تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۴۲۹۹۹۰
تحلیلی بر انتخابات میاندوره گچساران و باشت؛

قدرت گچساران و باشت؛ در گرو انتخابی هوشمندانه

۲۲
۴
قدرت گچساران و باشت؛ در گرو انتخابی هوشمندانه
کبنا ؛ عرصه‌ی انتخابات، یکی از میدان‌های تصمیم سازی جمعی برای تعیین آینده‌ی ملت‌ها می‌باشد. تصمیمی آگاهانه یا ناشیانه، نتایج متفاوتی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.
پس از آنکه اعتبارنامه نماینده‌ی گچساران و باشت تأیید نشد، امکانی فراهم گردیده تا با انتخابی درست، زمینه تبدیل این چالش را به فرصتی تازه بدل نماییم. البته این امکان هم وجود دارد که با عدم شناخت دقیق زمان و موقعیت، و درگیر شدن در احساسات عقلانیت زدا، تصمیمی ناصحیح و خسارت بار گرفته شود.
اینکه به دستورالعمل سایمون نظریه پرداز «تصمیم گیری عقلایی» عمل نماییم که می‌گوید «در تصمیم گیری، مهم این است که نگاهمان به تعالی باشد» و یا نه، برخلاف این نظریه علمی، همچنان در تصور ناپخته‌ی «انتقام»، شاخه‌های زیر پایمان را ببریم، دو آینده‌ی متفاوت را برایمان رقم خواهد زد.
اگر بخواهیم به صورت مصداقی‌تر وارد این بحث شویم، باید به این نکته اشاره شود که تحلیل انتخابات این حوزه، بدون در نظر گرفتن وضعیت کنونی مجلس و آینده‌ی انتخابات ریاست جمهوری، تحلیلی ناقص و غیر واقعی می‌باشد. با نگاهی به مجلس کنونی و شرایط آینده‌ی کشور، به احتمال قریب به یقین دولت آینده در اختیار اصولگرایان خواهد بود.
 حال با این پیشینه ذهنی می‌توانیم با دو نگاه به نامزدهای انتخابات گچساران و باشت نگریست. از منظر ایدئولوژیکی و از منظر منفعت طلبانه.
از منظر نخست، بی‌تردید سید قدرت حسینی یکی از چهره‌های شناخته شده در عرصه‌ی فعالیت‌های دینی و انقلابی می‌باشد. اما از منظر منفعت طلبانه هم، با توجه به اینکه آینده از آن اصولگرایان خواهد بود، هر انتخابی به جز گزینه‌ی اصولگرایانه، قطعاً به ضرر منافع گچساران و باشت خواهد بود. و آنانکه به منافع کلی و مردم این حوزه می‌نگرند و نه منافع شخصی خود، گزینه‌ی غیر اصولگرا را انتخاب نخواهند کرد.
اما پاسخی به یک حاشیه: عده‌ای می‌خواهند عامل اصلی رد اعتبارنامه تاج گردون را به سید قدرت نسبت دهند و از این طریق بر موج احساسات مردم سوارشوند و فریاد «وا انتقام» سر دهند و کاری کنند که در این غلیان احساسات مردم، منافع کلی خود را فدای احساسات فردی یک خانواده کنند. با این وجود، با دو شرایط روبرو هستیم: یا اینکه می‌پذیریم که تصمیم بر حذف تاج گردون، یک تصمیم کلی از بدنه جریان اصولگرایی و حتی حاکمیتی بوده است که آنگاه بی دلیل با فرافکنی، سید قدرت را به پای اشتباهات جدی تاجگردون قربانی نخواهیم کرد و یا اینکه به اشتباه می‌پذیریم که عامل اصلی سید قدرت بوده است که بازهم با نگاه منفعت محورانه، «سید قدرتی»، که اینقدر در معادلات قدرت مؤثر و پرتوان است، قطعاً در مجلس انقلابی و دولت اصولگرای آینده می‌تواند به خوبی سکان مدیریت این حوزه‌ی انتخابیه را به عهده گیرد. فراموش نکنیم که نماینده‌ی دو حوزه دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد هم از اصولگرایان است و قطعاً انتخاب یک نامزد اصلاح طلب یعنی با دست خود منافع گچساران را نادیده گرفتن.
در پایان: آنچه در گذشته از مردم شهرستان‌های گچساران و باشت نظاره کرده‌ایم، انتخاب‌های هوشمندانه و آینده نگر بوده است. اینکه منافع جمعی خود را فدای منافع فردی عده‌ای خاص نمی‌کنند. ببینیم که آیا بازهم این مردم آگاه، به همین شیوه هوشمندانه عمل خواهند کرد؟
--------------------------------------
البرز یاوری
 
نام شما

آدرس ايميل شما

باشت وباوی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید انقلابی
شادگان
Iran, Islamic Republic of
تو مثل چشمه زلالی سید جونی ❤❤❤
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر نویسنده ی حق گو
باشت گوهرگان
Iran, Islamic Republic of
صدرصد انتخاب هوشمندانه خواهیم داشت
فقط تاجگردون
سید قدرت در منطقه باشت وباوی کمتر از ۲هزار رای میاره
در حوزه بویراحمد گرمسیر هم جعفری و تاحگردون رای دارن
سید قدرت در خواب مجلس را ببیند
باوی و ترک
United States
احیای قدرت گچساران و باشت در دولت انقلابی آینده، فقط با سید قدرت امکان دارد
صادق
Iran, Islamic Republic of
نامه اعمال انقلابی شما،همان نامه هایی است که در چمدانی کرد وبه مجلس انقلابی برد وگچساران را از داشتن نماینده قدرتمند وملی خود محروم کرد.سید شما اگر تشنه قدرت وجاه طلبی نیست فرصت را به جوانها بدهند اینکه برای به فرض محال اینکه ۴سال زودتر از موعد به مجلس برود اینطور با مردم شهر واستان بازی کند.سید جان ما را به خیر تو امیدی نیست ،شر مردان سید جان
شما
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقای تحلیل گر مگر زمان ریاست جمهوری آقای حسینی نماینده نبودن امتحان پس دادن مردم دوباره اشتباه نمیکنند
افشين جابرپور
Iran, Islamic Republic of
سيد قدرت با قدرت تمام✌🏻✌🏻
Iran, Islamic Republic of
نماینده توانمند باشه کارش را انجام میده چه دولت اصولگرا باشه چه اصلاح طلب تازه تاجگردون در دوره احمدی نژاد خیلی از پروژه ها را اجراکرد ابن آقا به رای مردم احترام نذاشت وتوقع هم نداشته باشه ازش حمایت بشه.هیچ معلوم نیست که دولت بعدی چگونه است مردم بیان پای صندوق چیزدبگری انتخاب میکنند قانونگذاری های مجلس برای مردم توابن ۶ماه کاری نکردند ومردم ازشون راضی نیستند به جز اون درصد پایین که بشون رای دادن
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
کاملا واقع بینانه‌ و منطقی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
والا انجور که نویسنده نوشته و تحلیل کرده دیگه اقای حسینی رفته مجلس و نیازی به برگزاری انتخابات نیست اما اینجور نیست و مردم گچساران و باشت خودشون می دانند و مطمئن هستند که جناب و دوستانش باعث رد اعتبارنامه اقای تاجگردون شدند
همانهایی که رفتند شورای نگهبان و تهدید کردند که اگه تاجگردون را تایید کردید کفن می پوشند
اما وقتی دیدند شورای محترم نگهبان تاجگردون را تایید کردند دوباره از طریق دوستانشون در مجلس به قول خودشون انقلابی دست بکار شدند و اعتبارنامه ایشان را رد کردند
اما مطمئن باشید این پایان کار نیست و مردم تصمیم می گیرند که چه کسی نماینده باشد
ضمنا معلوم نیست چه کسی رئیس جمهور اینده باشد به غیر از اینکه مثل مجلس انقلابی فقط 10درصد مردم در انتخابات شرکت کنند والا اصولگرایان هرگز قدرت اجرایی را در دست نخواهند گرفت
پس لطفا زود قضاوت نکنید و بجای مردم و صحبت نکنید
مردم قیم نمی خواهند
بابا حیدر
Iran, Islamic Republic of
در انقلابی بودن حسینی شکی نیست ،البته اگر ...ی باشد .چهل سال است حسینی انقلابی است
انتخابات میان دوره ای گچساران رفراندم تایید اعتبار نامه ناجگردون است انهایی که موافق رد اعتبارنامه هستند به حسینی و امثال او رای میدهند و آنهایی که مخالف رد اعتبارنامه هستند به ساسان تاجگردون رای خواهند داد .
روشنگری
Iran, Islamic Republic of
اصول گرایان تشنه قدرت هستند و متاسفانه بزرگترین ایراد اصول گرایی، عدم شایسته سالاری در این اردوگاه هستش عده ای در صف اول اصول گرایی تحت هیچ شرایطی به افراد و جوانان شایسته اجازه رشد نمیدن چون دوست دارن همیشه روی انتن باشند. به عقیده بنده جوانان گمنام و نخبه اصول گرایی اگه واقعا به فکر خودشون و این کشورند کنار اقای رحیمی قرار بگیرند....در بویراحمد و کهگیلویه نسل دوم اصول گرایی که شناخته شده اند همشون یک ادم سیاسی و نخبه نمیشن...و برای همین نمیتوانند حتی از مواضع حقیقی و واقعی خویش در برابر یک اصلاح طلب رده چندم دفاع کنند....و حاضر نیستند به دیگر جوانان اصول گرایی خوشفکر نیز بهایی بدن تا رشد کنند...و بتوانند در گفتمان ‌‌ها مقابل اصلاحات قد علم کنند‌‌‌...و این مورد خود مظلومیت مستعدین اصول گراییست.
واقع گرا
Iran, Islamic Republic of
به درد خودت میخوره این قدرت
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر نگاه جامع نگارنده_ بسیار جامع و عمیق بود. مردم گچساران و باشت همیشه دارای شعور سیاسی بوده اند و در ادامه نیز هستند.
Iran, Islamic Republic of
مرحباابرشما
سرگذشت نامعلوم
Iran, Islamic Republic of
خدایی وجدان بیدار آقایان حسینی و جعفری نیاید بهشون اجازه می داد دوباره ثبت نام کنند ؛ چون به قولی : آزموده رو دوباره آزمودن خطاست ، امتحانشون رو خیلی ضعیف پس دادن ؛ بذارن نیروهای توانمند تر رقابت کنن تا مردم هم انتخاب بهتری داشته باشن.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
چه کسی و کسانی باعث شدند تا رأی پاک مردم گچساران و باشت، باطل شود؟؟؟؟؟؟
انصافاً با چه روییی؟؟؟
اینطور که نویسنده گفته ظاهراً همه چیز حتی انتخابات ریاست جمهوری از قبل مهندسی شده است پس نیازی به رأی مردم نیست دیگه
همت
Iran, Islamic Republic of
عجب چرت و پرتی سر هم کردی!
Iran, Islamic Republic of
حسینی رد صلاحیت میشه
تاجگردون رد صلاحیت میشه
جعفری با حداقل رای تو مجلسه

ضمنا از حسینی دفاع نکنید به رای مردم ..
غیرت
Iran, Islamic Republic of
مجلس کلاس ششم نمی خواد، مجلس کاردان و تحصیل کرده و متخصص می خواد می شه ثابت کرد که تاجگردون انقلابی ترین فرد این دیار است چرا که خدمات بزرگش به مردم کاملا واضح و تو دید هست و حتی اگر رئیس جمهور از باشت و گچساران انتخاب بشه چنین خدمات ارزنده ای نمی تواند داشته باشد و این یعنی انقلابی بودن نه آنان..
گچساران
Iran, Islamic Republic of
وقت انتقام رسیده است.
سيلي برچهره قانون

سيلي برچهره قانون

 بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی به این اتفاق واکنش تندی نشان دادند و در این راستا،...
صندلی رئیس جمهوری چند؟

صندلی رئیس جمهوری چند؟

مردم در انتخابات‌های اخیر به هر چیزی نه گفتند، نه تنها پس زده نشد بلکه به کانون‌های قدرت ...
رخوت سیاسی

رخوت سیاسی

رخوت موجود ممکن است در ایام انتخابات جای خود را به یک رونق برای یک جریان سیاسی یا یکی ...
1