تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۴۲۸۶۲۰
گزارش صدای مردم؛

مطالبات و انتقاداتِ شهروندانِ کهگیلویه و بویراحمد از اداره بنیادمسکن

۲
۰
مطالبات و انتقاداتِ شهروندانِ کهگیلویه و بویراحمد از اداره بنیادمسکن
کبنا ؛
پایگاه خبریِ کبنا نیوز در نظر دارد به‌صورت دوره‌ای، گلایه‌ها، مطالبات و انتقاداتِ شهروندانِ استان کهگیلویه و بویراحمد را به گوش مسئولین برساند و دستگاه‌های مربوطه را موظف به پاسخگویی و عمل به گفته های خود، در مورد گزارش منتشر شده نماید. در این گزارش، مطالبات و گلایه‌های شهروندانِ استان از اداره های بنیاد مسکن استان را بررسی می‌کنیم (منبع این مطالبات، بخشِ صدای مردم در سایت کبنا نیوز است). «تامین مسکن مناسب یکی از بزرگترین دغدغه ها و مسائل مردمی است، لذا یکی از پرشمارترین مطالب در بخش صدای مردم در خصوص اداره بنیاد مسکن بوده است.»
1-از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهیم که برروی پروژه منازل 108 دستگاه کچساران که توسط بنیادمسکن ساخته می‌شود ورود نمایند درخصوص قیمت آن؛ که به این قیمت‌ها نمی‌ارزد و منازل نیمه کاره تحویل داده می‌شود.
2- از اداره‌کل مسکن و شهرسازی و بنیاد شهید و امورایثارگران انتظار داریم نسبت به بلاتکلیفی 12 ساله واگذاری زمین‌های جانبازان و ایثارگران دهدشت، لنده، سوق، پاسخی شفاف و قابل قبول ارائه نمایند. کارشناسان شهرسازی دهدشت اظهار کرده اند که زمین‌ها آماده واگذاری هستند و لذا بدلیل عدم اقدام شهرداری دهدشت در مشخص کردن طرح هادی، جانبازان، حاضر به دریافت زمین نیستند. به نظر شما 12 سال انتظار زمان کمی هست؟
3- از بنیاد مسکن گله داریم که چرا حدود 8 ماه از سال می‌گذرد ولی هنوز اعتباری برای ساخت مسکن روستایی در شهرستان بویراحمد وجود ندارد آیا مشکل از مسئولین استانی یا از مرکز؟
4- از مدیرکل بنیاد مسکن بپرسید چرا مسکن ملی دهدشت پیشرفتی ندارد.
5- ازقوه محترم قضائیه می‌خواهیم به پروژه ساخت منازل نیمه تمام 108 دستگاه گچساران که توسط بنیادمسکن ساخته می‌شود در مورد قیمت‌ها ورود نمایند.
6- در مسکن ملی دهدشت، طبقه اول هر ساختمان را به عده ای داده اند که پول ندارند پروژه را ادامه بدهند، منتظر وام مسکن هستند، در صورتی که هزینه هر طبقه 300 میلیون در می‌آید، بانک مسکن شعبه مرکزی دهدشت، گفته که ما برای پرداخت وام به متقاضیان مسکن ملی با بنیاد مسکن به توافق نرسیده ایم آخه ما مستاجریم چکار کنیم!
7-جناب آقای دکتر جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه بویراحمد، در حالی‌که زمین‌های طرح اقدام ملی دهدشت قرعه کشی شده‌اند، طبقه همکف به افرادی داده شده که شغل کارگری دارند و ناتوان از ادامه پروژه هستند و ساخت و ساز طبقه دوم، منتظر اتمام بی مسئولیتی طبقات همکف است، با 100 میلیون وام مسکن که خونه تکمیل نمی‌شود، چرا زمین‌ها را به عده ای داده اید که نمی‌توانند پروژه را هدایت کنند، 80 درصد طبقات پایین ساختمان کارگر روزمزد هستند.
8-مسولان محترم استانی و عمرانی و شهرسازی و صنعت معدن تجاری و متولیان مسکن ملی (بنیاد مسکن) و (اداره راه وشهرسازی) برای ساخت مسکن ملی همکاری نمی کنند. قیمت مصالح سنگ شکنی ماسه شن رفته بالا، کنترلی نیست چرا بانک مسکن وام نمی‌ده مردم خانه بسازند.
9-از قوه محترم قضائیه می‌خواهیم که به پروژه منازل سازمانی که توسط بنیاد مسکن گچساران ساخته می‌شود ورود نمایند، سال گذشته اعلام نمودند 150 میلیون تومان بریزید بقیه که مبلغ 70 میلیون تومان وام است وساختمان هم نیمه کاره تحویل داده می‌شود ودر دو طبقه هرطبقه مال یکی است با این شرایط ما قبول کردیم حالا بعداز یک سال می گویند علاوه بر موارد ذکر شده باید مبلغ صدمیلیون تومان دیگر بپردازید در صورتی که همین خانه‌ها هم توسط همان بنیاد در کارکنان دولت گچساران ساخته می‌شود با اختلاف 30 میلیون تومان. ضمناً قیمت خانه در کارکنان دوبرابر قیمت خانه در 108 دستگاه می‌باشد معلوم است دستهایی در کار است. واین خانه‌های سازمانی در 108 دستگاه گچساران به این قیمت‌ها نمی‌ارزد از نهادهای نظارتی می‌خواهیم که به این مسئله ورود نمایند.
10-آیا فریادرسی پیدا می‌شود، به داد مامظلومان و دست تنگان برسد. برای خرید خانه به بنیاد مسکن گچساران مراجعه و خانه‌ها را به صورت دو طبقه در 108 دستگاه گچساران ساخته می‌شود آن هم نیمه کاره. ما سال 96 مبلغ 150 میلیون تومان ریختیم وگفتند مبلغ 70 میلیون هم وام می‌باشد و منازل نیمه کاره تحویل داده می‌شود حالا بعد از یک سال اعلام نموده‌اند که باید مبلغ 100 میلیون تومان دیگر علاوه بر مبالغ ذکر شده بپردازید کجای این کار کمک به خانه‌دار شدن دست تنگان می‌باشد. برای تکمیل خانه مبلغ 600 میلیون پای ما درمی‌آید، آن هم زمین مال هرشخصی نیست، در طبقه دیگر شخص دیگری است. و همین منازل را در کارکنان دولت ساخته‌اند با اختلاف 30 میلیون تومان در صورتی که قیمت خانه در کارکنان، سه برابر قیمت در 108 دستگاه می‌باشد. مسئولین نظارتی ورود پیدا کنند. از قوه محترم قضائیه کشور و دادگستری استان و سایر نهادهای نظارتی می‌خواهیم که نظارت کامل نمایند.
11-در طرح ساخت مسکن ملی دهدشت (کارفرما راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد و مجری بنیادمسکن) رفتیم بانک مسکن برای تشکیل پرونده وام 100 میلیونی، طرح اقدام ملی دولت با سود 18 درصد علی برکه الله! درصورتی که باید 4 درصد باشد. رئیس بانک مسکن دهدشت میگه 2 تا ضامن بیارید عرض شود خدمت شما که ضامنین محترم می گویند از ترس عده‌ای که ما را با بدحسابی خود دادگاهی کردند و یا برای بعضیها مصادره اموال صورت گرفته نمی‌توانیم ضامن شویم (سوال: خود واحد مسکونی مگر نمی‌شود در رهن بانک قرار داد؟) ازطرفی 40 میلیون پول خودمون بلوکه شده، مردم میگن آقا مصالح داره گران میشه. هیچگونه انشعاب آب و برق پای کار نیست. شهرداری مجوز نمی‌ده. فرماندار دهدشت اتابک میگه به مبلمان شهری کمک نمی کنه. وزیر راه گفته از زمین های مازاد ادارات استفاده کنید، زمین زیاده! وزیر راه گفته باید مسکن ملی داخل شهر ساخته بشه، درحالی‌که مسکن ملی دهدشت بیرون شهر هست و امنیت نداره، پول خودمون بدین نخواستیم. چطور میخوان این طرح جلو بره و مردم خانه دار شوند. پیگیری کنید.
12-از مدیرکل محترم اطلاعات و نهادهای نظارتی می‌خواهیم به پرونده پروزه منازل سازمانی 108 دستگاه گچساران که توسط بنیادمسکن ساخته می‌شود ورود نمایند، آن‌ها سال گذشته اعلام نمودند که مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت نمایید وبقیه که مبلغ 70 میلیون تومان است وام می‌باشد ما با این شرایط قبول کردیم و حالابعداز یک سال می گویند علاوه براین مبالغ باید مبلغ 100 میلیون تومان دیگر پردخت نمایید. ضمناً این خانه‌ها نیمه کاره تحویل داده می‌شود ودر دو طبقه می‌باشد که هرطبقه مال یک شخص می‌باشد وعملاًیک نفر صاحب زمین نمی‌شود و با این قیمت‌ها نمی‌ارزد. در ضمن همین منازل در کارکنان توسط همان بنیاد ساخته می‌شود که قیمت آنها با منازل 108 دستگاه گچساران 30 میلیون تومان است در صورتی که زمین وساختمان در کارکنان دولت گچساران 4 برابر زمین وخانه در 108 دستگاه گچساران می‌باشد معلوم است که دستهایی در کار است خواهشمندیم نهادهای نظارتی برای رضای خدا ورود نمایند.
13-محل مسکن ملی شهرستان دهدشت را ببینید، وام 18 درصد، 40 میلیون پول مردم بلوکه شده، وزیر راه گفته این طرح برخلاف مسکن مهر درون شهرها باید ساخته شود. از طرفی شهرداری گفته مجوز نمی‌دهیم.
14-جناب آقای استاندار کهگیلویه وبویراحمد. ای کاش محل ساخت مسکن طرح اقدام ملی دهدشت را مشاهده می‌کردید. اینقدر جاش بده که فرماندار شهرستان دهدشت (کهگیلویه) جناب آقای اتابک گفته حتی محل ساخت مسکن مهر هم از اول اشتباه بوده. چونکه این مسکن ملی هم کنار همان مسکن مهر قراره ساخته بشه، شهرداری مجوز ساخت نمی‌ده. انشعابات آب وبرق وگاز رو زمین نیست، به مردم گفته اند فعلاً تانکر ببرید بسازید، آخه اینکار به چه دردی می خوره. تو دهدشت زمین زیاده؛ چون پیشرفت شهر در جهت جاده اصفهان و دانشگاه آزاد هست. مگه شما نفرمودید که مسکن ملی باید در داخل شهرها احداث شود. ولی محل ساخت مسکن ملی شهرستان دهدشت (کهگیلویه) بیرون از شهر و جای مناسبی نیست. و از طرفی از تمام ادارات استان کهگیلویه استعلام بگیرید ببینید همه زمین مازاد دارند. و در آینده نیز ارزش ملکی ندارد. آخه وام 18 درصد و 40 میلیون تومن پول بلوکه شده. و تورم بالا هست. حداقل داخل شهر و از زمینهای مازاد ادارات شهرستانی استفاده کنید! شهرداری هم میگه مجوز صادر نمی‌کنیم، آخه فردا روز کی خدمات میده! فرمانذار دهدشت میگه به مبلمان شهری کمک نمیکنه. مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد میگه ما مجری هستیم. متولی امر تحویل زمین راه و شهرسازی هست انها باید زمین بدهند. لطفاً پیگیری کنید.
15-عدم نظارت بر پروژه ساخت منازل بنیادمسکن در 108 د ستگاه گچساران که سال 98 مبلغ صدوپنجاه میلیون تومان از کسانی که خانه ندارند گرفته‌اند وگفتند بقیه وام هفتاد میلیون تومان می‌باشد و خانه ها نیمه‌کاره تحویل داده می‌شود، حالا بعد از یک سال می گویند علاوه بر مبالغ گفته شده مبلغ صد میلیون تومان دیگر بپردازید از نهادهای نظارتی می‌خواهیم برای رضای خدا هم که شده این منازل نیمه کاره بررسی شوند لازم به توضیح است این منازل در دوطبقه می‌باشد که دو نفر شامل یک قطعه زمین می‌شوند خداوکیلی به این قیمت‌ها نمی‌ارزد.
16-چرا به پروژه ساخت منازل 108 دستگاه گچساران که توسط بنیاد مسکن گچساران ساخته می‌شود کسی نیست نظارت نماید، قیمتها خیلی بیشتر از حد معمول می‌باشد خانه‌ها نیمه کاره تحویل داده می‌شود بنیادمسکن باید حامی محرومان باشد از نهادهای نظارتی می‌خواهیم برای رضای خدا با توجه به وظیفه ذاتی آنها ورود نمایند.

 پی‌نوشت:
کبنا نیوز منتظر اقدام و عمل مسئولان است و صرفاً به ارائه‌ی پاسخ رسانه‌ای از سوی این مقامات کفایت نمی‌کند، ضمن این‌که پاسخ رسانه‌ای را نیز لازم می‌داند. لذا در این راستا تا حصول نتیجه‌ی نهایی به تکرار گزارش و به چالش‌کشیدن مسئولان مربوطه تا حصول نتیجه‌ی درخور و رضایت مردم ادامه خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز مشکل جای دیگر ی است
اگر افراد بی ضابطه ای که در طول این چند سال در بنیاد مسکن برای رأی آوری کاملا غیر قانونی به صورت سفارشی به کار گرفته شده اند را بررسی کنید متوجه عمق فاجعه خواهید شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بنیاد مسکن باید جوابگوی مردم چین لوداب باشه که یک سال قسمتی از وامشون پرداخت شده ولی هنوز کلنگی به زمین نزدند بلا عوضشون چه شد سیمانشون چه شد چرا اینها باید قسط پرداخت کنن در صورتی که هنوز هیچ مبلغی بست آنها نرسیده رئیس بنیاد لطفا بپرس چه همه خونه ها نیمه کاره موندن آیا شما و بانک دستتون تو کاسه است
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
1