تاریخ انتشار
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : ۴۳۰۲۱۴
امام جمعه یاسوج:

برخی به دنبال تطهیر دوره سیاه پهلوی هستند/ پهلوی تاریک‌ترین دوره ایران بود

۰
برخی به دنبال تطهیر دوره سیاه پهلوی هستند / انصاف در بازار نهادینه شود
کبنا ؛امام جمعه یاسوج گفت: دوره پهلوی از سیاه‌ترین و تاریک‌ترین دوره ایران بود.
به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به وظیفه هر مسلمان و شیعه اشاره کرد و گفت: سپردن حکومت اسلامی به صالحان و دور کردن فاسقان از مدیریت‌ها از وظایف هر مسلمان است.
 امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسلمان و انسان عاقل حکومت را به دست انسان‌های ظالم و فاسق و مستکبر نمی‌سپارد و برای سپردن زمام امور به دست بهترین‌ها تلاش می‌کند و باید شاخص‌های کسی که انتخاب می‌شود شاخص‌های اخلاقی و انسانی باشد باید حکومت را به کسانی سپرد که نسبت به اسلام و اخلاق و انسان آگاه باشد.
 نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیامبر اسلام در اولین فرصت از مکه هجرت کرد و به مدینه رفت و حکومت اسلامی را تشکیل داد که مقدمه حکومت الهی شد و بعد از آن حضرت امام معصوم حاکم بر جامعه شد که کسی نمی‌تواند بر آن حکومت خرده بگیرد و اکنون نیز ولایت‌فقیه حاکم اسلامی است که انسان صالح و شایسته بوده و خودخواه نیست و به دنبال منافع خود نیست و آگاه به زمانه است.
 حسینی عنوان کرد: در زمانی که پهلوی بر این کشور حکومت می‌کرد حکومتی منحوس بود و حاکم آن خلاف شرع حکومت می‌کرد و با زور و قلدری حاکمیت می‌کرد و اهل عبادت هم نبود و در آن تاریخ است که امام فریاد می‌زند و امروز در سایه انقلاب و ولایت فقیه این شکوفایی علمی و اخلاقی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را می‌بینیم.
 وی به دوره حکومت ستم‌شاهی و ظلمی که به اسلام و مردم و کشور می‌شد اشاره کرد و گفت: شاه قدرت و اختیاری در آمدن و رفتن خود نداشت و به دست استعمار آمد و رفت و همین موجب استبداد و استعمار شده بود.
 امام جمعه یاسوج به خروجی رأی مردم یعنی حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز در سایه ولایت فقیه شاهد دستاوردهای بی‌نظیر هستیم و همین موجب شده تا استعمارگران دست به توطئه و تحریم زده و به مقابله سخت با این ملت بپردازند و این تحریم‌های سخت ۴۰ ساله به همین دلیل است و در همه عرصه‌ها با ما جنگ می‌کنند.
 حجت الاسلام حسینی در خطبه دوم نماز جمعه به ولادت حضرت فاطمه زهرا و امام خمینی ره اشاره و این ایام را تبریک گفت و افزود: یکی از مراحل تجلی حضرت زهرا (س) شخص امام خمینی است.
 امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام شخصیتی بود که جهان را متحول کرد جهانی که معنویت و اخلاق را ترک کرده بود و با همه اماکن مذهبی خداحافظی شده بود اما انقلاب امام که انفجار نور بود تمام جهان را منور کرد به یاد داریم که چه قدر محافل گناه تشکیل می‌شد اما امروز به برکت انقلاب قربب به ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می‌شود خیلی‌ها با حجاب خداحافظی کرده بودند و برهنگی را فرهنگ می‌دانستند که فلسفه وجودی حضرت زهرا نیز برای همین بود که انسان‌ها را هدایت کند.
  
 امام جمعه یاسوج در ادامه گفت: سیره عملی امام تمام دنیا را تکان داد و به همین خاطر دشمن همه توان و امکانات و عدوات به جنگ انقلاب امام آمده است.
 حسینی خاطرنشان کرد: به برکت نفس قدسی امام این مائده آسمانی ایجاد شد و همه دنیا و آزادگان عالم از آن بهره گرفتند و اکنون همه در جهان با تاسی از ایران در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند. 
وی به دهه فجر انقلاب اشاره کرد و گفت: نکبت و خواری از کشور رفت و نور و پاکیزه کشور آمد عروسک و مترسک غربی‌ها فرار کرد که ذر دوره آن‌ها واقعاً ملت ایران تحقیر شد و با سیری در تاریخ در خواهیم یافت که در دوره پهلوی‌ها بیش از هر دوره‌ای تحقیر شدیم چه تحقیری بالاتر این این برخی افراد که تحصیل کرده هم هستند به جای اینکه به دنبال آزادی مردم باشند و طوق استکبار را از گردن مردم بیندازند به دنبال انداختن این طوق به گردن ملت هستند و دوره استبداد را دوره شکوفایی تلقی می‌کنند.
 حسینی افزود: برخی گلایه دارند که نباید اجازه داد بازار این گونه‌ها شود باید با گران فروشان برخورد شود امروز نهادینه کردن انصاف در بازار وظیفه همه است و اگر می‌خواهیم زندگی برکت داشته باشد باید منصف باشیم نه اینکه هر کسی دل به خواهی قیمت تعیین می‌کند. 
حسینی خاطرنشان کرد: باید در علوم فضایی توانمندی داشته باشیم و باید مقابل دشمن توانمند باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1