گاهی برای ملت هم دردسر درست می‌کند و مشکلات و سختی‌هایی برگرده این ملت تحمیل کرده‌اند، هرچند باید مطالبات به حق مردم را اجابت کنند.
 صفایی تصریح کرد: هرچند این مشکلات وجود دارد اما عزت بسیار بالاتر است، هرچند فرازها و نشیب‌هایی طی شده است اما امروز انقلاب اسلامی با رهبری امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دنیا خوش درخشیده است و با اقتدار و عزت به پیش می‌رود.
 امام جمعه موقت گچساران گفت: رهبر معظم انقلاب چند روز گذشته دیداری تصویری با مداحان اهل بیت (ع) داشتند و فرمودند موضوع کار مداح از عالی‌ترین موضوعات، که همانا ستایشگری اهل بیت علیهم السلام است و وظیفه مداحان گسترش دادن الگوی و سیره نبوی، علوی، فاطمی و نیز ترویج اندیشه‌ها و درس‌های آن عزیزان است.
 وی افزود: رهبری بازهم فرمودند که مسئله ازداوج به هنگام و فرزند آوری در کشور بسیار حائز اهمیت است که از نیازهای حیاتی امروز و فردای این کشور است، متاسفانه سن ازدواج در کشور بالا رفته است اما خبری از ازدواج نیست و ازدواج‌هایی که هم صورت می‌گیرد متاسفانه منجر به طلاق می‌شود که خودش یک معضل و آسیب است.
 حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: از طرفی هم این سنت غلط فرزند کمتر زندگی بهتر را در جامعه ایجاد کردند و رهبر انقلاب بارها درباره مسئله جمعیت نیز تذکر داده‌اند چرا که آینده نیازمند این جمعیت جوان است که مداحان باید به عنوان یک رسانه بزرگ برای ترویج آن نیز نقش آفرینی کنند و همه و همه باید دست به دست هم بدهند و مردم را برای این امر بزرگ تشویق کنند.
امام جمعه دیشموک گفت: گازرسانی حومه غربی دیشموک هر چه سریع‌تر انجام شود.
  
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در خطبه‌های امروز این شهر با بیان اینکه بندگی در عبادت خدا یکی از مصادیق تقواست، اظهار کرد: اگر کسی عبادت خدا را انجام دهد و تقوا پیشه کند به قرب الی الله می‌رسد.
 وی با بیان اینکه در دهه فجر قرار داریم عنوان کرد: باید تقوا را از حضرت امام راحل یاد گرفت چون همه از او تبعیت می‌کردند و تبعیت همه از امام به خاطر بندگی عبادت امام راحل در مقابل خداوند بود.
 خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: گریه‌های شبانه حضرت امام در عبادت و بندگی خدا باعث شد انقلاب اسلامی در برابر دشمنان خودش مخصوصاً تمام دنیا که نقشه موفق نشدن امام را در سر می‌پروراندند و طراحی می‌کردند باطل شد و موفقیت امام در پیروزی انقلاب اسلامی به خاطر عبادت و بندگی خدا بود.
 وی با اشاره به 14 بهمن روز فناوری فضائی گفت: ماهواره ذوالجناح در قالب پروژه‌ای به نام فاطمه الزهرا (س) اجرا شده که در نوع خودش بی‌نظیر بوده است.
 راوند گفت: پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ترکیبی ذوالجناح خبرساز شده و چون سوخت این ماهواره در مرحله اول و دوم از سوخت جامد و در مرحله سوم از سوخت مایع استفاده کردند به نام ترکیبی نامگذاری شده است.
 وی تصریح کرد: ایران اسلامی با این پرتاب برای نخستین بار قدرتمندترین موتور سوخت جامد را به پرتاب درآورد و با این پرتاب به قوی‌ترین موتور سوخت جامد دست پیدا کرد.
 امام جمعه دیشموک گفت: این پرتاب بخاطر اینکه به هزینه کم و کوتاهترین زمان ممکن اتفاق افتاد نمایشی از اقتدار هوافضای جمهوری اسلامی ایران است و با تداوم برنامه فضایی خود در ادامه دادن نشانه پیشرفت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی و شکست فشار حداکثری بر ایران است و این نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی جای تقدیر و تشکر دارد.
 0وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت فرانسه در تقابل با ایران اسلامی در قضیه تحریم‌ها مزدورانه است گفت: اینکه در مذاکرات و بحث برجام با ادعای دولت مقابل به تحریم هسته‌ای ایران و زیر میز مذاکره زدن این بار هم شگرد جدید و خنده‌آور آمریکا بوده و خواهان وارد کردن عربستان سعودی بر مذاکرات احتمالی فقط بخاطر استفاده از پول عربستان سعودی است. 
راوند گفت: بعد از فشار حداکثری توسط ترامپ بر ارائه تحریم‌های جدید بایدن دنبال همکاری با ایران در برداشتن تحریم‌ها به فکر طرح نقشه‌های جدید علیه دور زدن ایران است.
 وی عنوان کرد: اینکه بایدن از یک طرف بر برداشتن تحریم‌ها علیه ایران صحبت می‌کند و از طرف دیگر دوستان خود مثل فرانسه انگلیس و آلمان را علیه ایران اسلامی تحریک می‌کند خود نوعی نقشه جدید است.
 خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: آمریکا بداند هیچ غلطی نمی‌تواند بکندو از طراحی نقشه‌های جدید دیگر نمی‌تواند ایران را دور بزند.
 وی با اشاره به علمک گذاری در خدمات‌رسانی گاز توسط اداره گاز گفت: علمک‌گذاری گاز در حومه شرقی بخش دیشموک جای تقدیر و تشکر از مسوولان و نمایندگان مردم و مجلس دارد و امیدوارم که مردم قدر این نعمت گاز را بدانند.
 راوند گفت: از اداره گاز خواهان تسریع در علمک‌گذاری و ارائه خدمات‌رسانی گازی در حومه غربی هستم و امیدوارم به زودی حومه غربی هم از نعمت گاز بهره‌مند گردند.
امام جمعه کهگیلویه گفت: استقلال سیاسی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است

امام جمعه کهگیلویه گفت: به برکت انقلاب ایران از نفوذ بیگانگان رهایی یافت و به استقلال سیاسی رسید.
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امام بزرگوار پیامبرگونه جامعه را هدایت کرد شهدای زیادی خون دادند تا درخت انقلاب آبیاری شود.
 امام جمعه کهگیلویه گفت: خدمات و دستاوردهای انقلاب در هیچ عرصه‌ای قابل قیاس با دوران پهلوی نیست امروز ایران اسلامی در همه حوزه‌ها به پیشرفت، اقتدار و استقلال دست یافته است.
 وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای سیاسی انقلاب سرنگونی نظام دیکتاتوری بود، گفت: مشارکت مردم در تعیین سرنوشت از دیگر دستاوردها بود.
 خطیب نماز جمعه دهدشت اضافه کرد: در دوران پهلوی چیزی به عنوان استقلال سیاسی نداشتیم کشور با توجه به منافع کشورهای بیگانه قانون گذاری می‌شد اما پس از انقلاب ضمن رهایی از نفوذ بیگانگان استقلال سیاسی خود را بدست آورد.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه شکل گیری جریان‌های سیاسی مختلف نمونه دیگری از دستاوردهای فاخر انقلاب بود، تصریح کرد: به فضل پروردگار این راه و این انقلاب تا اتصال به حکومت جهانی ولی عصر (عج) ادامه خواهد داشت.
 وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به بحث‌های امروز جامعه و توهم آقای بایدن در خصوص بازگشت به برجام، گفت: رئیس جمهور امریکا برای بازی با تحریم‌ها این روزها نوکران حلقه به گوش داخلی و خارجی را اجیر کرده است در رابطه با مذاکره چند حالت متصور است.
 وی حالت نخست را تأخیر در اعلام سیاست‌ها و نگه داشتن ایران به حالت انتظار خواند و گفت: در حالت دوم بنا دارند با منت چند تحریم کم اثر را رفع کرده بلکه امتیازی بدهند و امتیازهایی بگیرند.
 وحدانی‌فر افزود: حالت متصور سوم این است که در کنار امتیاز برجامی می‌خواهند به برجام‌های دو و سه برسند لذا مسوولان با اعتماد به توان باید این توهمات را خنثی کنند.
 خطیب نماز جمعه دهدشت با تأکید بر شرط اساسی رفع کامل تحریم‌ها برای بازگشت به برجام گفت: در پاسخ به اظهارنظرهایی از جزیره‌های میکروسکوپی مبنی بر اینکه در مذاکرات برجامی ما هم باید باشیم! می‌گوییم حقیقتاً آیا برای خود چیزی متصور هستید؟ آیا شما دیده می‌شوید؟ بدانید قابلیت، ارزش و جایگاه و سقف توانایی شما همان گاو شیرده امریکا است که وقتی تاریخ مصرفتان تمام شد کنار زده خواهید شد.
 وی اضافه کرد: به اندازه همین مقدار جایگاه خود اظهارنظر کنید و بس.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

تاثیر زنگنه بر سرنوشت اصلاح‌طلبان

ورود ارز ناشی از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی، نزدیکترین و کوتاه‌ترین ...
بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

بزرگواری: کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد متخصص برنامه و بودجه‌ریزی لازم است

نماینده اسبق شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: «کمیسیون بودجه و تلفیق فاقد ...
رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

رئیسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود

سید ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، در آیین تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری ...
1