تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۴۳۰۳۰۲
علی محمد دانشی نائب رئیس اول شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران:

روشنفکر و زارعی چگونه عضو شورای وحدت اصولگرایان شدند / جوانان موتور محرکه شورا هستند / نادیده گرفتن بخشی از جامعه نتیجه عکس خواهد داشت / نگاه به مردم باید محترمانه و مشارکتی باشد

۳۸
۰
روشنفکر و زارعی چگونه عضو شورای وحدت اصولگرایان شدند / جوانان موتور محرکه شورا هستند / نادیده گرفتن بخشی از جامعه نتیجه عکس خواهد داشت / نگاه به مردم باید محترمانه و مشارکتی باشد
کبنا ؛نائب رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد اهداف تشکیل این شورا را تشریح کرد.
به گزارش کبنا، علی محمد دانشی نائب رئیس اول شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح اهداف این شورا پرداخت و اظهار داشت: شورای وحدت اصولگرایان برای عبور از ضعف‌ها و ناکارآمدی سایر تشکل‌های سیاسی اصولگرایان (جمنا و شانا) تشکیل شده است و این شورا همه کسانی که در این دو تشکل (جمنا و شانا) بودند و کسانی که خارج از این دو تشکل بودند را در بر می‌گیرد.
وی افزود: محور فعالیت شورای وحدت اصولگرایان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود و به زودی خواهید دید که جوانان موتور و نیروی محرکه شورای وحدت اصولگرایان خواهد بود.
 متن صحبت‌های محمد علی دانشی نائب رئیس اول شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح زیر است؛
دانشی به حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: شورای وحدت اصولگرایان بنا دارد با هر کدام از چهره‌های اصولگرا که به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند، نشست برگزار کند و نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها را بشنود و مورد ارزیابی قرار دهد.
وی گفت: حضور رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد جزو سیاست‌های شورای وحدت بود. و نشست با سایر چهره‌ها تا زمانی که شورای وحدت در زمان خودش به نظر نهایی برسد، ادامه دارد.
بر اساس مبانی نظری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری کسانی که نظام، انقلاب، امام، ولایت، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و رهبری را قبول دارند، این‌ها در جبهه اصولگرایی هستند.
دانشی در پاسخ به سئوالی که برخی از حضور نماینده، آقای زارعی نماینده سابق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در شورای وحدت اصولگرایی اعتراض داشتند با توجه به اینکه او در ستاد آقای روحانی سخنرانی کرده بود، اظهار داشت: ما اصولگرایی را اینگونه تعریف می‌کنیم که هر کس، اعلام کند، انقلاب و امام خمینمی و ارزش‌های امام و دستاوردهای انقلاب را قبول دارم، پس اصولگرا تعریف می‌شود. دایره اصولگرایی گسترده است و محدود نیست. چتر اصولگرایی گسترده است و از این ظرفیت برای وحدت بیشتر استفاده می‌کنیم.
شورای وحدت استان کهگیلویه و بویراحمد تعریفی که از اصولگرایی دارد، بر پایه مبانی نظری امام و رهبری است. وحدت معنایش این است، شاید در بعضی از روش‌ها اختلاف سلیقه باشد. اما تلاش دارد که سلایق و برداشت‌ها های مختلف را به سمت اهداف متعالی نزدیک‌تر کند.
محور شورای وحدت اصولگرایان روحانیت و مبنای آن نظام اسلامی، ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.
تا الان در این مدت نسبتاً کوتاه از عمر شورای وحدت، از احزاب و تشکل‌ها و افراد مختلف برای حضور در این شورا دعوت کردیم که با استقبال بسیار گسترده خوبی مواجه شدیم. در شورای وحدت افراد موثری حضور دارند که بعضی از آنها هم عضو شورای ائتلاف نیز هستند.
شورای وحدت اصولگرایان اولین تشکل بعد از انقلاب اسلامی، که به این گستردگی تشکیل شده است.

    

دانشی در پاسخ به سئوالی در این زمینه که مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در انتخابات مجلس خروجی شورای ائتلاف اصولگرایان نبود، چگونه است که الان در شورای وحدت اصولگرایان حضور دارد؟ اظهار داشت: شورای ائتلاف کهگیلویه و بویراحمد ساز و کاری داشت که ساز و کار آن از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مرکز ترسیم شده بود و شورای ائتلاف استان‌ها نیز بر آن اساس حرکت می‌کرد.
کسانی که داوطلب انتخابات مجلس بودند. و آن تفاهم نامه را امضا نمی‌کردند و ساز و کار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) را امضا نمی‌کردند در لیست شورای ائتلاف قرار نمی‌گرفتند. در برخی از استان‌ها افرادی اصولگرا بودند ولی در لیست ائتلاف نبودند. و مستقل حضور پیدا کردند و رأی آوردند و عددشان کم نیست.
در شورای وحدت؛ چتر و محوریت روحانیت است. در گذشته برخی بودند که شورای ائتلاف نیروهای انقلابی را قبول نداشتند و بر همین اساس و به دلیل حضور روحانیت، شورای وحدت اصولگرایان را قبول دارند. و روحانیت را به عنوان محور وحدت قبول دارند.
دانشی به دلایل تشکیل شورای وحدت اصولگرایان اشاره کرد و گفت: ما معتقد هستیم که اگر بررسی شود، چرا، جمنا موفق نبود و چرا از جمنا عبور و به شانا رسیدیم، را اینجوری می‌توان تعبیر کنیم. که شورای وحدت اصولگرایان انگیزه و تلاشی بود برای اجماع نیروهای انقلاب. ساز و کار «جمنا» با مشکلات و ناکارآمدی مواجه شد و به همین دلیل «شانا» برای پوشش ضعف‌های جمنا تشکیل داده شد. خوب، شانا، آن جامعیت را ندارد، جامعه روحانیت برای اینکه ضعف و خلاء شانا و جمنا را پوشش بدهند، شورای وحدت اصولگرایان را تشکیل دادند. تا همه دوستان که در این دو تشکل اصولگرایی بودند و دوستانی که از این دو تشکل خارج بودند با چپر وسیعی پوشش داده شوند. حرکت شانا خوب بوده اما نقص داشت و بخشی از افراد جامعه را نتوانست، پوشش بدهد که شورای وحدت اصولگرایان تشکیل شد.
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) محدودیت‌های داشت، جامعه روحانیت در آن دیده نشد، و سایر تشکلات اصولگرا و افراد تأثیرگذار و نمایندگان ادوار در آن دیده نشد و این محدودیت‌ها ایراد است. و در نهایت جمعیت محدودی خروجی می‌شوند. لذا شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) محدودیت داشت و گستردگی لازم را نداشت و ایراداتی که در گذشته وارد بوده در شورای وحدت دیگر وارد نیست.
جامعیت روحانیت آمده‌اند تا اینها را پاسخ بدهند، و نیروهای زیادی که قبلاً تحت پوشش نرفته بودند، الان بیایند و ایفای نقش کنند.
شورای وحدت اصولگرایان محدودیت ندارد و هر کس اصولی را که تعریف شد، قبول داشته باشد، می‌تواند، بیاید.
دانشی در پاسخ به سئوالی که ایرادی از سوی برخی مطرح می‌شود که افراد مسن در رأس تشکل‌های اصولگرایی هستند، نظر شما در این خصوص چیست؟ اظهار داشت: گام دوم انقلاب اسلامی بیانیه بسیار پرمحتوا و مهمی بود که مقام معظم رهبری با محوریت جوانان آن را در دستور کار نظام قرار داد. همه تشکل‌ها و احزاب و همه شوراها باید این درایت و این فهم سیاسی را داشته باشند که محوریت کار آنها، بیانیه گام دوم باشد. در آینده بسیار نزدیک خواهید دید که ورزشکاران، جوانان، هنرمندان و به هر حال قشر پر انرژی، ف آرمان گرا و حقیقت طلب محور، موتور و نیروی محرکه شورای وحدت اصولگرایان خواهد بود.
با حوانان زیادی در این رابطه صحبت شده است و همایش‌های خوبی با حضور جوانان عضو شورای وحدت اصولگرایان برگزار خواهد شد. این حرف شما حرف درستی است. هیچ تشکل و شورایی نمی‌تواند، منهای جوانان؛ انقلابی، آرمان گرا و ولایتمدار تداوم داشته باشد.
تلاش بر این داریم، به لطف الهی و با مدد جستن از الطاف الهی و با محوریت ولایت و جامعه روحانیت کشور، روحانیت ولایتمدار و استفاده از همه ظرفیت‌های نیروهای انقلاب، ساز و کار وحدت حداکثری را دنبال کنیم. این احتمال وجود دارد، شاید دست‌های پشت پرده باشند که می‌خواهند، این تجمع و وحدت حداکثری را خدشه دار کنند. اما با لطف الهی، سعه صدر و حوصله و با نشاط و شور جوانان امیدوار هستیم، حضور حداکثری و مردم سالاری دینی را به معنای واقعی تحقق ببخشیم. نادیده گرفتن بخشی از جامعه نتیجه عکس خواهد داشت.

   


با نگرش محدود، مردم سالاری تحقق پیدا نمی‌کند. باید نگاه به مردم، نگاه محترمانه، فراگیر و مشارکتی باشد. در تشکل‌های گذشته این محدودیت‌ها وجود داشت.
به سمت جامعیت پیش می‌رویم. بر اساس تجربه چندین ساله گذشته ما دنبال این هستیم که ضعف‌ها، محدودیت‌ها و مشکلاتی که بوده تا حدی در این شورا برطرف شود و بخش مهمی از این نگرانی‌ها که قبلاً دیده نمی‌شد، در اینجا دیده شوند. و مشارکت و مردم سالاری دینی تحقق پیدا کند.
دانشی در پاسخ به سئوالی که آیا شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد به انتخابات میاندوره گچساران و باشت ورود می‌کند، اظهار داشت: شورای وحدت اصولگرایان در ابتدای کار است و می‌خواهد که چترش فراگیر باشد. در این مرحله، اولویت اول ما رئیس جمهور است. انسجام نیروها و وحدت حداکثری اولویت اول است.
به گزارش کبنا، در اولین جلسه شورای وحدت اصولگرایان، علی مراد حسن زاده به عنوان نماینده، غلام محمد زارعی نماینده سابق بویراحمد و دنا معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمود
Iran, Islamic Republic of
خدایی بسه
Iran, Islamic Republic of
تا کی
محصل
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشی شما چیزی از سیاست بلد نیستید مثل مدیریت تان بر آموزش و پرورش که بدبخت مان کردید.
آقای دانشی اصولگرا در هر کجای کشور یک درصد بیشتر رای نداره ؛ جناب دانشی یعنی شما میگین چیزی حدود ۸۰ درصد آراء روشنفکر زارع منتظریان مال اصولگرا بود؟ به خدا قسم من به آقای روشنفکر رای دادم ولی وقتی نام اصولگرا را بر زبانها می شنوم وحشت می کنم و اگر زارع مستقیم می گفت اصولگرا هستم یا روشنفکر می گفت اصولگرا هستم نصف این آراء را در بویراحمد و دنا هم نداشتن . هر حزب انقلابی به جز اصولگرا در این مملکت رای داره.
الهی
Iran, Islamic Republic of
طبق تعریفی که آقای دانشی از اصول گرا کرده است بنابراین تمامی اصلاح طلبان از خاتمی و عارف و جهانگیری هم اصول گرا محسوب می شوند و می توانند عضو این شورای وحدت شوند!
Iran, Islamic Republic of
با این تعریفی که شما از اصولگرایی کردید تاجگردون ازهمه شماها اصولکراتر واصلاحطلبان هم اصولکرا هستند چون همه انقلاب وامام ورهبری را قبول دارند.وقتی بازبان میگویند قبول داریم کفایت میکند ولی عده ای دراستان میگن باید هرچه ما گفتیم دبگران بپذیرند تا ما انها را جزاصولگراها قرار دهیم
صیدالی
Iran, Islamic Republic of
بابا زارع تمام شد
این آقای حسن زاده نیروی آقای حاج محمدرحیم دهراب پور هست
Iran, Islamic Republic of
والا همی الان هم اگه از میرحسین موسوی بپرسی هم میگه من امام ، رهبری ، نظام و آرمان های انقلاب را قبول دارم، پس اصول راست ولی ........
خداحافظ روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
از الان از آقای روشنفکر در انتخابات آینده حمایت نخواهم کرد.من اصلاح طلبم و صادقانه به آقای روشنفکر رای دادم اما الان با شانا و مانا و تانا و پانا می چرخد.پس خداحافظ روشنفکر
حسین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز روشنفکر مستقل پا به عرصه انتخابات گذاشت
طوری حرف میزنی انگار تنها اصلاح طلبی هستی که بهش رای دادی البته معلوم هم نیست بهش رای داده باشی.
50 درصد آرای روشنفکر اصلاحطلبان بودند
شاهد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دانشی حنای امثال شما دیگر رنگی ندارد بین مردم،شماها با خودخواهی وخودرای تمام شورایی را تشکیل دادید که حتی عضوهای آن را خودتان انتخاب کرده اید،انتخاباتی سوری به راه میاندازید که مثلا اعضا خروجی انتخابات هستن.ولی نمیدانید که با ادامه دادن این شیوه ی سیاسی که در پیش گرفته اید این خود شمایید که تبل دوقطبی شدن اصولگرایان را در انتخابات ریاست جمهوری با ورود کردن اشخاص وگروهی که بحساب شما اهمیت چندانی در شورایتان نداشتند ولی کارهااز دستشان برآمد ومیایددر این دنیای سیاست که انجام دهند.الخیروفی ماوقع
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز برای خراب کردن زارعی این تیتر روزده و در آخر هم با بزرگ کردن متن فقط خواسته بگه زارعی هم اصولگراست. در صورتیکه آقای حسن زاده از جانب خودشون رفتن و ب علت نزدیکی ایشون ب زارعی اینطور نشان داده شده که ایشون نماینده زارعیست. آقای زارع از حضور ایشون در این جلسه بی خبر بودند. این خبر رو ویژه فقط برای تخریب زارعی زدین
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
من یه اصلاح طلبم و به روشنفکر و زارع رای دادم، وقتی اصلاحات را نابود کردن از سر اجبار این انتخابا را انجام میدی، ولی دور بعد دیگه اجباری نیس
Iran, Islamic Republic of
.فقط من می دانم در آموزش و پرورش چکار کرد
Iran, Islamic Republic of
این خبر جهت تخریب زارعی هست. اقای حسن زاده از جانب خودشون رفتن
ظهوریان
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دانشی مهره ی سوخته ای هستی
سید
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر و زارع شکی نبست این دونفر همیشه اصولگرا بودن
همت
Iran, Islamic Republic of
خدا بحق امام حسین . که دوره مدیر کلی آموزش و پروش در حق من و امثال من کرد .
ککنم
Iran, Islamic Republic of
جالبه ندای وحدت میگفتن ما مستقلیم اصولگرا نیستیم بعد از اون نیروهایی معرفی میکنن ضد اصولگرا ها هستن یا سابقه 88 دارن اخ هدایت خواه خالص
هعه
Iran, Islamic Republic of
اقای عزیز نظر توه هرکه گفت -- اصولگرا ست نمیشه هر وقت وزنه یک طرف سنگین بود بری اونور یا بالعکس در ضمن همین دهراب پور چند بار تغییر مسیر داده نتجیه هیکه اینها را قبول نداره
Romania
حتما منظور از جوانان خودش ،پدر داماد وداماد هست😂
روشنگری
Iran, Islamic Republic of
من عاشق انقلاب و مستصعفین و گسترش ارمان‌های اصیل انقلابم اما به پهلوی شکسته فاطمه زهرا که هزاران نفر به اسمش به نان و نوا و نام رسیدن اما ان پهلوی دیگرش را نیز با جهل دینی و سیاسی و ناکارامدی پشت دین و شهدا لگد میزنند اگر شاه بر ایران حاکم بود هیچ گاه امثال . و تمامی سران اصول گرایی که بویی از تخصص و فرهیختگی نبردید جایگاهی اینگونه نداشتید بروید روزانه در گلزار شهدا زحمات شهدا رو قدر بدانید که ان‌ها ارزوهایشان را شهید کردند تا این سرزمین سربلند باشد اما متاسفانه امثال شما اینگونه تمام واژه های مقدس را برای منفعت طلبی یا ترس و جهل شهید میکننید..وحدت بصیرت، علم و گذشت می خواهد به قدم‌های استوار حضرت زینب قسم مجموع این موارد در وجود هیچ کدام از شما سران اصول گرایی نیست...در وجود هر کدامتان یکی از این موارد قحطی است....و در وجود بعضی هیچ کدام وجود ندارد..و اینگونه میشود که کافیست مردم پای صندوق بیایند هر کس و ناکسی زیر پرچم اصلاحات پیروز میشود....چون نه زبان مردم را میفهمید نه با مردم به زبان خودشان صحبت میکند و با اندیشه های الهی و انقلاب نیز صدها سال نوری فاصله دارید....اخ و بخت انقلاب..اخ و بخت ایما ..اخ و بخت دموکراسی...اخ و بخت مستضعفین و اخ و بخت وحدت...
اصولگرای پشیمان
Iran, Islamic Republic of
اگر شما ها در جامعه پذیرش داشتید حداقل در بویراحمد 12 سال پشت سر هم شکست نمی خوردید. شماخودتون هم همدیگر را قبول ندارید. نمونه اش تو انتخابات مجلس گذشته بود که سیلی محکمی از سوی مردم خوردید .
تا کی می خواهید سرتان زیر برف باشد بابا مردم شماها را نمی خواهند . ول کنید . اگر راست می گویید بخاطر خدا این مردم را ول کنید
Iran, Islamic Republic of
چه خبره اصولگراها از مشارکت.وحدت.مردم سالاری حرف میزنند
شماها همدیگر را قبول ندارید اون وقت از چتر صحبت میکنید
شما یک چادر مسافرتی دارید که کسی جرئت نمیکنه به ان نگاه کند اون وقت برای مردم از چتر گسترده ی وحدت حرف میزنید.
مارا به خیر شما امید نیست شر مرسانید.
عععععع
Iran, Islamic Republic of
زارع هیچی نیست فقط زارع به واسطه پول نماینده شد اما خوشبختانه مهر باطل خورد برای همیشه
Iran, Islamic Republic of
حرف دهنت بفهم
Iran, Islamic Republic of
اقای زارعی نماینده ای در این تشکیلات ندارن و کاملا تکذیب کردن و این بد اخلاقی ها کما فی سابق اداممه دار خواهد بود. اقای بهرامی و دوستتانشون بدونن تخریب های چن سال اخیر رو ما فراموش نخواهیم کرد
شاهد روزگار
Iran, Islamic Republic of
کبنا؛
انتظار مردم از شما زیاد است
زبان گویای مردم هستید
لطفاً نظرات را سانسور نکنید
انصاری
Iran, Islamic Republic of
جناب دانشی ودارودستشون اول تعریف درستی از اصولگرایان و اصلاح طلبان یاد بگیرند بعد تفسیر به رای کنند آخه اینطور که شما میفرماید هرکس اصلاح طلب هست. قبول نداره ..ها ؟؟؟؟؟!
چرا ........میگی تعریف شما از أصول گرا بودن گواه همین است که هرکس با شما نیست دیگر تمام بره بمیره ..
درخت
Canada
سلام بر خوانندگان عزیز_ متاسفم برای این شورایی که شورای وحدت بر آن گذاشته شده ، افرادی عضو آن هستند که همیشه بر طبل تفرق می کوبیدند. عده ای در هر دوره انتخابات از این شاخه به آن شاخه می پریدند. فردی در لیست امید به مجلس راه یافته بود حالا در شورای وحدت اصولگرایان قرار گرفته.علی برکت اله- الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشی/اسم دکتر روشنفکر را بر زبان بیار / اسم دکتر را بیار چهارم دکتر از طایفه بزرگ وبا اصالت هست
حسن
Iran, Islamic Republic of
آخرش زلم ایره وابیت
مهدی
Iran, Islamic Republic of
من به آقای روشنفکر رای دادم ولی توریاست جمهوری فقط به کاندید اصلاح طلب رای میدم
سادات
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برا این شورای وحدتی که گرداننده اش هست. ۴۰ سال است برو نهضت سوادآموزی را را با خصوصی سازی
این دانشی که مشاور خادمی استاندار دولت اصلاحات بود حالا شده...
همه اقوامش را دوره مدیر کلی در آ. پ گذاشت. ا
منصف
Iran, Islamic Republic of
جنگ قدرت ومنافع کسی دغدغه مردم ودین را نداردجل الخالق ،قدرت خدا
جواد
Iran, Islamic Republic of
///با همه هست نه چپ هست نه راتست نه میانه رو بلکه و فقط و فقط منافغ را می چسباند
خاک بر سر ما مردم بدبخت
ع پ
Iran, Islamic Republic of
آقای کمالی اصل مطلب را بزن متن را سانسور نکن خدایا شکر ک خودش را انقلابی می داند شما کی هستی ک بخواهی اظهار نظر بدی جمع کن بساطت را
بزرگمهر
Iran, Islamic Republic of
دوبرداشت ازنحوه تعریف اخیراصولگرایی اززبان جناب دانشی.
اولا اینکه انحصارطلبی ‌,آقایان رابه بن بست رسانده وسعی دارندباعناوین دهن پرکن چتراصولگرایی را گسترده کنندتامشروعیت مردمی پیداکنند.
ثانیابه شخصه برداشتم این است که در آینده سلاح برنده ای_ به نام تهمت_دراختیار داشته باشند که هرکسی غیراصولگرابودطبق تعریف جدید . هست وبااین حربه ته مانده مردم در میدان راتزصحنه خارج کنند.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشی شما و امثال شما حناتون دیگه رنگی ندارد مردم بخوبی شماها را شناختند خواهش میکنم از بقیه دوستانت هم بگو دیگه دست از سر این مردم بردارید جمع کنید بساطتون را فقط دکتر روشنفکر خداوند حفظش کنه
علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

علی دایی تکلیفش را با صداوسیما روشن کرد

بازی یادبودی که دو روز پیش برای زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره مهرداد میناوند و علی انصاریان ...
خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

خیز اصولگرایان برای صندلی شهردار

شاید کمتر کسی در کشور وجود داشته باشد که در همه حوزه‌ها کار کرده است. اینکه کسی بگوید ...
انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

انتخابات ۱۴۰۰ با قانون فعلی؟!

نمایندگان مجلس که به‌جای بررسی لایحه کارشناسی‌شده دولت ترجیح دادند طرحی سیاسی و در جهت ...
1