تاریخ انتشار
جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۸۹۲۲
در جمع مجمع طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تمجید نماینده ولی فقیه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ کلانتری عزت استانداری را حفظ کرده است

۳
۰
تمجید نماینده ولی فقیه از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛ کلانتری عزت استانداری را حفظ کرده است
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رویکردهایی که قبلا در استان وجود داشت اظهار کرد:  استاندار کهگیلویه و بویراحمد عزت استانداری و مرکز استان را حفظ کرده است، در گذشته مسائلی بود که همه از آن نگران بودند اما خوشبختانه استاندار نسبت به همه موضوعات اشراف داشته و البته دغدغه دارد.
 به گزارش کبنا از یاسوج، آیت‌الله سید نصیر حسینی در جمع مجمع طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در قم با حضور استاندار با قدردانی از تشکیل چنین جلساتی و با اشاره به دغدغه‌مندی طلاب نسبت به مسائل فرهنگی، عمرانی  مدیریتی اظهار کرد: توقع هم این است که طلاب چنین دغدغه‌هایی نسبت به مسائل مختلف استان داشته باشد و مردم هم انتظار دارند که طلاب و فرهیختگان مثل شما اندیشه‌های بلند و جامع و کامل داشته و حلال مشکلات همه مردم استان باشند.
 وی با انتقاد از نگاه برخی که بعد از رفتن از استان پشت سر خود را هم نگاه نمی‌کنند و نسبت به زادگاه و استان و شهر خود بی‌توجه هستند گفت: اما مجمع طلاب استان همواره پی‌گیر بوده و مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد را دنبال می‌کنند و از آن‌ها به جهت این رویکرد قدردانی می‌کنیم.
 نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: راجع به مسائل مدیریتی استاندار با دغدغه و تدبیر در استان کار می‌کند هر چند که فضا سخت بوده و کسری و کمبود بودجه وجود دارد و بیماری نیز دست‌های مدیران را بسته است.
 وی گفت: استاندار مشکلات سیاسی را در استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی می‌بینید همواره مشکلاتی وجود داشته اما آن چه ما می‌بینیم به طور جد علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها و فشارهایی که وجود دارد پی‌گیر مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد چه از مرکز و چه در خود استان است.
 نماینده ولی‌فقیه در ادامه با بیان این که در گذشته برخی مدیران در برابر دیگران تسلیم بودند گفت: اما استاندار عزت استانداری و استان را حفظ کرده است، در گذشته مسائلی بود که همه از آن نگران بودند اما خوشبختانه استاندار نسبت به همه موضوعات اشراف داشته و البته دغدغه دارد.
 وی در ادامه به برخی آسیب‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که بخشی مربوط به مراکز آموزشی است و در همین خصوص گفت: در بحث آموزش و پرورش در جاهایی سراغ داریم که معاون پرورشی در فلان بخش نیست و یا این که عده‌ای در مقابل پرورش اسلامی قرار می‌گیرند و برخی به جای درس دادن معارف اسلامی به دنبال مسائل دیگری هستند و متاسفانه آسیب‌هایی در آموزش و پرورش هست که باید اصلاح شود.
 نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: در سفری که آیت‌الله اعرافی به استان داشتند تفاهم ‌نامه‌ای امضا شد که با مصوبات آن تحول خوبی در استان انجام می‌گیرد که از جمله مصوبات حوزه برادران در لیکک و باشت احداث شود و در خود مرکز استان علاوه بر زمینی که به حوزه برادران در وسعت بالا اختصاص داده شود تا حوزه‌ای در شان مرکز استان احداث شود در کنار آن راه‌‌اندازی چهار رشته تخصصی هم از دیگر مصوبات سفر است.
 وی گفت: اگر بنا به این گذاشته شود که این چهار رشته تخصصی در مرکز استان راه‌ا‌ندازی شود و دو حوزه هم در استان احداث شود تفاهم‌نامه‌ای انعقاد شده که استاندار مقرر کرده اگر 50 درصد هزینه را حوزه قم متقبل شود ما نیز بقیه هزینه را قبول خواهیم کرد.
 حسینی خاطرنشان کرد: آیت‌الله اعرافی به جد پی‌گیر مصوبات سفر به استان است که تقریبا 20 میلیارد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد برای هزینه می‌شود و قدم خیر و مبارکی برای استان به شمار می‌رود و رونق خوبی در بحث حوزه‌ها صورت می‌گیرد.
 وی گفت: در خصوص مشکلات طلاب، مرکز خدمات حوزه های علمیه استان قدم‌های خوبی برداشته و هر چند مشکلاتی در زمینه مدیریتی وجود داشت با مدیریت‌های جدید امیدوار به رفع مشکلات هستیم. 
حسینی تاکید کرد: هم ما و هم استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فکر رفع مشکلات و کمک به حوزه‌های علمیه هستیم و امیدواریم که مشکلات برداشته شود متاسفانه باقی بودن برخی مشکلات به این دلیل است که اکنون همه انرژی‌ها به سمت مقابله با کرونا رفته است.
 وی گفت: به فضای مجتمع طلاب نیز کمک خواهد شد که باید با مدیریت صحیح سال به سال توسعه پیدا کرده و تبدیل به یک مجتمع فرهنگی شود زیرا همه استان‌ها در قم حوزه علمیه‌ای دارند و باید تلاش شود تا این امر برای استان نیز تحقق پیدا کند.
انتقاد از پارتی‌بازی در کهگیلویه و بویراحمد/تخصص و تعهد فدای فامیل‌گرایی شده است
در نشست نماینده ولی‌فقیه و استاندار با مجمع طلاب استان در قم موضوعات مختلفی از جمله انتقاد از پارتی‌بازی در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.
 
انتقاد از پارتی‌بازی در کهگیلویه و بویراحمد
 در این نشست حجت‌الاسلام علی امینی اطهر مسئول قرارگاه حوزه انقلابی با خیرمقدم به نمایندگان ارشد رهبری و دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی مشکلات طلاب استان از جمله در بحث مسکن از کلانتری استاندار خواستار رسیدگی به این مشکل بزرگ طلاب شد.
 امینی اطهر با اشاره به خدمات خالصانه طلاب و روحانیون در روستاهای استان و رسالت سنگین تبلغ خاطرنشان کرد: از استاندار تقاضا داریم که تسهیلات ویژه به روحانیون و طلاب برای حل مشکلات آنها ارائه شود.
 در ادامه مسئول قرارگاه حوزه انقلابی با اشاره به خرید ساختمان مجمع طلاب استان در قم خاطر نشان کرد: لازم است راهکاری در استان اندیشیده شود تا بتوانیم مبلغ بدهکاری خرید این ساختمان را بپردازیم.
 نماینده مجمع طلاب بویراحمد به برخی مشکلات دیگر حوزه‌های علمیه استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی حوزه‌های علمیه یاسوج و همچنین احداث اردوگاه باید در دستور کار قرار گیرد چرا که حوزه‌های علمیه استان از لحاظ سخت افزاری بسیار ضعیف هستند.
  وی گفت حوزه علمیه استان بسیار قدیمی کوچک و آسیب پذیر است و علاو بر فضا از امکانات کافی نیز برخوردار نیست.
 وی گفت: ساخت یک ارودگاه در یاسوج که دارای آب و هوای فوق العاده ای است برای طلاب استان و کشور یک ضرورت محسوب می‌شود تا بتوان دوره‌های علمی و پژوهشی و تفریحی در آنجا برگزار کرد.
 در ادامه بهادری نماینده طلاب کهگیلویه نیز در این نشست خواستار کمک ویژه برای ساخت و تکمیل ساختمان مجمع طلابل شد و گفت: باید طلاب پژوهشگر و فعال در امر تحصیل و تدریس در استان نیز حمایت شوند.
 وی گفت: با توجه به اینکه استان ده گروه تبلیغی ثبت شده دارد لازم است حمایت و کمک مسئولان در سه حوزه مالی، مکانی و فکری به مبلغین شود و هزینه دوره‌های آموزشی برای طلاب و خانواده آنان تأمین شود.
تخصص و تعهد فدای فامیل‌گرایی شده است
 در این نشست هم فکری سید احمد اسلامی نماینده طلاب کهگیلویه نیز گفت: در بکارگیری مدیران اجرایی استان و شهرستانها به معنی واقعی کلمه تخصص و تعهد فدای حزب بازی و فامیل گرایی شده است.
 وی گفت: در سال‌های اخیر در استخدامهای استان چه رسمی و پیمانی و چه قراردادی و شرکتی پارتی بازی حرف اول را می زند.
 این نماینده مجمع طلاب استان که در نشست هم اندیشی با نماینده ولی فقیه و استاندار برگزار شد، افزود: عدم پیگیری مسئولان استانی در بحث سرمایه گذاری کلان موجب رکود صنعتی و نتیجه آن بیکاری و منتج به فقر و بزهکاری و بالا رفتن سن ازدواج و رواج پوچ گرایی و طلاق شده است.
 وی گفت: عدم بکارگیری طلاب در قم و استان و عدم استفاده از افراد خیر و وجود آسیبهای اجتماعی در مدارس و عدم شناخت دانش آموزان از مسائل مختلف روز کشور از جمله این مشکلات بشمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مردم
Iran, Islamic Republic of
عجب

ما که چیزی ندیدیم و فکر می‌کنیم استانداری تعطیله
بابا
Iran, Islamic Republic of
خادمی تخم تفرقه وطایفه گرایی را در استان کاشت ورفت که هرگز ازبین نخواهد رفت
سیدصالح
Iran, Islamic Republic of
سلام.
مردم دارند از گرسنگی میمیرند و جوانان ما دارند از بیکاری و نداری دست به خودکشی میزنند، خانواده ها برای تامین نان شب بچه هاشون به دریوزگی افتاده اند، دانش آموزان ما درمدارس دارند از سرما یخ میزنند و مدیران غالبا در تامین یک میز و صندلی مانده اند در بعضی روستا ها و حاشیه شهر یاسوج اتاق برای کلاس درس نداریم ، کمبود دارو برای بیماران ما بیداد میکند و یا اصلا دارو گیر نمی آید، جاده های ما دیگه قابل استفاده نیستند و پروژه های عمرانی نیز نیمه تمام تعطیل شده اند، بیشتر روستاهای ما یا آب ندارند ویا از کمبود آب آشامیدنی سلامتی و بهداشتشان در خطر است، در بعضی از شهرها از جمله یاسوج(مرکز استان)آب در طول شبانه روز بیش از ۵ساعت قطع است درقسمتهایی از شهر بیش از ۱۰ ساعت ،تمام شهرداریهای استان ورشکست شده و اکثرا رفته گران شهرها از ۳ تا ۶ ماه حقوق دریافت نکرده آندو خانواده هاشون دارند در فقر و نداری دست وپا میزنندوووووو.....
حالا / به دنبال این هستند که حوزه ها را توسعه دهند یا فضای آنها را بزرگ و لوکس کنند!!
من نمیگویم خیانت است اما این اولویت نیست.
اولا که حوزه باید خودش را از بودجه های دولتی و حاکمیتی مستقل میکرد که نکرد ، ثانیا اگر قرار باشد دولتیان کمکی به حوزه کنند باید در شرایطی باشدکه مشکلات اولیه مردم حل شده باشد و وظایف استاندار و دستگاههای اجرائی زمین نمانده باشد. ثالثا در بودجه سالانه مبلغ هنگفتی به حوزه های علمیه داده شده و میشود آنوقت استاندار محترم که سوراخ دعا را گم کرده ، برای خوش نمایی می فرماید ۲۰ میلیارد حوزه دهد و۲۰ میلیارد هم ما میدهیم یعنی نصف را قبلا دولت داده حالا نصف دیگر را هم دولت میدهیم. استاندار محترم روضه خوانی هم بلدند (گرچه برخلاف فرموده . بر دستگاههای اجرائی استان اشراف چندانی ندارند و دستگاههای اجرائی رها شده اند و زیر نظر کس یا کسان دیگری اداره میشوند و استاندار محترم اقتدار و ) پس بهتر است به حوزه تشریف ببرند و یقینا درآنجا بهتر میتوانند به وظایف خود عمل کنند.
نگارنده این سطور با حوزه مخالف نیست اما حوزه ای که به قدرت و دولت وابسته شد بروندادی نخواهد داشت و تریبون دفاع از قدرت و دولتها خواهد شد کما اینکه در چهاردهه اخیر در ایران چنین شد.
به همین دلیل حوزه علمیه ایران بعداز انقلاب هنوز یک مطهری یا یک بهشتی یا یک آخوند خراسانی بیرون نداد درصورتی که به ظاهر امکاناتش هزار برابر و وسعتش بیش از این شد.
حوزه مردم را هم فراموش کرد.
حال ماییم و این مردم با مشکلات فراوان و طاقت فرسایی که باید با آنها دست و پنجه ترم کنند.
خدایا خودت کمک کن به مردمی که تا گردن در مشکلات و بدبختی فرو رفته اند و چاره ای جز صبر و تحمل ندارند.آمین.
خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

خانواده‌ای که اثر انگشت ندارند! + تصاویر

در منطقه راج شاهی بنگلادش اعضای یک خانواده دارای یک تفاوت ژنتیکی نادر هستند و آن نداشتن ...
همه چيز درباره واكسن كرونا

همه چيز درباره واكسن كرونا

  سخنگوي دولت : در حال حاضر واكسن ساخت ستاد اجرايي به تست انساني رسيده است. موسسه رازي ...
عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

عطش برای دیده شدن / یا بمیریم یا مشهور شویم

: فضای مجازی فضایی است که به‌عنوان قلمرو سایه فرض شده و به کناری گذاشته شده است. امروز ...
1