تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۲۸۵۲۸
کبناگزارش می دهد

سه استاندار، سه نماینده، پنج مدیرکل و ناتوانی در اتمام 1 کیلومتر جاده!!

۶
۰
سه استاندار، سه نماینده، پنج مدیرکل و ناتوانی در اتمام 1 کیلومتر جاده!!
کبنا ؛ناتوانی در اتمام 1 کیلومتر جاده در محور چرام به چشمه بلقیس؛ مدل کوچکی از سوء مدیریت‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است.
به گزارش کبنا، شهرستان چرام در حوزه راه‌های درون شهری و بین شهری و ارتباط با سایر شهرستان‌ها مشکلات عدیده‌ای دارد که روند لاک پشتی پروژه‌ها موجب شده که در این سال‌ها خسارات جبران ناپذیری مردم متحمل شوند.
یکی از محورهایی که سال‌ها بلاتکلیف مانده پروژه 950 متری چرام به شهرک به سمت چشمه بلقیس می‌باشد که حتی به یک کیلومتر هم نرسیده است.
از سمت چرام که به شهرک حرکت کنیم پل بزرگی هست که به علت عدم هم سطح بودن ولایه های آسفالت غیر هم سطح و غیر آسفالت و همچنین عدم روشنایی در این محل باعث شده که تلفات جبران ناپذیری به وجود آید و در این پل شاهد سقوط خودروها به دره که موجب از بین رفتن جوانان وسایر مردم بومی و غیربومی در این نقطه حادثه خیز شده و تاکنون اقدام خاصی برای رفع مشکلات انجام نشده است.
در ادامه مسیر سال‌هاست که این محور زیر سازی شده ولی به دلایل نامعلوم و سوء مدیریت‌ها باعث شده که این محور به یکی از حادثه‌خیزترین محورهای چرام تبدیل شود.
این مسیر 950 متری که روستاهای زیادی را به شهر چرام متصل می‌کند و همچنین مسافران شهرهای گچساران و باشت در این مسیر به سمت چرام و دهدشت از این مسیر تردد دارند به علاوه اینکه یکی از جاذبه گردشگری استان و شهرستان چرام یعنی چشمه بلقیس هم از این مسیر و محور می‌گذرد.
وجود باغات و زمین‌های کشاورزی در شمس آباد و به ناری و شهرک هم یکی از دلایل پرتردد بودن این محور است.
طی بررسی‌های انجام شده در این محور و دوره‌های مدیریتی طی شده این محور 950 متری ناتمام در 3 دوره نمایندگان مجلس از دوره فعالیت آقایان بزرگواری؛ هاشمی پور و موحد می‌باشد.
در این محور تاکنون هم چندین استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خود دیده که از دوره استانداری موسی خادمی؛ احمدی تا کلانتری هم از این محور عبور کرده و با چشم خود دیده‌اند.
این محور حادثه خیز که شاید کوتاهترین پروژه حوزه راهسازی و اما طولانی‌ترین آن در رکود می‌باشد 3 فرماندار در شهرستان به خود دیده است که آنها هم مداوم از این محور عبور کرده و می‌کنند ولی همچنان رکود به راین پروژه چیره شده است.
طلسم ناتمامی محور کوتاه چرام به چشمه بلقیس 5 مدیرکل راه و شهرسازی به خود دیده است که آخرین آنها مهندس نیک اقبال می‌باشد که وی در دوره‌ای معاونت عمرانی بوده است در زمان عملیات اجرایی این پروژه بنابراین از همه جزئیات آن اطلاع دارد ولی تاکنون نتوانسته است در اتمام این پروژه موفق شود.
همچنین این محور تاکنون شاهد بازدید چندین معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بوده است که بازهم ناکام ماندن و باید منتظر ماند که معاونت جدید عمرانی که در راه است چه برنامه‌ای برای طلسم شکنی این پروژه دارد.
به گزارش کبنا، کوتاه‌ترین پروژه راه‌سازی استان و شاید کشور که رکورددار طولانی‌ترین عملیات اجرایی و تعطیلی و تلفات جانی و مالی بوده است مدل کوچکی از سوء مدیریت‌ها در شهرستان چرام؛ استان و حتی کشور می‌باشد.
 این پروژه کوتاه که عمده کارهای زیرسازی آن انجام‌شده است امیدواریم عملیات اجرایی آن توسط متولیان امر راهداری یا راه و شهرسازی تا پایان قرن فعلی به اتمام برسد و به قرن آینده کشیده نشود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پروژه های مرکز استان مانده اونوقت انتظار داری اونجا آباد بشه...
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
کبنا شایسته است تا اطلاع کلی از پروژه ای، وضعیت بودجه آن، معارضات آن پیدا نکردی درج خبر نفرما ، ولی به احتمال زیاد بیشتر هدفتان خراب کردن مجموعه ای ، یا شخص خاصی هستش، که این خود دور از انسانیت میباشد
چرام
Iran, Islamic Republic of
آقای باسواد تو زمستان آسفالت نمیکنن😂😂😂موحدم با اختلاف رفت کم بزنید واسه خرابیش یه سنگی بذارید سرحدش😂😂
Iran, Islamic Republic of
از استان های دیگر مثل مازندران اصفهان ادربایجان خراسان گیلان گلستان باید یاد گرفت.استان محروم ما همواره عقب نگه داشته شده است.
علی عباسی
Iran, Islamic Republic of
چرا در مورد جاده باباکلان مطلبی نمینویسید جاده ای که فردا باید هزاران نفر از استانهای اطراف برای زیارت بی بی حکیمه (س) از ان استفاده کنند اصلا کار به روستاییان و عشایر منطقه نداریم که دیگه جون به لب شدند امیدوارم که به مسئولین امر برسانید که اینوریها هم ادمند
بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
انصافا بهترین نقطه کهگیلویه هست .ونمیدانیم چرا همیشه ،بهترینها باید مشقت ببینند و محرومیت ..باور کنید بزرگترین منبع درآمدهم هست اما این درآمدها برای ازمابهترانند و این منطقه گردشگری و تماشایی وتاریخی همچنان باید فقیر باشد ..اگرمن بودم همین افرادرا به ایران معرفی میکردم بعنوان ناکارآمدترین ..
واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

واشنگتن در بحران ( + تصاویر )

همزمان با اردوکشی خیابانی هزاران نفری طرفداران ترامپ که به دنبال رد شکایت وی از وقوع ...
پای اقتصاد روی مین تورم!

پای اقتصاد روی مین تورم!

بودجه 1400 مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان و نمایندگان مجلس است، چراکه این بودجه نمی‌تواند ...
حکم «سحر تبر» اعلام شد

حکم «سحر تبر» اعلام شد

فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از صدور حکم محکومیت ده سال حبس خود خبر داد و گفت که ...
1