تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۵
کد مطلب : ۴۲۸۵۴۴
کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت آبداران پس از چندین ماه؛ تغییر حاصل نشد / آبداران منتظر صدور رای اداره کار

۰
وضعیت آبداران پس از چندین ماه؛ تغییر حاصل نشد / آبداران منتظر صدور رای اداره کار
کبنا ؛
چندین ماه است که تعدادی از آبداران کهگیلویه و بویراحمد به دلیل معوق شدن 6 ماه حقوقشان، چندین بار جلوی استانداری این استان اعتراض و اعتصاب کردند. شرکت آب و فاضلاب نیز در آبان ماه بر اساس جوابیه صادره از طرف این شرکت عنوان کرد «پیگیر مطالبات آبداران کهگیلویه و بویراحمد هست».
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ پیرو تجمع آبداران و حضور در جلوی استانداری جلسه‌ای در تاریخ 5 آبان ماه با حضور مدیر کل سیاسی امنیتی استاندار و دو نفر از معاونین ستادی اداره آبفا «آقای مرادیان» و حراست اداره «آقای موسوی»برگزار و مصوب شد تا ۱۵ آبان‌ماه مشکلات آبداران حل شود.
به دلیل اینکه تغییری حاصل نشد، در تاریخ 15 آبان ماه حضور حداکثری آبداران از اقصی نقاط استان و حضور در همۀ نهادهای امنیتی و اجرایی استان صورت گرفت و جلساتی با حضور معاونت سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل اداره کار و مدیرعامل آبفا و یکی از معاونین وی، «احمدی» مدیرکل سیاسی امنیتی استاندار و نمایندگان آبداران در استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ همچنین در همان تاریخ نشستی ۳ ساعته با معاونت منابع انسانی آبفای کشور و مدیر کل منابع انسانی آبفای کشور، با حضور شریفی از حوزه سیاسی امنیتی استانداری و غلامپور رئیس روابط کار و مرادی بازرس اداره کار و نمایندگان آبداران و پیمانکاردر آبفا برگزار شد.

بیشتر بخوانید

فریاد آبداران کهگیلویه و بویراحمد؛ مسئولان آب و فاضلاب پنبه بی‌توجهی را از گوش‌شان در بیاورند ( فیلم و عکس)


به گفته آبداران، قراربود تا پایان برج ۵ کلیه حقوق و معوقات و مابه التفاوت از برج ۱ تا ۵، تا اول آذرماه با آبداران تسویه شود، و بعد از خارج شدن مدیرعامل از قرنطینه کرونا نسبت به قرارداد مطابق با قانون اداره کار اقداماتی صورت بگیرد ولی آنطور که گزارش می شود تمام این جلسات و دستورات بعد از حدود ۴۰ روز، فقط روی کاغذ ماندند.
گفته های آبداران حاکی از آن است که پیمانکار مبلغی از ۱ میلیون تا ۳ میلیون به‌عنوان مساعده بصورت سلیقه‌ای فقط برای عده‌ای خاص فرستاده است. امروز اکثر آبداران از طریق اداره کار در همه شهرستان‌های استان برای گرفتن حقشان از پیمانکار شکایت کرده اند و منتظر رأی اداره کار هستند.
در جوابیه شرکت آبفا در تاریخ 21 آبان ماه آورده شده که «دعای بی‌تفاوتی در خصوص این نیروها از اساس مغایر با حقیقت و اخلاق است، پیگیری ما برای تخصیص مناسب به پیمانکار تعمیر و نگهداری و سایر تلاشگران حوزه آب و فاضلاب بی‌وقفه ادامه دارد و مدیرعامل و دیگر مسئولان شرکت به صورت حضوری و با مکاتبات مستمر هم در استان کهگیلویه و بویراحمد و هم مراجع مرتبط در تهران در تلاش برای رفع موانع و مشکلات هستند»، هر چند در خصوص تلاش شرکت آبفا مناقشه نمی کنیم و منکر این تلاش ها نیستیم، ولی متاسفانه خصوصی سازی و سیستم واگذاری پیمان ها، عملا تبدیل به دستاویزی برای فرار از مسئله شده، و با وجود این سیستم معیوب، فقط حق کارگرانی خورده شده که زحمت خود را کشیده اند ولی تاکنون آنطور که شایسته است کسی در دولت پاسخگوی آنها نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
1