تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۲
کد مطلب : ۴۲۹۰۳۰
وزارت خارجه یمن هشدار داد؛

اهداف اسرائیل و متحدانش را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهیم

۰
اهداف اسرائیل و متحدانش را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهیم
کبنا ؛یک مقام مسئول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن هشدار داده، هر اقدام سبکسرانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی، منجر به جنگ فراگیر می‌شود و منافع این رژیم و شرکای آن در منطقه هدف مشروع صنعا خواهند بود.
رژیم صهیونیستی از جمله بازیگرانی است که به صورت پنهان در یمن حضور دارد و علیه مردم این کشور، با ائتلاف سعودی توطئه چینی می کند. مقامات انصارالله بارها هشدار داده اند که تل آویو باید مراقب باشد به هدفی مشروع برای ما تبدیل نشود. در این راستا، یک مقام مسئول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به اظهارات سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی که گفته بود «وضعیت یمن را زیر نظر داریم» واکنش نشان داد. این مقام مسئول به خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت: «رژیم صهیونیستی وضعیت مناطقی را که به صورت غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطینی تحت تسلط گرفته، رصد کند و از تهدید کشورهای منطقه مبنی برحضور ارتشش در تمام مناطق خاورمیانه (غرب آسیا) و صحبت از جنگ برق‌آسا، دست بردارد».
وی ضمن اعلام اینکه «وضعیت یمن هیچ ارتباطی به رژیم صهیونیستی ندارد»، از هرگونه اقدام بی‌پروا توسط این رژیم برحذرداشت و گفت: «هر اقدام سبکسرانه‌ای از سوی این رژیم منجر به جنگی فراگیر خواهد شد و اسرائیل اولین طرفی است که زیان خواهد دید. رژیم صهیونیستی دنبال بهانه برای اقدامات خصمانه است و از طریق آنها سعی می‌کند تجاوزات مستمر خود علیه ملت فلسطین را بپوشاند و به عادی‌سازی روابط کشورهای بیشتر با این رژیم تشویق کند.» وی در پایان بار دیگر هشدار داد، در صورتی که رژیم صهیونیستی دست به هرگونه تحرک یا اقدام سبکسرانه‌ای علیه یمن بزند «منافع اسرائیل» یا شرکای آن در دریای سرخ هدف مشروع صنعا خواهد بود.
اعتراف هاآرتص
از سوی دیگر، روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی نوشته که امارات و رژیم صهیونیستی در جزیره سُقُطری (واقع در جنوب یمن) پایگاه نظامی مشترکی ایجاد کرده‌اند. این روزنامه در گزارشی به قلم یکی از نویسندگان خود به نام «زفی بارئیل» نوشت که مقامات اماراتی بر شرایط و زندگی عادی مردم در این جزیره یمنی سیطره دارند. طبق گزارش باشگاه خبرنگاران جوان و  بر اساس این گزارش، اماراتی‌‌ها این جزیره را بر روی شهروندان یمنی غیربومی بسته و محدودیت‌‌های سختی بر صدور مجوز کار در این جزیره وضع کرده اند. این گزارش می‌گوید که حمایت مالی امارات از شبه‌نظامیان جدایی طلب در این جزیره موسوم به شورای انتقالی جنوب، در راستای باز تقسیم یمن به دو بخش؛ یمن شمالی و یمن جنوبی است تا از این طریق، نفوذ خود را در این منطقه از یمن تضمین کند و بر تنگه باب المندب سیطره داشته باشد. در بخشی از این گزارش به تصمیم سال گذشته امارات مبنی بر اینکه این کشور قصد خروج از جنوب یمن و سقطری دارد، اشاره شده است. بر اساس این گزارش، این تصمیم امارات عقب‌نشینی صوری فریب بوده است چرا که امارات از تهدید کنگره آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور به دلیل دست داشتن در جرایم جنگی نگران بود. این اقدام امارات باعث شد که زمینه برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵ از آمریکا مهیا شود، اقدامی که مهر تأییدی از اسرائیل و آمریکا بر روابط رسمی امارات با رژیم صهیونیستی است. بر اساس این گزارش، امارات پایگاه نظامی مشترکی با نیروی دریایی اسرائیل طی نیمه دوم سال میلادی گذشته در سقطری ایجاد کرده تا کشتی‌ها را در دریای مَکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقا رصد کند.
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما

همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

تصويرگراني سبد غذايي در پايان پاييز

روز دوشنبه مركز آمار نرخ تورم در آذرماه را اعلام كرد كه بر اساس آن نرخ تورم ماهانه، نقطه ...
1