تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۴۳۰۰۱۷
مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان خبر داد؛

آغاز به کار دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک» + پوستر

۰
آغاز به کار دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک» + پوستر
کبنا ؛دومین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک»، در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد آغاز به کار کرد.
 به گزارش کبنا، سیداحمد توسلی‌نیا مسئول مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج، موضوع سرود از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مورد توجه است بنابراین مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج اهتمام بیشتری برای ارتقای سطح کیفی و کمی سرودها دارد. اهمیت سرود به همراهی آن با انقلاب اسلامی باز می گردد که از دل مردم و برای همراهی با انقلابی مردمی شکل گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در زیر ساخت تولید و نشر آثار (سرود، کرال، هم خواهی، تواشیح و...) در سال های اول انقلاب و پایدار ماندن آن تا به امروز، مشوقی جدی برای هموار کردن این مسیر برای تولیدات موثر با نگاه نیاز به روز در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری، ما را برآن می دارد که قوی تر، استوارتر و حرفه ای تر به این مسئله بپردازیم که بعد از برگزاری موفق اولین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی آوای چکاوک در بهمن ماه 98، دومین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی استان «آوای چکاوک» در بهمن ماه سال جاری در دو قالب رقابتی فنی و کارشناسی (به میزبانی شهر گچساران) و انتخاب مردمی (در قالب کاروان آوای چکاوک بصورت پخش از شبکه استانی دنا) با هم افزایی نهادهای فرهنگی استان برگزار می شود.
توسلی‌نیا ابراز کرد: با توجه به نقش و تاثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در عمق بخشی ارزش‌های انقلاب و به منظور هم افزایی اثر بخش، مرکزآفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد با همکاری کانون مساجد استان، حوزه هنری استان، شهرداری یاسوج، سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فتح و سازمان بسیج هنرمندان سپاه فتح و هم‌راستا با فرامین مقام معظم رهبری برای پرورش و شناسایی استعداد‌های جوان در زمینه موسیقی و سرود و همچنین تاثیر و ماندگاری هنر بر جامعه اقدام به برپایی دومین جشنواره استانی سرودهای حماسی و انقلابی «آوای چکاوک» می کند.



وی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه و با موضوعات و محور‌های چهل سالگی دفاع مقدس، امیدآفرینی، جهش تولید، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بازخوانی سرودهای انقلابی برگزار می گردد که هر گروه سرود باید در هر بخش یک اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
مسئول مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد افزود: این جشنواره فرصت مناسبی است تا کارهای خوب سرود و تمامی آثار برجسته و استعدادهای استان کشف و حمایت شوند. ما هم در ستاد جشنواره تلاش می‌کنیم که روحیه همدلی بین گروه‌های سرود بیشتر شود. تاکنون بیش از 40 گروه در جشنواره ثبت نام کرده اند که تا پایان روز پنجم بهمن ماه اقدام به ارسال آثار خود نمایند که علاقمندان می توانند برای اطلاع از آیین نامه فنی و اجرایی جشنواره به کانال دبیرخانه دائمی جشنواره‌های فرهنگی هنری استان در پیام رسان ایتا به آدرس (eitaa.com/Jashnvare_Honari) مراجعه کنند.
توسلی‌نیا در تشریح شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره آوای چکاوک تصریح کرد: جشنواره "آوای چکاوک" در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که متقاضیان در قالب گروه‌های ۷ الی 13 نفره به اجرای برنامه می‌پردازند.
او اضافه کرد: در بخش داوری آثار موارد، «فرم و ساختار»، «سازبندی»، «اصالت اثر»، «تنظیم و هارمونی»، «فن بیان»، «پیوند شعر و موسیقی» و «کوک و ریتم» مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت که نهایتاً به برگزیدگان بخش‌های «ملودی وآهنگ»، «اجرای گروهی»، «رهبری و هدایت برتر»، «شاعر و شعر برتر»، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
مسئول مرکز آفرینش‌های هنری بسیج کهگیلویه وبویراحمد گفت: اختتامیه این جشنواره در بخش فنی و کارشناسی با حضور برگزیدگان در تاریخ 16 بهمن ماه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به میزبانی شهر گچساران برگزار خواهد شد و بخش مردمی جشنواره در قالب پخش از صدا و سیمای مرکز کهگیلویه وبویراحمد از طریق آیتم های ضبطی و ارتباط زنده همزمان با دهه پرفروغ فجر صورت خواهد پذیرفت.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
رخوت سیاسی

رخوت سیاسی

رخوت موجود ممکن است در ایام انتخابات جای خود را به یک رونق برای یک جریان سیاسی یا یکی ...
فایل های مرتبط
1