تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۲۸۶۱۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

 پتروشیمی دهدشت هیچ گونه محدودیت مالی ندارد/ پتروشیمی روی ریل پیشرفت/پیش بینی اشتغال زایی برای ۷۰۰ نفر

۰
 پتروشیمی دهدشت هیچ گونه محدودیت مالی ندارد
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پتروشیمی دهدشت به طور کامل و بدون هیچ مشکلی روی ریل کار قرار گرفته و هیچگونه محدودیت مالی در مسیر پروژه وجود ندارد.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار از پتروشیمی دهدشت  بازدید کرد.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در مجلس، فرماندار شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مدیرعامل پتروشیمی  و نمایندگان مسئولان شرکت پترو پارس نیز در این بازدید حضور داشتند.
صمیمی دوست در این بازدید بر اهمیت این پروژه تاکید کرد و گفت: پتروشیمی دهدشت به طور کامل و بدون هیچ مشکلی روی ریل کار قرار گرفته و هیچگونه محدودیت مالی در مسیر پروژه  وجود ندارد.
معاون اقتصادی استاندار در پاسخی قاطعانه به اما و اگرهای پتروشیمی دهدشت، تصریح کرد: پتروشیمی در شرایط فعلی هیچگونه مشکلی ندارد.
صمیمی پیشرفت فیزیکی پروژه را ۲۲ درصد عنوان کرد.
وی حجم سرمایه گذاری ریالی و ارزشی  این پروژه را بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و ۱۴۰ میلیون یورو دانست و افزود: به لحاظ تامین مالی در بخش ارزی و ریالی هیچگونه مشکلی در اجرای این پروژه وجود ندارد.
صمیمی با بیان اینکه در این پروژه در بخش های مختلف برای ۲۷۰ نفر اشتغال زایی شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی شده است با تلاش پیمانکار جدید (شرکت پترو پارس) تا پایان سال میزان اشتغال به ۷۰۰ نفر برسد که جهش خوبی برای ایجاد اشتغال در منطقه محروم کهگیلویه است.
 وی خواستار اعلام نیاز نیرو از سوی پتروشیمی دهدشت شد و گفت: اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان  براساس آمار بیکاری های استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.
صمیمی افزود: پتروشیمی تخصص های و رشته هایی که نیازمند آموزش هستند و یا افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند و باید به صورت فنی آموزش ببینند را احصا کرده و به سازمان فنی و حرفه ای معرفی کند تا این سازمان متناسب با آن نیازها آموزش های لازم را ارائه دهد.
وی بر استفاده از ظرفیت نیروی های بومی استان تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی مدیران پتروشیمی  تمام تلاش را انجام دهند و هرجا که احساس کردند با کمبود نیرو رو به رو هستند، اعلام نیاز کرده تا با آموزش های لازم این خلاها پرشود. ضمن اینکه پتروشیمی های دهدشت و گچساران وظیفه دارند همانند یک دانشگاه فرزندان این استان را با کمک نیروهای متخصص که دارای سابقه کار طولانی در جای دیگر کشور بودند از همین الان آموزش دهند تا به محض به بهره برداری رسیدن این طرح ها از تحصیل کردگان و جوانان جویا کار  منطقه استفاده نمود .
صمیمی عنوان کرد: در شرایط کنونی ایجاد حتی یک شغل بسیار برای ما حائز اهمیت است.
معاون استاندار خطاب به مسئولان پتروشیمی دهدشت، گفت: نیازهای خود را اعلام کنید تا براساس ظرفیت های موجود استان و سایر واحدهای تولیدی که در استان و شهرستان کهگیلویه وجود دارد بتوان  از آن ظرفیت ها استفاده شود تا باتوجه به وجود کارخانه هایی که در سطح استان داریم بخشی از نیازهای پتروشیمی را برطرف کنیم.
وی اظهار داشت: ما در بحث سوله سازی واحدهای خوبی در سطح استان داریم که می توانند کمک کنند.
صمیمی بیان کرد: در زمینه سایر واحدها پتروشیمی نیازهای خود را اعلام کرده  تا در این زمینه  نیز سایر واحدهای تولیدی استان فعال تر شده  و وقتی این واحدها فعال شوند زمینه ایجاد اشتغال در سایر واحدها هم بیشتر خواهد شد.
وی بیان کرد:  موانع عریض کردن جاده دسترسی به پتروشیمی و جاده ارتباطی پتروشیمی به جاده پاتاوه به دهدشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت وی اظهار داشت از همین الان باید اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده باید به فکر استاندار سازی جاده های منتهی به پتروشیمی ها و اتصال آنها به جاده های اصلی باشند  و قطعا پتروشیمی ها در این زمینه کمک های لازم را انجام خواهند داد .
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
1