تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۲۹۸۱۸
کرونا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافلگیری می‌کند و به روزهای اوج بر می‌گردد

مکاتبات بی‌اثر و تهدید استاندار

۰
مکاتبات بی‌اثر و تهدید استاندار
کبنا ؛بی‌خیالی و سهل انگاری نسبت به کرونا سبب می‌شود تا دو باره این بیماری به روزهای اوج خود برگردد. معاون بهداشت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: توجه ادارات نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی کاهش پیدا کرده که این نگران کننده است.

 به گزارش کبنا، محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره با بیان اینکه اکنون کار حوزه بهداشتی شروع شده و باید برای جلوگیری از فشار روی بخش درمان بازدیدها را افزایش دهیم، اظهار داشت: بازدیدهای ما به 2 هزار و 875 مورد در هفته گذشته رسید چرا که خطر را احساس کرده‌ایم.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نسبت هفته قبل از آن 27 درصد افزایش بازدیدها را داشتیم چرا که عادی‌انگاری در سطح استان مشکل‌ساز شده است.
 این مسئول در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در همین بازدیدها 129 مورد تخلف کشف و 44 مورد هم منجر به پلمب شد.
 بانشی با ابزار نگرانی از این که 3 درصد کاهش پروتکل‌های بهداشتی در استان داشته‌ایم و رعایت‌ها به 89.3 درصد رسیده، افزود: در بهداشت فردی کاهش 1.8 درصدی، در ماسک پرسنل 2 درصد و در رعایت فاصله‌گذاری 5 درصد کاهش داشته‌ایم.
 وی با بیان وضعیت نه چندان مطلوب برخی از فضاها و اماکن در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در جایگاه‌های سوخت و کارگاه‌های کوچک یا همان مکانیکی‌ها و در آرامستان‌ها شاهد چنین وضعیتی هستیم و در ادارات رعایت فاصله‌گذاری به 86 درصد رسیده که زنگ خطر به صدا درآمده است.
  
مکاتبات بی‌اثر / کاروان‌های سیاحتی ساز خودشان را می‌زنند

   

شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد
 با اشاره به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بویراحمد اظهار کرد: یک سیر صعودی ابتلا و بستری داشتم که اکنون نزولی شده و درصد بستری‌ها به کمتر از 22 درصد رسیده است.
 فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 20 روز گذشته تنها 3 روز با وضعیت خوب نداشتیم.
 این مسئول با بیان اینکه با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون به درب منزل 28 هزار خانواده رفته‌ایم افزود: همچنین 6 هزار و 124 بازدید و 230 مورد معرفی به مراجع قضایی و 260 مورد پلمب داشته‌ایم و به تعداد 2500 خانوار بسته غذایی و معیشتی تحویل داده‌ایم.
 وی با بیان اینکه مرکز نمونه‌گیری شهرستان بویراحمد از ابتدا تاکنون برای یک روز هم تعطیل نشده است افزود: تیم سیار نمونه‌گیری ما در بیمارستان شهید رجایی یاسوج مستقر شده است.
 فرماندار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از ارائه مجوز به کاروان‌های سیاحتی و زیارتی توسط اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی گفت: بعضاً افراد با تست مثبت به همراه این کاروان‌ها سفر کرده و باعث آلودگی یک جمع می‌شوند که چند بار تاکنون مکاتبه کرده‌ایم و اثری نداشته است.
 وی با بیان اینکه آبشار یاسوج و تنگ گنجه‌ای وضعیت خوبی ندارند گفت: قرار شد بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی هم نظارت شود و همچنین مغازه‌هایی در منازل مسکونی فعالیت می‌کنند که باید با هماهنگی تعزیرات و اصناف رصد شوند.
فارس در مطلبی نوشت:  در طول نزدیک به یک سال اخیر از شیوع بیماری کرونا در کشور که همه نقاط را درگیر خود کرده، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های با عملکرد خوب در زمینه مقابله با ویروس بوده است.
 هر چند اگر مردم برخی از رسوم مانند حضور گسترده و دسته جمعی و کاروانی در مراسم‌های تشییع و عروسی را کنار می‌گذاشتند وضعیت استان بسیار بهتر از امروز بود و از این تعداد 400 فوتی کرونایی تلفات انسانی کمتری می‌دادیم اما سرجمع عملکرد مسئولان و همکاری مردم در این راه قابل توجه بوده است.
 آمار را که مورد بررسی قرار می‌دهیم وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار بهتر از سایر استان‌های کشور است که در یک قلم آمار فوتی‌های کرونایی استان بسیار کمتر از استان‌های همتراز با کهگیلویه و بویراحمد است.
 اما موضوعی که در استان باعث بروز مشکل می‌شود عادی‌انگاری توسط برخی مردم و مسئولان است که همین موجب شد تا صدای استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آمده و مدیرانی را که رعایت نمی‌کنند به عزل تهدید کند.

  

 
آن گونه که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گزارش خود و در آخرین نشست ستاد استانی کرونا آورده درصد رعایت‌ها به میزان محسوسی پایین آمده که نشان از سهل‌انگاری برخی دستگاه‌ها و همچنین عادی‌انگاری مردم داشته و همه فکر می‌کنند کرونا در سراشیبی قرار گرفته و دیگر مانند گذشته خطری جان آن‌ها را تهدید نمی‌کند.
 در گزارش فرماندار شهرستان بویراحمد از برخی دستگاه‌ها به خاطر سهل‌انگاری‌ها انتقاد شد طبق آن چه که شاهرخ کناری در نشست ستاد کرونا بیان کرد کاروان‌های سیاحتی و زیارتی و برخی اماکن ورزشی خطرساز شده که باید مسئولان دستگاه‌های مرتبط خطر را جدی تلقی کنند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در نشست‌های قبل ستاد استانی کرونا با آرامش بیشتری به جمع‌بندی موضوعات می‌پرداخت اما در آخرین نشست ستاد کرونا معلوم شد که استاندار از عملکرد برخی مدیران در مقابله و پیشگیری از کرونا به شدت ناراضی است.
 در گزارش آخر نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به افزایش قابل محسوس ترددها نیز اشاره شد که کاهش تردد در جاده‌های استان از 50 درصد روزهای اولیه اجرای طرح محدودیت‌ها اکنون به تنها 28 درصد رسیده و نشان دهنده عادی‌انگاری ویروس توسط مردم است.

بهمن و اسفند خطرناک برای کهگیلویه و بویراحمد

همچنین محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ بسته حمایتی توسط بسیج و با مشارکت مرکز بهداشت در میان خانواده‌های درگیر بیماری کرونا توزیع شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین ۹ هزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی و ۳۰۶ هزار عدد ماسک به همراه بیش از ۲۰۰ سری تجهیزات پزشکی در بیمارستان توزیع شد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون دو شهرستان استان آبی و ۷ شهرستان زرد هستند، افزود: از مجموعه ۴ هزار مورد رپیدتست در استان ۶۹۰ مورد مثبت بود.
این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۲۳ جلسه کارگروه استانی و ۷۲ جلسه قرارگاه شهرستانی برگزار شده عنوان کرد: این جلسات بیش از ۶۸۰ مورد مصوبه داشته است.
بانشی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت خوبی در بیماری کرونا داریم اما احتمالا در بهمن و اسفند شرایط برای استان سخت خواهد بود، خاطرنشان کرد: کاهش پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری کرونا نگران کننده است. رعایت پروتکل‌ها از ۹۰ درصد به ۸۹.۳ درصد کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1