تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۴۲۹۴۹۰
استقبال گسترده از ثبت نام علی کریمی برای ریاست فدراسیون؛

پایان مدیریت غیرفوتبالی‌ها بر فوتبال؟

۰
پایان مدیریت غیرفوتبالی‌ها بر فوتبال؟
کبنا ؛بعد از سالها حضور حاشیه ساز دو چهره (علی کفاشیان و مهدی تاج) بر مدیریت فوتبال ایران، قرار است این حوزه مدیریت جدیدی را شاهد باشد. از همین رو کاندیداهای زیادی برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که قرار است دهم اسفندماه برگزار شود ثبت نام کرده اند. در میان کاندیداها یک چهره شناخته شده فوتبالی و صد البته محبوب چون علی کریمی وجود دارد که از زمانی که نامزدی خود برای این پست را اعلام کرده، با استقبال زیادی چه از سوی چهره‌های ورزشی و چه ازسوی مردم روبه رو شده است. او در این خصوص گفته بود: «می خواهم همچنان کنار مردم سرزمینم باشم و برای سربلندی دوباره فوتبال ایران، به عنوان کاندیدا در پست ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کنم. تغییرات اساسی از سوی فیفا و‌ای اف سی در اساسنامه شکل گرفته و حالا فوتبالی‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند و من امیدوارم در روز ۱۰ اسفند فوتبال ایران عزیزمان یک روز پاک و عاری از هر گونه زد و بندهای ناسالم را تجربه کند.» نکته اینجاست که حضور علی کریمی و دیگر کاندیداها نشان از این دارد که مردم به ویژه فوتبال امروز ایران از مدیریت چهره‌های تکراری خسته شده و به دنبال چهره جدیدی هستند. البته گفتنی است که پیش از علی کریمی به علی دایی دیگر چهره محبوب کشورمان پیشنهاد حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال داده شده که او قبول نکرده است. اگر علی دایی هم در این کارزار حضور پیدا می‌کرد، قطعا شاهد انتخابات پر شور و هیجان انگیزی می‌بودیم.
به گزارش کبنا، چند روزی است که ثبت نام برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال آغاز شده است و تا به امروز بسیاری از چهره‌های تکراری وارد صحنه شده و ثبت نام کرده‌اند و همچنین نام برخی افراد دیگر که مطرح شده است که بارها امتحان خود را پس داده‌اند اما در این میان پس از مطرح شدن  نام علی کریمی برای ریاست فدراسیون فوتبال باعث  امید، شور و شعف میان اهالی فوتبال شده است. اما سخن این است که آیا امکان موفقیت علی کریمی  در این انتخابات وجود دارد؟ ایا انهایی که سال‌هاست با هر شیوه و راهکاری مدیریت را در دست گرفته‌اند، حاضر به انتقال قدرت به این چهره فوتبالی می‌باشند؟ 
شنیده‌ها حاکی است که فدراسیون نشین‌ها با ورود علی کریمی سخت به تکاپو افتاده و با استفاده از قدرت خود به دنبال ایجاد برخی محدودیت‌ها  و فضای بسته برای این چهره فوتبالی هستند. اینکه گفته می‌شود فقط یک نفر برای حضور در انتخابات نزدیک به چهل امضای جمع‌آوری کرده است و از مجموع هشتاد و پنج عضو مجمع فقط چهل و پنج نفر دیگر باقی مانده‌اند، که سایر نامزدها باید به دنبال کسب پنج امضای باشند. آنچه مهم است اینکه مدیریت فوتبال کشور مورد رضایت مردم و اهالی فوتبال نیست. اتفاقات تمام این سال‌ها باعث دلزدگی و ازردگی خاطر فوتبالی‌ها  و مردم عزیز کشورمان شده است. از شکست‌های متعدد پرونده‌های کمیته انضباطی در فیفا گرفته تا قرارداد با ویلموتس و خارج شدن پول بیت المال از مملکت ، از سایت‌های شرط‌بندی گرفته تا منزوی شدن چهره‌های اصیل فوتبال  و...
آنهایی که حتی حاضر به احترام گذاشتن قوانین داخلی مثل عدم استفاده از نیروهای بازنشسته و...نیستند و حتی با رایزنی با مسئولین AFC و FIFA به دنبال ماندن خود هستند و مزه قدرت و  ریاست را چشیده‌اند حاضر به دل کندن از این مقام و ریاست هستند تا کار به دست یک فوتبالی محبوب و م.رد اعتماد عموم مردم سپرده شود؟!
 آنچه مشخص است بعید به نظر می‌رسد  به همین راحتی مدیریت فوتبال به یک چهره مردمی و جنس اصلی فوتبال انتقال پیدا کند ولی واقعیت این است که علی کریمی در دل یکایک ورزش دوستان و فوتبالی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد  و اهل زد و بند و باج دادن و ریاست به هر قیمتی نیست!!
      
 علی کریمی ثبت نام کرد
به هر حال علی کریمی برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال روز جمعه در بخش ریاست ثبت نام کرد. به گزارش فارس، همچنین کریمی برای پست نایب رئیسی اول مهدی مهدوی کیا را پیشنهاد داده است. او همچنین برای نایب رئیسی دوم نام دقیقی و برای نایب رئیسی سوم خانم علیپور را معرفی کرده است. بعد از ثبت نام رسمی علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال،او عکسی به همراه مهدوی کیا در اینستاگرام منتشر کرد و خطاب به او نوشت:«در اصل رئیس شمایید مهدی جان. مرسی که کنارمان هستی ان شاءالله اتفاق‌های خوب برای فوتبال بیفتد به کمک همه فوتبالی‌ها و فوتبال دوستان.»
چه خبری بهتر از این؟
همانطور که عنوان شد فوتبالی‌های زیاد از نامزد شدن علی کریمی برای پست ریاست فدراسیون فوتبال حمایت کرده‌اند. یکی از آنها خداداد عزیزی است که در این باره به ایلنا گفته است:«چه خبری از این بهتر؟ یکی مثل علی کریمی که فرد سالمی است و از همه مهم‌تر نه از جنس این فوتبال، بلکه علی کریمی خود فوتبال است. مگر اتفاقی از این خوب‌تر می‌تواند رخ بدهد؟ من با خود علی صحبت کردم اما متاسفانه فوتبال ما آلوده‌تر از این حرف‌ها است. من فکر میکنم تمامی اهالی فوتبال به احترام اینکه علی کریمی کاندیدای ریاست فدراسیون شده است خبردار به احترام او بایستند. جز علی کریمی هر کس دیگری رای بیاورد، در این فوتبال را باید بست و خاک بر سر آن کرد.» وی ادامه داد: «اگر غیراز علی کریمی کسی رای بیاورد و رئیس فدراسیون فوتبال بشود باید فاتحه این فوتبال را خواند. اگر علی کریمی بین این همه غیر فوتبالی باشد و رای نیاورد به فوتبال ظلم شده است. اگر فوتبالیست دیگری همچون علی کریمی نامزد شود باید از بین آنها اصلح‌ترین را انتخاب کرد حالا که علی کریمی تنها فوتبالیست نامزد است کسی جز او لیاقت این پست را ندارد.» وی ادامه داد: «نکته مثبت کاندیدا شدن علی کریمی دقیقا همین جاست که تمامی غیرفوتبالی‌ها زیرسوال خواهند رفت. چرا که حالا علی کریمی که یک فوتبالی است وارد میدان شده و این آقایان باید بگویند چه چیزی از جان فوتبال می‌خواهند؟ فوتبال مال علی کریمی است و علی کریمی خود فوتبال است. من خودم در چندین نوبت با علی صحبت کردم گفتم وضع خراب‌تر از آن است که اجازه دهند تو رئیس شوی او نیز گفت نهایت من شرکت می‌کنم و شاید انتخاب هم نشوم ولی کسی که انتخاب می‌شود قطعا دست و پایش خواهد لرزید.» خداداد عزیزی تایید کرد: «این طبیعی است علی از جنس این فوتبال است اگر کسی در رقابت با او رئیس فدراسیون شود زیر سایه علی کریمی خواهد رفت و باید دست و پایش بلرزد. این جریان دیگر پرسپولیس، استقلال ندارد چرا که یک فوتبالی وارد میدان شده است از قدیم می‌گویند جایی که آب است تیمم باطل می‌باشد از همه اهالی فوتبال از کسانی که عاشق این فوتبال هستند و آن را پیگیری می‌کنند می‌خواهم با تمام وجودشان از علی کریمی حمایت کنند. مگر می‌شود علی کریمی باشد و ما کس دیگری را اصلح بدانیم؟ اگر فوتبالیست‌های دیگری چون علی دایی مهدی مهدوی‌کیا در کنار علی کریمی وارد رقابت می‌شدند آن زمان باید بررسی می‌کردیم تا فرد اصلح را انتخاب نماییم. اما حالا علی کریمی تنها فوتبالیستی است که نامزد شده کسی که سابقه بازی در بایرن مونیخ را در کارنامه دارد، کسی که مرد سال آسیا است و وجهه‌ای کاملا بین‌المللی دارد وقتی چنین فردی با چنین عقبه‌ای کاندیدا شده بقیه افراد باید خود به خود کنار بکشند.»
نکته مثبت
علیرضا جهانبخش دیگر فوتبالیست کشورمان در مورد حضور علی کریمی گفته است:« این نکته بسیار مثبتی است که فوتبالی‌ها می‌توانند وارد شوند چون شناخت بهتری دارند. یک سری از بازیکن‌ها باید چیزهایی را امضا می‌کردند تا اساسنامه قبلی عوض شود. برخی از قوانین آن اساسنامه را وقتی دیدم و خواندم واقعا تعجب کردم. قوانین محدودکننده زیادی در آن وجود داشت ولی حالا تغییر کرده است. حضور علی کریمی و دیگر فوتبالی‌ها می‌تواند بسیار به فوتبال کمک کند و من از این اتفاق حمایت می‌کنم. علی کریمی می‌تواند به بهتر شدن اوضاع فوتبال کمک کند چرا که امثال او در زمین حضور داشته‌اند و مشکلات را بهتر می‌دانند. امیدوارم در عرصه باشگاهی هم شاهد حضور فوتبالی‌ها در راس کار باشیم.»
از تو حمایت خواهیم کرد
مهدی مهدوی کیا هم نوشته است:«اتفاق بسیار مفید برای فوتبال ایران همگی از تو حمایت خواهیم کرد»
وریا غفوری نیز گفته است:«چه خبر خوبی یکی از جنس فوتبال از جنس خودمون. امیدوارم بهترین اتفاق براتون رقم بخوره و ان‌شاءالله قربانی افراد پشت پرده نشوید.»
همچنین مسعود شجاعی، سرمربی تراکتور هم به جمع حامیان علی کریمی پیوسته و حضور او را در فدراسیون فوتبال به فال نیک می‌گیرد. شجاعی در گفتگویی در این خصوص اظهار داشت: «فوتبال باید به دست فوتبالی‌ها سپرده شود و این موضوعی است که در سال‌های اخیر بارها مطرح شده است. علی کریمی یک چهره شناخته شده فوتبال در ایران و در عرصه بین‌المللی است و حضور او در انتخابات ریاست فدراسیون را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم در این عرصه موفق باشد. علی کریمی بدون شک توانایی اداره فدراسیون فوتبال را در خودش دیده که وارد عمل شده و قطعاً برای کارش برنامه‌هایی دارد و امیدوارم در این عرصه موفق عمل کند.»
  
 استقبال کاربران از کاندیدا شدن علی کریمی
علی کریمی فارغ از حمایت فوتبالی ها،حمایت کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز همراه خود کرده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« به نظرم شهامت و حضور علی کریمی یه فرصت بزرگه برای به هم زدن بازی گروگانگیران فوتبال و آزاد کردنش از دست زالو‌هایی است که مثل بختک افتادن رو فوتبالمون. ‏کاش صریح حرف بزنه و تا تهش بایسته»
کاربر دیگری گفته است:« ورود امثال علی‌کریمی به پست‌های مدیریتی میتونه امیدوار‌کننده باشه ولی بازم نمیشه تضمین یک عملکرد خوب و داد»
دیگری نوشت: «به عنوان یک استقلالی متعصب، آرزو می‌کنم علی آقا کریمی رئیس فدراسیون بشه»
کاربران دیگر نوشته اند:« آقا علی کریمی چش ماست ولی تنهایی نمیتونه کاری کنه. باید یه تیم آدم حسابی و این کاره معرفی کنه. اگه فقط خودش باشه به هزار بهونه نمیذارن رای بیاره. ولی اگه با برنامه و با چند نفر که همه قبول دارن بره جلو دیگه کسی نمیتونه جلوشون وایسته»،« فارغ از هر رنگی باید از کاندیدا شدن علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال دفاع کرد»، «ممکن است علی کریمی مدیر خوبی نباشد، ولی آدم سالمی است و قطعا از آدم‌های «نابلد و ناسالم»، برای فوتبال ایران مفیدتر است»، «ثبت نام علی کریمی برای انتخابات فوتبال کار مثبتی است برای قرار گرفتن افرادی که شایسته هستند و از جنس همان کار»
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1