تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۴۲۸۲۹۳

هراس صداوسیما از ریاست‌جمهوری «هاشمی ۲»

۰
هراس صداوسیما از ریاست‌جمهوری «هاشمی ۲»
کبنا ؛
«هر بار که به صداوسيما مي‌آيم از من درباره کانديدا شدنم در انتخابات رياست‌جمهوري سوال مي‌کنند و انتظار دارند که بگويم نمي‌آيم، خب نمي‌آيم!» اين اظهارات اخير محسن هاشمي است؛ شخصيتي که باوجود دارا بودن حاميان فراوان که شانس پيروزي او در انتخابات رياست‌جمهوري را بالا مي‌برد اما هنوز تصميم قطعي براي شرکت در اين انتخابات اتخاذ نکرده است. تاکيد اخير محسن هاشمي بر عدم تمايل صداوسيما به کانديدا شدن او طبيعي است چراکه اين رسانه در عمر فعاليت خودش به‌جز دوراني که محمد هاشمي رياست صداوسيما را برعهده داشت، هيچگاه نه‌تنها مواضع عادلانه درباره آيت‌ا... نداشت بلکه اقدام به ساخت و انتشار برنامه‌هايي عليه خانواده هاشمي مي‌کرد؛ بنابراين عجيب نيست براي برنامه‌ريزي در ساخت برنامه‌هاي انتخاباتي در وهله نخست پيگير تصميم پسر ارشد آيت‌ا... هاشمي درباره کانديداتوري در انتخابات باشد و پس از آن شرايط را به سمتي سوق دهد که محسن‌هاشمي از عدم کانديداتوري در انتخابات سخن بگويد اما محسن هاشمي باهوش‌تر از آن است که در دام برنامه‌هاي تخريب صداوسيما بيفتد. مانند يکشنبه‌شب که محسن هاشمي درباره تصميمش براي کانديداي رياست‌جمهوري شدن در سال 1400 چنين گفت: «رياست‌جمهوري عاشق مجنون مي‌خواهد که من نيستم البته شايد مجنون باشم اما عاشق نيستم.»
ناکامي در تخريب محسن هاشمي
پرونده تخريب خانواده آيت‌ا... هاشمي قطور است و به يک رئيس و يک دوره محدود نمي‌شود. آيت‌ا... هاشمي و اعضاي بيت ايشان بارها از اقدامات تخريبي جام‌جم گلايه کردند و اگر محسن هاشمي چندين بار به صداوسيما دعوت شده دو دليل دارد که يکي براي جايگاه رسمي او يعني رياست شوراي شهر تهران است و دليل ديگر براي اجراي پروژه تداوم تخريب و تضعيف هاشمي‌هاست که محسن هاشمي هيچگاه اجازه نداد جام‌جم‌نشينان به اهداف خودشان برسند.
ضررها از رياست‌جمهوري محسن هاشمي
اما چرا صداوسيما تمايلي به کانديدا شدن محسن هاشمي در انتخابات رياست‌جمهوري ندارد؟ پاسخ واضح و مشخص است. محسن هاشمي رئيس‌جمهوري يادآور دوران مسئوليت‌هاي آيت‌ا... هاشمي است و پسر حتما در اداره کشور در قامت رئيس‌جمهور همان مسيري را طي مي‌کند که پدر طي کرد و سبب خير و برکات خواهد شد. از سوي ديگر محسن هاشمي همانند پدر نسبتي با سکوت در برابر تخلفات ندارد و معتقد است شفافيت بهترين مسير براي رفع مشکلات و پيشرفت کشور است. نکته قابل تامل آنجاست که صداوسيما فرصتي براي دفاع به خانواده آيت‌ا... هاشمي پس از اتهاماتي که نثار آنها شده است، نمي‌دهد. در سال 95 و پس از 7 سال که محمود احمدي‌نژاد در مناظره انتخاباتي، آيت‌ا... هاشمي را به انواع ‌فسادها، از جمله فساد اقتصادي متهم کرد، محسن هاشمي به صداوسيما دعوت شد و فرزند آيت‌ا... بخشي از وصيت پدرش را خواند و گفت: «ايشان در اين وصيت‌نامه تاکيد کردند که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي چيزي بر دارايي‌هايي که قبل از انقلاب داشتم، افزوده نشده است و مخارج خانه را از طريق فروش آن اموال و از حقوق و مزايايي که بابت مسئوليت‌هايم داشتم، تامين کردم. ايشان از جهات مختلف مظلوم واقع شدند، از جمله در مورد مطالبي که در ارتباط با اشرافي‌گري و ثروت زياد ايشان مطرح مي‌شد. برخي فکر مي‌کردند که ايشان داراي ثروت آن‌چناني و افسانه‌اي هستند، درحالي‌که آن‌گونه نيست و دارايي‌هايشان بسيار کم است.» اما اجازه دفاع بعد از 7 سال معنايي داشت جز القاي بي‌طرفي تقلبي در مواجهه با اتهام‌زني به رئيس وقت مجمع تشخيص مصلحت؟! مرداد سال جاري بود که محسن هاشمي اظهار داشت: 15 سال است که صداوسيما و برخي رسانه‌هاي رسمي، رويکردي تخريبي عليه آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در پيش گرفته‌اند و اين رويکرد را حتي 4 سال پس از رحلت ايشان ادامه مي‌دهند. رئيس شوراي شهر افزود: پاسخگويي در برابر تهمت‌ها، تخريب‌ها، تقطيع‌ها و تحريف‌ها حق هر شهروندي است اما اين حق از شخصيتي که شناسنامه انقلاب است دريغ شده است. هاشمي خاطرنشان کرد: اگر صداوسيما اختيار دادن فرصت پاسخگويي را ندارد که حرجي بر آن نيست اما اگر اين تصميم و سليقه مديران آن است که جاي گله دارد و اين ظلم دامنگير آنها نيز خواهد شد. اکنون برخي صداوسيمايي‌ها و چهره‌هاي پشت پرده به‌خوبي مي‌دانند در صورت رياست‌جمهوري محسن هاشمي بسياري از ناگفته‌ها عيان مي‌شود و مخالفان خاندان هاشمي متوجه اشتباه خود براي سال‌ها تخريب اين خانواده خواهند شد. از سوي ديگر، به اذعان بسياري از نخبگان و افراد نخبه محسن هاشمي داراي توانايي‌هاي زيادي براي اداره کشور است و اين توانايي در کنار آنچه از پدر آموخته است، بر موثر بودن او براي جلوس بر کرسي رياست‌جمهوري صحه مي‌گذارد.
محسن هاشمي در مسير پاستور؟
محسن هاشمي تا به امروز بارها عنوان کرده که قصدي براي کانديدا شدن ندارد چنانکه در شهريورماه در خصوص شرکت در انتخابات پيش رو گفت: گفته‌ام که قصد شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري را ندارم. او در خصوص شرکت در انتخابات 1400 براي شوراهاي اسلامي شهر افزود: «هنوز در اين زمينه بحث نشده است. بعيد است بيايم اما بايد در اين زمينه صحبت کرد.» يک‌ماه بعد يعني در مهرماه هم در پاسخ به پرسشي ديگر مبني بر اينکه درست است که در انتخابات شوراي شهر شرکت نمي‌کنيد، گفت: بله، گفتم شرکت نمي‌کنم. هاشمي در پاسخ به خبرنگاران که پرسيدند، پس مي‌خواهيد در انتخابات رياست‌جمهوري شرکت کنيد، نيز گفت: «در انتخابات رياست‌جمهوري هم شرکت نمي‌کنم.» چند روز بعد هم محسن‌‌هاشمي‌ گفت: آدم عاقل ديگر در اين اوضاع نامزد رياست‌جمهوري نخواهد شد و من هم نامزد نمي‌شوم...! او درباره دليل عدم تمايل خود براي کانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري 1400 توضيح مي‌دهد که در حال حاضر مديريت کشور کار بسيار سختي است و کسي که اين توانايي را در خود مي‌بيند به قول خارجي‌ها «سوپرمن» است. محسن هاشمي در ادامه بار ديگر تاکيد مي‌کند: من چنين توانايي را در خودم نمي‌بينم و دوستان به دليل خدمات آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني محبت دارند و نام من را مطرح مي‌کنند. او در ادامه در پاسخ به اصرار گفت‌وگو‌کننده، تاکيد مي‌کند : من چنين توانايي را در خودم نمي‌بينم و دوستان به دليل خدمات آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني محبت دارند و نام من را مطرح مي‌کنند. او در ادامه در پاسخ به اصرار گفت‌وگو‌کننده، تاکيد مي‌کند که براي ثبت‌نام در انتخابات 1400 در وزارت کشور حاضر نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

خانم رهنما، معذرت خواهي کن! / دلجویی فريبرز عرب‌نيا از قوم لر

با تمام وجود از همه‌ي شيرزنان و غيورمردانِ لر دل‌جويي کرده، از آنان و تمام اقوام و فرهنگ‌هاي ...
معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

معاونان دادگاهی / مولاوردی: كل اين پرونده سياسي است

روز گذشته یکی از اعضای سابق هیئت دولت مجرم شناخته شد و معاون رئیس جمهور هم برای ادای ...
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
1