تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۲۹۱۲۱
در جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج در خصوص بررسی سرمایه‌گذاری کارخانه بازیافت زباله مطرح شد

زباله‌های ابهام آمیز / سرمایه‌گذاری چه کسی است؟ / دهراب‌پور: کار به جای باریک رسیده است / کنایه دهراب‌پور به هدایت اکبری؛ برای خودشرینی جوسازی نکنید / خوبانی: ابهاماتی داریم / اکبری‌تبار: از قراردادهای شهرداری یاسوج بی‌خبر هستیم / نگین‌تاجی: استاندار کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ندارد

۱۱
۰
زباله‌های ابهام آمیز / سرمایه‌گذاری چه کسی است؟ / دهراب‌پور: کار به جای باریک رسیده است / کنایه دهراب‌پور به هدایت اکبری؛ برای خودشرینی جوسازی نکنید / خوبانی: ابهاماتی داریم / اکبری‌تبار: از قراردادهای شهرداری یاسوج بی‌خبر هستیم / نگین‌تاجی: استاندار کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ندارد
کبنا ؛جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست محمدرحیم دهراب پور و با حضور نستهن مقدم شهردار یاسوج، عیسی شهامت مدیرکل امورشهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه گذار کارخانه بازیافت پسماند دوپشته دشتروم برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه 10 دی ماه 99) جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج به ریاست محمدرحیم دهراب پور و با حضور شهردار یاسوج، مدیرکل امورشهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه گذار کارخانه بازیافت پسماند دوپشته دشتروم برگزار شد و در این جلسه پیرامون نحوه سرمایه گذاری در دوپشته دشتروم بحث و تبادل نظر شد.
به گزارش کبنا، محمدرحیم دهرابپور در ابتدای این نشست با اشاره به بی‌تفاوتی‌های مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت مسائل شهرداری و شورای شهر یاسوج، گفت: مسائل حاشیه‌ای شهرداری و شرای شهر یاسوج در این دوره به جاهای باریک رسید و حتی یک بار مجموعه استانداری کهگیلویه و بویراحمد دخالت و پا در میانی نکرده است.
دهراب پورتاکید کرد: شورای اسلامی شهر یاسوج با سرمایه گذاری در دو پشته دشتروم مخالف نیست، بلکه نحوه قرارداد سرمایه گذار باید شفاف و روشن باشد.
اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ادامه این جلسه با بیان اینکه سرمایه‌گذار کس دیگری است و در این جلسه حضور ندارد و باید برای برطرف شدن شبهات حضور پیدا می‌کردند.
وی با اشاره سایر قراردادهای شهرداری یاسوج با سرمایه‌گذاران خاطرنشان کرد در گذشته در مورد بیلبوردهای شهری قرار دادی منعقد شده و هم‌اکنون هیچ کس جوابگو نیست، و سرمایه‌گذار اصلاً حاضر به حضور و جواب نیست، برای اینکه موضوع یازیافت سرنوشتی شبیه بیلبوردها پیدا نکند باید موضوع و اشخاص طرف قرارداد مشخص باشند.
مسعود خوبانی در این جلسه به تشریح روند سرمایه گذاری در دوپشته دشتروم پرداخت و اظهار داشت: شهرداری یاسوج بدون اعمال نظر شورای اسلامی شهر با سرمایه گذار قرارداد بسته که خلاف قانون است.
وی با بیان اینکه ما با سرمایه گذار هیچ مخالفت نداریم، افزود: ابهاماتی وجود دارد که باید رفع شوند. تمام زیرساخت‌ها برای سرمایه گذاری توسط شهرداری یاسوج انجام گرفته، لذا عنوان قرارداد BOT برای این سرمایه گذاری اشکال دارد.
وی گفت: دوره مشارکت 23 ساله با سرمایه گذار، خیلی زیاد است و باید در این زمینه هم تجدیدنظر شود.
خوبانی خطاب به شهردار یاسوج گفت: باید سرمایه گذاری در کمیته سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر یاسوج مورد بررسی قرار می‌گرفت.
 فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این جلسه با بیان اینکه من به احداث این کارخانه و پرداخت تسهیلات به آن رأی داده‌ام، افزود: بنده معتقد به راه اندازی کارخانه بازیافت پسماند هستم.
وی به نوع قرارداد سرمایه گذار گریزی زد و اظهار داشت: کارخانه بازیافت زباله در دوپشته دشتروم برای منافع عمومی بسیار حائز اهمیت است، اما نوع قرارداد با سرمایه گذار با منافع مردم در مغایرت است.
نگین تاجی گفت: شهرداری یاسوج باید با هماهنگی شورا با سرمایه گذار قرارداد منعقد می‌کرد. اعضای شورای اسلامی شهر نمایندگان مردم هستند و باید در جریان امور شهر باشند.
نگین تاجی تصریح کرد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این چهار سال به مشکلات شورا بی توجه بوده است، به اعتقاد بنده استاندار کهگیلویه و بویراحمد دغدغه‌ای ندارد. اگر دغدغه داشت، الان معاون عمرانی وی مشخص بود. او می‌خواهد، چند صباحی خدمت کند.
نگین تاجی تاکید کرد: بنده موافق سرمایه گذار هستم. اما شهرداری یاسوج بدون حضور شورا و در نظر گرفتن نظر اعضای شورا با سرمایه گذار قرارداد بسته، که این مخالف با منافع عمومی مردم است.
در ادامه این جلسه هدایت اکبری عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به صحبت‌های محمد رحیم دهراب پور اشاره کرد و گفت: آقای دهراب پور در این جلسه به دولت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقاد وار کرده که باید بگویم در دوره آقای کلانتری، به پروژه سد تنگ سرخ 360 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
اکبری گفت: اعضای شورای اسلامی اگر روی قرارداد و بندهای از این قرارداد بحث خاصی دارند، باید در باره آن توضیحات لازم داده شود.
وی افزود: نباید با بحث و اظهارنظرها مسائل سرمایه گذاری را به حاشیه ببریم.
این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: پشت تریبون‌ها برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن می‌کنیم، اما در عمل هیچ کدام از مسئولان از سرمایه گذاران حمایت نکرده‌اند. کدام سرمایه گذار کشوری آمده و ما از آن حمایت کرده‌ایم.
وی گفت: در بحث بیلبوردهای شهرداری یاسوج، سرمایه گذاری انجام نگرفت، بلکه با دلال بازی پول شهرداری را بردند.
 اکبری تاکید کرد: نباید سرمایه گذاری را به حاشیه برد. تنها مرکز استانی که کارخانه بازیافت پسماند ندارد، یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد است.
محمدرحیم دهراب پور بعد از اتمام صحبت‌های اکبری، گفت: من به هیچ وجه در باره استاندار کهگیلویه و بویراحمد صحبت نکردم، نباید برای خودشیرینی جوسازی کرد.
کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر در این جلسه با قدردانی از شهرداری یاسوج، گفت: باید ابهامات قرارداد شهرداری یاسوج با سرمایه گذار برطرف شود.
فرشید احمدی کیش عضو شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه در برگشت اعتبار و سرمایه به خزانه کشور مدیران کهگیلویه و بویراحمدی تخصص دارند، اظهار داشت: قرار بود در راستای سرمایه گذاری در دوپشته دشتروم نقدینگی به حساب شهرداری یاسوج واریز شود. و ما می‌توانستیم این پول را جذب کنیم، اما به دلیل همین کارها پول برگشت خورده است.
وی گفت: کارخانه بازیافت پسماند دوپشته دشتروم 70 درصد پیشرفت دارد. و باید با تفاهم و تعامل مشکلات کار را برطرف می‌کردیم. و الان برگشت به ابتدای کار سخت است.
احمدی کیش گفت: کمیته سه نفره؛ نماینده شهرداری و شورا و سرمایه گذار در یک جلسه ابهامات در خصوص قرارداد را برطرف کنند.
 اکبری تبار نائب رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در ابتدای صحبت‌هایش سردار سلیمانی را شناسنامه امنیت ملی دانست و اظهار داشت: ضرورت احداث کارخانه بازیافت پسماند بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر یاسوج برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کرده، افزود: برای تسریع در کار سرمایه گذار ساعت‌ها و روزها وقت گذاشته شد و بنده و همه همکارانم با راه اندازی این کارخانه موافق بودیم و هر کس به اندازه توان خود، وقت گذاشت.
وی در ادامه به ایرادهای قرارداد سرمایه گذار با شهرداری یاسوج اشاره کرد و گفت: اولاً من سرمایه گذار را نمی‌شناسم. اطلاع ندارم ایشان چه کسی است؟ خانه دار است، معلم است، و ایراد بر اصل موضوع وارد است. شورا یک نهاد نظارتی است که باید بر امور نظارت داشته باشند.
وی تاکیدکرد: همه اعضا در راه اندازی این کارخانه پای کار بودند، اما باید حق و حقوق مردم را در نظر بگیریم. باید این قرارداد برای اعضای شورا و مردم شفاف و روشن باشد.
اکبری تبار گفت: هر کاری می‌کنیم به قراردادهای شهرداری یاسوج به عنوان ناظرین بر شهرداری دست پیدا نمی‌کنیم. و از قراردادهای شهرداری (بهارستان، بیلبورد و...) بی خبر هستیم. ما می‌خواهیم حقوق مردم رعایت شود.
اکبری تبار گفت: ایرادهای منطقی بر این سرمایه گذاری وجود دارد که باید رفع شود.
 محمد رحیم دهراب پور رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج در جمع بندی این مطالب، اظهار داشت: توجیح کردن حماقت و خورده گیری هم گناه است.
دهراب پور گفت: اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج مخالف و موافق سرمایه گذار نیستند، بلکه همه به عنوان اعضای شورا به دنبال کار برای منافع مردم هستند. لذا اشکالات وارده بر قرارداد شهرداری یاسوج با سرمایه گذار باید مرتفع شود.
وی تصریح کرد: ما زیر پای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کردیم. و هر گونه همکاری لازم را با او انجام دادیم.
دهراب پور گفت: اگر سرمایه گذار نظر شورای شهر را می‌خواهد، باید قانون رعایت شود.
وی افزود: زیر سئوال بردن کلیت کار گذشتگان خوب نیست.
 عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به صحبت‌های اعضای شورا پاسخ داد و گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد بی‌خیال مسائل شورا و شهرداری‌ها نبوده و همواره پیگیر مشکلات آنها هست. پس این حرف اعضای شورا که استاندار بی‌توجه هست، درست نیست.
شهامت گفت: افزایش 56 درصدی بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد و سرمایه‌گذاری چند هزار میلیاردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از جمله اقدامات استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی گفت: نظارت حق شوراهای اسلامی است. اما هر نقد و مطالبه‌گری باید منصفانه باشد.
شهامت خواستار رفع مشکل سرمایه‌گذار شد و گفت: اگر ابهامی در قرارداد او وجود دارد، می‌توان با انجام کار کارشناسی مشکل را مرتفع کند و نباید گرو کشی کرد و هر چه سریعتر مشکل سرمایه‌گذار برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمئی
United States
حاج محمدرحیم دهرابپور انسانی صادق و پر از دغدغه
بهمئی
United States
حاج محمدرحیم دهرابپور انسانی صادق و پر از دغدغه
ککا
Iran, Islamic Republic of
قطع به یقین این شورا اگر داره تو کار این سرمایه گذار میکنه بخاطر جواب رد سهم خواهی شورا هست .
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
چه جلسه ای. واقعا باید به حال این شهر گریه کرد که اعضا شورای شهرش اقای تبار هنوز نمیدونه تو یک قرارداد کلمه تعدیل چیست . باید نشست که اقای نگین میگه معنی فورس ماژور چیست . کلمه بیوتی تو یه قرارداد نیست .
دالون
Iran, Islamic Republic of
اقای تباری که میفرمایی من نمیدونم سرمایه گذار طرح چه کسی هست آیا مرد هست آیا زن و یا خانم معلم . ای کاش برای یک بار هم که شده حاشیه ها را کنار میگذاشتی و بخاطر اینکه نماینده این شهر هستی و به محل پروژه طرح فوق میرفتی هم برات اثبات میشد سرمایه گذار پروژه کی هست هم ازش سوال میکردی داری چکار میکنی ...
عاصی
Iran, Islamic Republic of
یکی بیا شورایل من ای استان جمع کنه
والا غیر خرابی و دردسر و جرقال سر منافع خشو هیچ نفع جمعی نیارن
حقوقی
Iran, Islamic Republic of
فرش قرمز 😂به والله بخدا ما این همه دغدغه فکری و کاری که این پروژه کارخونه بازیافت داشتید و این همه از روند کارخانه داشتیم و این همه مسولین استانی و شهرستانی هم بازدید داشتن. شما از کدوم فرش قرمز حرف میزنی. اتفاقا اقای تبار و اقای نگین تاجی شماهافرش قرمز که براش ننداختی بلکه سرمایه گذار حاضر شد فرش قرمز برای شمابندازد تا شما حتی برای یک بار هم که شده از پروژه بازدیدی باشید که این پروژه تو چه مرحله و چه وضعیتی هست
سجاد
Iran, Islamic Republic of
هر چی هست زیر سر اعضای شوراست.فقط بلدین حرف بزنین خواهشنا ابن دوره جدید انتخابات شورا دیگه ثبت نام نکنید،فکر کنم اگه بازرسی به شورا ورود کنه ار شورای مازندران بدتر به سرتون بیاد.
Iran, Islamic Republic of
آقاي آشنا فقط از دسپخت خودش تعريف ميده
حسین
Iran, Islamic Republic of
هرکه به این اعضا شورا رای داده خیانت کرده
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
میشه اعضای شورای شهر بفرمایند خروجی جلساتشون در این چند سال جز جر و بحث تهمت ناکارآمدی و قهر برای مردم این شهر چی بوده . ادعای دین و دیانت و استاد دانشگاه بودن دارن اما امان از مدیریت بی مدیریت . از ماست که بر ماست
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1