تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۴۳۰۰۷۲
یادداشت ارسالی؛

اما و اگرهای ارتقای رتبه بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت

۲
۰
اما و اگرهای ارتقای رتبه بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت
کبنا ؛ «رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت گفت: در پی ارزشیابی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، این بیمارستان بر مبنای شاخص های اعتبار بخشی از رتبه درجه 2 به رتبه درجه یک کشوری ارتقا یافت.» [کلیک کنید]
 یکی از مخاطبان کبنا نیوز در باره این خبر توضیحاتی ارائه داده که در ادامه می‌آید:
الإنصافُ أفضَلُ الفَضائلِ.
انصاف، برترین فضایل است.
(غررالحکم / 805)
 خبری خوشحال کننده منتشر شد. بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت، به رتبه درجه یک کشوری ارتقا یافت. این مهم، جز با تلاش صادقانه پرسنل و مجموعه مدیریتی مرتبط، از بیمارستان تا شبکه و معاونت درمان و معاونت توسعه و ریاست دانشگاه علوم پزشکی، امکان پذیر نبود.
جا دارد این توفیق را به مردم خوبمان و همه دست اندرکاران حوزه درمان، تبریک گوئیم.
اما در لابلای این خبر، نکاتی در مصاحبه ریاست بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به چشم می‌خورد که قابل نقد است. اگر چه از شرایط مصاحبه ریاست جدید بیمارستان و کم و کیف شرایط آن اطلاعی نداریم و پیش داوری هم نمی‌کنیم اما به نظر می‌رسد که متن این مصاحبه طوری تنظیم شده است که ارتقا را حاصل عملکرد مدیریت جدید بیمارستان وانمود کند که این از انصاف بدور است.
اصولاً ارزشیابی بیمارستانها، یک پروسه طولانی است. برای ارتقا یک بیمارستان، لازم است که حداقل دو سال مداوم، همه عوامل دخیل، تلاش کنند و همت نمایند تا این ارتقا صورت گیرد.
شایسته بود که قبل از اینکه فعالان رسانه‌ای اقدام به شفاف سازی کنند، ریاست جدید بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد که حدود شش ماه است که بر مسند قرار گرفته است، این موضوع را بیان می‌کرد و از تلاش پیشینیان پرده بر می‌داشت و جانب انصاف را رعایت می‌کرد. دنیای امروز، دنیای شفافیت است و کمتر چیزی وجود دارد که از چشمان تیزبین رسانه‌ها و کارشناسان امر پنهان بماند.
در واقع، ارزشیابی بیمارستان شامل چند مرحله است:
مرحله خود ارزیابی که توسط واحد کنترل کیفیت بیمارستان صورت می‌گیرد.
مرحله ارزشیابی توسط دانشگاه علوم پزشکی
ارزشیابی توسط وزارت بهداشت
راستی آزمایی
همه این مراحل، ارزش خاص خود را دارند. اما مهمترین مرحله ارزشیابی، مرحله سوم است که توسط یک تیم کامل از طرف وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.
مراحل اول تا سوم، در سال ۹۸ صورت گرفت. یعنی در زمان مدیریت قبلی بیمارستان.
مرحله آخر هم طبق زمان بندی وزارت بهداشت، قرار بود یک تا دو ماه پس از مرحله سوم صورت گیرد که بخاطر همه گیری ویروس کرونا تا امسال به تأخیر افتاد. البته طبق اطلاع ما، همان پارسال هم کارشناسان ارزیابی کیفیت وزارت بهداشت، پس از ارزشیابی، ارتقا بیمارستان دهدشت را بصورت غیر رسمی اعلام کردند و حتی عوامل دست اندرکار را مورد تحسین قرار داده و از عملکرد صورت گرفته ابراز شگفتی نمودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مونسان
Iran, Islamic Republic of
سلام بر رسانه خدایی اگر درجه را برمبنا ی تلاش میدهند چرا بیمار سکته مغزی سه روزه در اورژانس تعیین تکلیف چه اعزام ! چه آی سی یو نمکنند ؟؟؟؟؟ آخ از بخت بیماری که صندلی در آنجا ندارد !!!!!؟؟
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
اگر می خواهید بدانید دلیل ارتقای بیمارستان امام خمینی دهدشت چی بوده باید یاد کنیم از استاد چمن عزیز که در دوره ریاستش اورژانس این بیمارستان و کلیه بخش ها بازسازی شد و تجهیز شد و بخش ام ار آی راه اندازی شد و بخش جراحی مغز و اعصاب به همت دکتر چمن در دهدشت راه افتاد و همینطور پروژه پلی کلینیک تخصصی را جنب بیمارستان دهدشت بنا گذاشتند باید زحمات گذشتگان را فراموش نکنیم و قدرشناس مسولین فعلی هم باشیم.
تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

تغییر شاکله بودجه را نمی‌پذیریم

در سال‌های اخیر درآمدهای ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت ...
بازی مجلس با «معیشت» مردم

بازی مجلس با «معیشت» مردم

«معیشت مردم»؛ این اسم رمز اختلافات این روزهای پاستور و بهارستان بر سر لایحه بودجه 1400 ...
(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

(ویدئو) عنابستانی از مردم و سرباز راهور عذرخواهی کرد

نماینده سبزوار در مجلس با انتشار یک ویدئوی دو دقیقه‌ای از سربازی که مانع ورود بدون مجوز ...
1