تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۲۹۴۶۸
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نبود روغن خوراکی تا FATF

۳
۰
نبود روغن خوراکی تا FATF
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.  FATF، اتفاقات امریکا، مسائل سیاسی کشور و بین‌المللی، کمبود روغن در بازار و... مهمترین مباحثی بود که در این خطبه‌ها مطرح شدند.

پیوستن به FATF پذیرش خسارت محض است
امام جمعه سوق گفت: پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف همانند برجام جز خسارت محض دستاوردی نخواهد داشت.
 حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل امروز در خطبه‌های نماز جمعه سوق با گرامیداشت سالروز قیام مردم قم اظهار داشت: 19 دی یک نقطه درخشنده در تاریخ کشور و تاریخ انقلاب است.
 امام جمعه سوق تصریح کرد: در این روز مردم انقلابی یک پاسخ مؤمنانه و قهرمانانه به نیاز زمان دادند مهم این است که هر ملتی و هر شخصی و هر مجموعه‌ای بتواند به نیازهای زمانه پاسخ بدهد.
 وی با بیان اینکه با پذیرش FATF ما می‌پذیریم که سپاه پاسداران و صدها نیروی انقلابی دیگر تروریست هستند، اضافه کرد: پذیرش این قطعنامه راه‌های دور زدن تحریم‌ها را شناسایی کرده و بر سر راهان موانع زیادی ایجاد خواهد کرد.
 کیانی‌اصل گفت: پذیرش این قطعنامه ارتباط ایران با عمق راهبردی خودش را قطع و مقدمات نابودی گروههای مقاومت را فراهم خواهد کرد.
 وی در ادامه افزود: پیوستن به FATF مثل پیوستن به برجام خسارت محض خواهد بود.
 امام جمعه سوق تصریح کرد: تصمیم مجلس و دولت در باب کاهش تعهدات هسته‌ای تصمیم درست بود اگر انها برگردند ما هم برمی‌گردیم.
 وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت سالروز شهدای حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و اربعین شهادت دانشمند هسته‌ای ایران گفت: ویژگیهای برجسته این شهید بزرگوارپشتکار، سخت کوشی، استمرار، انگیزه و اراده در کنار سلامت نفس و ساده زیستی و خوش اخلاقی بود. 
کیانی‌اصل ادامه داد: تقارن چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی به ما یادآوری می‌کند که دشمن بیدار است و در اجرای طرح‌های خبیثانه خود مصمم و هوشیار است لذا ما باید هوشیاری و اراده خود را برای مبارزه با شکست طاغوت به نمایش بگذاریم.
 
 مسئولان با بنیاد علوی در دیشموک همکاری کنند

امام جمعه دیشموک گفت: از همه مسوولان بخش دیشموک می‌خواهم در جذب اعتبارات و بودجه‌های بنیاد علوی با هر سلیقه‌ای که باشد همکاری کنند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: وظیفه افراد اهل تقوا وظیفه شناسی است.
 خطیب نماز جمعه شهر دیشموک در خطبه اول امروز 19 دی‌ماه با اشاره به خصوصیات بارز علامه مصباح یزدی عنوان کرد: تربیت افراد انقلابی، احیاء مساجد، و اهمیت به نماز اول وقت و عملگرایی از خصوصیات علامه مصباح یزدی بود.
 وی در خطبه دوم با بیان اقدام راهبردی مجلس با تعامل ملت و دولت و تصمیم به موقع مجلس نسبت به رفع تحریم‌ها نسبت به بدعهدی آمریکا گفت: ادامه غنی‌سازی اورانیم 20 درصد در کشور کاری قابل تقدیر است که با همصدایی سه قوه قابل اجرایی شد.
 امام جمعه دیشموک گفت: همصدایی سه قوه در ایستادگی به موقع مقابل بدعهدی آمریکا کاری عقلانی است و با این کار خشم کشورهای اروپایی دو چندان خواهد شد و باید با اقتدار جلوی گستاخی آمریکا و همنوعانش گرفته شود.
 وی گفت: این اقدام مجلس در مقابل تحریم‌های ظالمانه آمریکا کاری مقتدرانه بود و این گام بلند مجلس در مقابل بدعهدی آمریکا بازدارنده است.
 خطیب جمعه شهر دیشموک با اشاره به قیام 19 دی ماه گفت: این قیام 19 دی نشان از بصیرت و آگاهی مردم قم بود که با حضور به موقع مردم قم رقم خورد.
 وی اذعان کرد: 19 دی ماه زمان شناسی مردم قم را می‌رساند که مردم قم با بصیرت خود از امام و ولایت حمایت کردند و باعث خنثی کردن نقشه دشمن در ترور امام شدند.
 راوند گفت: وظیفه شناسی مردم قم قابل تقدیر است و مردم قم وظیفه خود را نشان دادند و امیدوارم همانطوری که مردم قم به وظیفه خود عمل کردند مسوولان ما هم در بخش دیشموک وظیفه‌شناس باشند و با وظیفه‌شناسی خود بر تکلیف‌شناسی مردم قم الگو بگیرند.
 وی گفت: همین وظیفه شناسی مردم قم در 19 دی ماه باعث پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 با جرقه مردم قم از قم شد.
 خطیب نماز جمعه شهر دیشموک با بیان اینکه برگزاری مراسم یکمین سالگرد سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی در کشورهای اروپایی باعث حیرت کشورهای دنیا گردید گفت: نام گذاشتن فرزندان پاکستانی به نام قاسم سلیمانی نشانه ادامه دهنده راه سردار سلیمانی است.
 وی اذعان کرد: عطش و غم بر دل داغدیده مردم ملت ایران در سوگ سردار دلها توسط آمریکا منجر به صدور حکم بازداشت ترامپ گردید.
 راوند گفت: اتفاق صورت گرفته در کنگره آمریکا نشان از نا امن بودن آمریکا در همه موارد دارد که انزوا و سقوط آمریکا در حال اتفاق است.
 وی اذعان کرد: امریکایی که خود از حقوق بشر حرف می‌زند و حامل دموکراسی است با اتفاق در کنگره آمریکا نشان داده که ادعاهای آن‌ها طبل توحالی است.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک با اشاره به موقعیت خوب بنیاد علوی که همان نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان نام دارد عنوان کرد: حضور این نهاد انقلابی در دیشموک با اختصاص بودجه باید راه محرومیت‌زدایی را هموار کند
 وی ضمن توصیه به مسوولان بخش دیشموک نسبت به تعامل با نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان تاکید کرد: از همه مسوولان بخش دیشموک می‌خواهم در جذب اعتبارات و بودجه‌های بنیاد علوی در دیشموک با هر سلیقه‌ای که باشد همکاری نمایند.
 راوند عنوان کرد: جذب اعتبارات توسط مسوولان در همکاری با بنیاد علوی در دیشموک باعث پیشرفت و توسعه منطقه خواهد شد.
 وی اذعان کرد: اگر مسوولی در تعامل با بنیاد علوی در جذب اعتبارات سهل‌انگاری و یا همکاری نکند در خطبه‌های آتی از همکاری نکردن سخن خواهم گفت.
   
روزهای ننگ برای مدعی دموکراسی در جهان
امام جمعه کهگیلویه تحرکات اخیر آمریکا را ننگ برای مدعی بزرگ دموکراسی و مایه آبروریزی خواند و گفت: توصیه می‌کنیم به جای اعزام بمب افکن به خلیج فارس خودروی آتش نشانی به کنگره بفرستید.
 حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت مصوبه مجلس شورای اسلامی برای مقابله با بدعهدی دشمن در مسئله برجام را ستودنی خواند و اظهار داشت: دشمن سال‌هاست کشور را به بهانه واهی برجام و در سایه غفلت برخی از سیاستمداران فریب می‌دهد.
 امام جمعه کهگیلویه گفت: چند مسئله وجود دارد سازمان انرژی اتمی موظف است ظرف دو ماه انجام دهد و الحمدلله شروع کرده است سالیانه به میزان حداقل 120 کیلو اورانیوم با غنی 20 درصد در فردو تولید و ذخیره کند.
 وی اضافه کرد: اگر مسئله پزشکی هسته‌ای در کشور با قدرت ادامه پیدا می‌کرد نیاز به اینکه بمانیم ببینیم دشمن به ما چیزی می‌فروشد یا نه نبود.
 حجت‌الاسلام وحدانی‌فر ادامه داد: استکبار باید بداند زیاده‌خواهی و تهدید و زبان زور برای او هزینه خواهد داشت.
 وی تصریح کرد: امریکا توجه کند دورانی که با برجام بازی و بزک کردن برجام توسط بزدلان داخلی بتوانند جمهوری اسلامی را احاطه کند و علم هسته‌ای را به عقب برگردانند گذشت.
به جای اعزام بمب‌افکن به خلیج‌فارس آتش‌نشانی به کنگره بفرستید
 خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه fatf سازوکار گروگانگیری اقتصاد ایران است، گفت: خیلی از کشورها زیر بار این معاهده نمی‌روند مسئله بین المللی است زیر نظر سازمان ملل نیست چرا برخی تحریف می‌کنند به دروغ میگویند علت اینکه واکسن کرونا نمی‌توانیم وارد کنیم بخاطر اجرا نشدن «اف‌ای‌تی‌اف» است؟
 وحدانی‌فر با بیان اینکه پیوستن به این گروه در واقع گشایش راه نفوذ نرم در نظام مدیریتی و سایسی ایران است، افزود: چطور خیلی از کشورها اجرا نمی‌کنند اما پا بر حلقوم ملت ایران گذاشتند که باید اجرا شود؟
 خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: تا کجا و تاکی تحریف و کو آن تدبیر برای جامعه.
 وی در بخش دیگری از سخنانش تحرکات اخیر امریکا را متذکر شد و گفت: این روزهای امریکای مدعی حقوق بشر و حامی مظلومان، امریکایی که رسانه‌هایش گوش فلک را از دموکراسی کر کردند امروز رییس جمهور مستقر اجرا کننده انتخابات می‌گوید در انتخابات تقلب شده است ننگ بر دموکراسی و مایه آبروریزی است.
 وحدانی‌فر افزود: این‌ها نشان می‌دهد امریکا دیگر کسی نیست که به او توجه کرد کسی نیست که از حقوق بشر از دموکراسی حرف بزند افول امریکا قابل کتمان نیست. 
وی با بیان اینکه دیگر امریکا ابر قدرت نیست، مهم‌ترین مؤلفه ابرقدرتی یک کشور را قدرت راهبردی در داخل و در بیرون و جهان دانست و گفت: امریکای کنونی هیچ کدام از نشانه‌های راهبردی را ندارد نه تنها در منطقه و جهان مانده است بلکه در داخل دچار اختلالات در اداره کشور است که انتخابات ۲۰۲۰ و حوادث پسا انتخابات گواه این مدعی است.
 وحدانی‌فر ادامه داد: اگرچه رسانه‌های غربی در تلاش‌اند این پیشامد را طبیعی جلوه دهند اما همان تریبونی که بر علیه ملت ایران ظلم گفته می‌شود در تصرف طرفداران ترامپ قرار گرفت.
 وی تأکید کرد: توصیه می‌کنیم که به جای ارسال بمب افکن‌های ب ۵۲ به خلیج فارس زحمت بکشید خودروی اتش‌نشانی به کنگره بفرستید در حد توان کنگره را مدیریت کنید آتش فروزان کنگره خاموش شود.
 امام جمعه کهگیلویه با تسلیت رحلت ایت‌الله مصباح یزدی ایشان را از طراحان انقلاب و نویسندگان زبردست خواند و گفت: آن عالم ربانی از جفای دشمنان بی‌امان نماند. 
وی همچنین ساخت سد آبریز را از مهمترین مطالبات شهرستان کهگیلویه و راهکار توسعه منطقه دانست و گفت: مسؤولان تاکنون پیگیری‌های خوبی انجام داده‌اند تشکر می‌کنم اما می‌طلبد با جدیت بیشتر دنبال شود.
  
 مشکلات کشور باید برطرف شود
امام جمعه گچساران گفت: مشکلاتی در کشورمان وجود دارد که بایستی مرتفع بشوند و معتقدیم که برخی‌ها هم احتکار می‌کنند، اما هیچ وقت وجدان و انصاف نباید اجازه دهد امکانات، توانمندی، معیشت، عزت و سربلندی امروزمان را با دوران ستمشاهی مقایسه کنیم. 
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: دومین نماز جمعه این شهرستان را بعد از مدت زیادی به خاطر شیوع بیماری کرونا در محضر نمازگزاران هستیم و امیدواریم خداوند به حرمت ایام فاطمیه (س) شر این ویروس منحوس را محو کند.
 وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های این هفته افزود: امروز سالگرد قیام خونین و بسیار ثمربخش مردم متدین و شجاع قم است، در سال ۵۶ در روزنامه اطلاعات مقاله‌ای بسیار توهین آمیز نسبت به شخصیت بسیار بزرگ حضرت امام (ره) به چاپ رسید که مردم قم به میدان آمدند و راهپیمایی سرنوشت سازی را بنا نهادند که به تبع نیز شهرستان‌های سراسر کشور ادامه دادند.
  حجازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که راهپیمایی ۱۹ دی قم، یک راهپیمایی هیجانی و عاطفی نبود بلکه یک قیام بود که به پیروزی انقلاب ختم شد، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی حاکم است اگرچه مشکلاتی هم داریم اما با عزت و سربلندی به مسیرش تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه می‌دهد.
 خطیب جمعه گچساران در ادامه گفت: هرچند مشکلاتی در کشورمان وجود دارد که بایستی مرتفع بشوند و معتقدیم که برخی‌ها هم احتکار می‌کنند، اما هیچ وقت وجدان و انصاف نباید اجازه دهد امکانات، توانمندی، معیشت، عزت و سربلندی امروزمان را با دوران ستمشاهی مقایسه کنیم.
 توان نظامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست
امام جمعه گچساران اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند که حرکت قم یک حرکت انحرافی نبود و یکی از ویژگی‌های رهبر این قیام نیز شخصیتی بزرگی بودند که بدنبال نجات مردم و هدایت مردم به سمت خداوند بود تا دنیا و آخرت مردم اصلاح شود.
 وی در ادامه افزود: دولتمردان آمریکایی آن چنان حمایت‌هایی از تاج و تخت شاه منحوس پهلوی می‌کردند به گونه‌ای که به خیال خامشان تا سالیان سال می‌توانند بر این مردم ظلم کنند، اما مردم به پا خواستند و این انقلاب یک حرکت دینی و استکبار ستیز در راستای استقلال مملکت بودند. 
حجازی تصریح کرد: حضرت آقا به فتنه ۸۸ اشاره کردند که در آن سال‌ها دولت آمریکا فتنه‌ای دورن کشور پایه ریزی کردند و تعبیرشان این بود که نظام اسلامی در سراشیبی سقوط است، اما خداوند عنایت کردند و ملت خداجوی و مؤمن به میدان آمدند و از نظام حمایت کردند و دشمن مأیوس شد. 
خطیب جمعه گچساران بیان کرد: اما خداوند عنایت کرد و امسال همان بلا با شدت و آبروریزی بیشتری در کنگره و قلب آمریکا شکل گرفت و نمایندگان کنگره را به خفت و خواری از زیر صندلی‌ها بیرون کشیدند بنابراین آمریکا به بسرعت بیشتری در حال فروپاشی است.
 امام جمعه گچساران اظهار کرد: خود آمریکایی‌ها معترفند که اگر قرار است پسا آمریکایی باشد پس آغاز شده است و تحلیل‌هایی دارند که به دنبال تفکیک آمریکا هستند و مثل اتحاد جماهیر شوروی بناست تفکیکی صورت بگیرد که اینها نتوانند برعالم ظلم کنند.
 وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری اینکه بخواهیم برای حل مشکلات به امید کشوری بنشینیم اشتباه بزرگی است در رژیم طاغوت ایران حیات خلوت آمریکایی بود و وضعیت اسف باری در کشور حاکم بود و از کمترین امکانات رفاهی هم محروم بودیم.
 حجازی تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند اما اگر قرار باشد اقداماتی صورت گیرد پس تعهد در برابر تعهد، اول باید تحریم‌ها حذف شوند دوما اینکه باید تلاش کنیم با تقویت اقتصاد مقاومتی منتظر لغو تحرم ها هم نمانیم که این مهم می‌توان به خوبی درون کشور نیز محقق شود. 
خطیب جمعه گچساران در ادامه گفت: نکته دیگری که مقام معظم رهبری فرمودند اینکه هیچ مسئولی حق ندارد بر سر توان دفاعی کشور مذاکره کند و چرا باید وضعی همچون گذشته داشته باشیم که صدام بر سر کشورمان موشک بریزد، امروز دشمن هم می‌خواهد چنین وضعیتی داشته باشیم و هیچ مسئولی بر سر اقتدار و توان نظامی‌مان حق هیچ گونه مذاکره‌ای را نخواهد داشت.
 امام جمعه گچساران ابراز کرد: حضرت آقا در بحث واکسن ویروس کرونا فرمودند که به جوانان بها بدهید و اعتماد کنید و از افراد با تجربه نیز استفاده شود، اکنون هم دانشمندان کشورمان واکسن کرونا را تولید کرده‌اند و آزمایشات متعدد هم انجام شد و مشکلی هم پیش نیامد و دلیل ندارد که بخواهیم از برون کشور تهیه کنیم.
 وی افزود: علامه مصباح یزدی شخصیت بزرگی بودند که دشمان اسلام و انقلاب از دست ایشان عصبانی بودند و ایشان تمام تئوریسن های دشمن را سرجای شان نشاند و تمام فتنه‌های تفکری دشمن را در حد اعلی خنثی کردند، ایشان شاگردان بسیاری تربیت کردند که در نقاط مختلف جهان به دشمنان پاسخ می‌دهند.
  حجازی خاطرنشان کرد: شهید فخری زاده دانشمند بزرگی بودند که نتانیاهو در جلسه‌ای به جیره خورانشان گفته بود که محسن فخری زاده را بشناسید، دشمن زودتر به عظمت این شهید والامقام پی برده بود و ایشان را به شهادت رساندند.
  
نبود روغن خوراکی در بازار شایسته این مردم نیست/چه کسانی دنبال نارضایتی مردمند
امام جمعه چرام گفت: نبود روغن خوراکی در بازار شایسته این مردم نیست سؤال این است که چرا باید با کمبود روغن در بازار مردم تحت فشار قرار گیرند.
 حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که چند روز دیگر به آغاز ریاست جمهوری جوبایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا مانده است، اظهار کرد: عده‌ای خام‌فکر و خوش‌خیال آمدن جو بایدن را پایان ترامپیسم و شروع دوره جدیدی از گشایش‌های اقتصادی و سیاسی می‌دانند این در حالی است که جو بایدن، نگاه‌ها و ایده‌های بس خطرناکی دارد که از هم‌اکنون برای مقابله با آن باید تدابیر لازم اتخاذ شود.
 امام جمعه چرام گفت: زمانی که جو بایدن در جایگاه معاون باراک اوباما قرار داشت فشار بر جمهوری اسلامی، تجزیه کشورهای محور مقاومت، جنگ‌های نیابتی و حمایت از صهیونیست‌ها در منطقه از ایده‌های وی بود.
 وی، افزود: جوبایدن، را باید طراح تروریسم تکفیری در یک دهه اخیر دانست، اکنون قرار است از مبتکران تروریسم تکفیری و طراح تجزیه غرب آسیا و عراق، رئیس جمهور آمریکا شود بدون تردید بایدن درصدد اجرای همان طرح قدیمی خود است، البته ممکن است راهبردها و راهکارها و روش‌ها تفاوت پیدا کند اما آنچه مسلم است بایدن همان بایدن ده سال قبل است و تفاوتی نکرده و نباید فریفته شعارهای دروغین او شویم. 
حجت الاسلام افشار ادامه داد: ایران اسلامی با توجه به ظرفیت‌های بالفعل وبالقوه ای که خداوند به او عطا کرده و کمبودی در زمینه‌ی مواد خوراکی ندارد، 40 سال تحریم کردند اما همه امکانات موجود برای زندگی مردم در بازار موجود است.
 وی گفت: وقتی گردشگران و توریست‌هایی از سایر کشورها وارد ایران می‌شوند و این نعمت‌های مادی گوناگون را می‌بینند شگفت زده می‌شوند.
 افشار با بیان اینکه موضوع کمبود روغن خوراکی در بازار و در بعض مواقع نبود این ماده خوراکی در چند ماهه اخیر، برای استفاده مردم، شایسته این مردم نیست، خاطرنشان کرد: قطعاً همان کارخانجاتی که سال‌های گذشته روغن مصرفی مردم را تأمین می‌کردند وجود دارند و تولید داخل را رونق می‌بخشند، سؤال این است که چرا باید با کمبود روغن در بازار مردم تحت فشار قرار گیرند چه عواملی بدنبال ناراضی کردن هستند.
 خطیب جمعه چرام با بیان اینکه نهادهای نظارتی مثل تعزیرات، ادارات صمت و دادستان به عنوان مدعی العموم ورود کنند و با این عوامل برخورد قاطع کنند، افزود: مجلس شورای اسلامی با طرح سؤال جدی از وزارت صمت پیگیر این موضوع باشند، قطعاً هر توجیهی برای کمبود مواد غذایی مردم قابل پذیرش نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

عارف
Iran, Islamic Republic of
شما را چه به مباحث تخصصی اگه مردم لايحه شفافیت مالي رو بخوان کی رو باید ببينند شما دغدغه / را دارید يا مردم را. جل الخالق خودشان را صاحب اختیار همه می‌دانند بدون اینکه از اونها نظر بخوان
Iran, Islamic Republic of
بی سوادل بنشینیت سر جاتون شما چه دونیت FATF چنه؟
Iran, Islamic Republic of
احسن بر امامان بصیر انقلاب
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1