کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

دوگانگی مواضع رئیس‌جمهور در قبال تایید 20 دقیقه‌ای برجام و اقدام اخیر مجلس

14 آذر 1399 ساعت 21:23

مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از دوگانگی مواضع رئیس‌جمهور در قبال تایید 20 دقیقه‌ای برجام و اقدام اخیر مجلس انتقاد کرد.


 طرح دو فوریتی مجلس در خصوص رفع تحریم‌ها واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت و رئیس جمهور ایران گفت: دولت با طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها موافقت نمی‌کند. حجت‌الاسلام شیخ صفدر پناهی مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به این مواضع رئیس جمهور واکنش نشان داد و از دوگانگی مواضع رئیس‌جمهور در قبال تایید 20 دقیقه‌ای برجام و اقدام اخیر مجلس انتقاد کرد.
 حجت‌الاسلام صفدر پناهی با تقدیر از رویکرد مجلسی در قبال استکبار جهانی و مبحث تحریم‌ها اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی به عنوان عصاره فضائل ملت انتظار چنین اقدامی می‌رفت و باید در مجلس گذشته این اقدام صورت می‌گرفت تا دشمنان یک گام جلوتر برنمی‌داشتند و تحریم‌ها ظالمانه را روز به روز بیشتر نمی‌کردند.
 وی در ادامه یا اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور علیه اقدام مجلس گفت: آقای روحانی باید با تدبیر بیشتر مانع از چند صدایی در این قضیه می‌شدند که متاسفانه چنین نشد.
 مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدام مجلس راهکاری قانونی بود و باید در کشور همه از رئیس‌جمهور تا آخرین شخص در دور افتاده ترین نقطه کشور مطیع قانون باشیم تصریح کرد: مذاکرات و ماحصل آن را در در برجام به چشم خود دیدیم طعم آن را هم چشیدیم و مردم از دستاوردهای آن آگاه هستند.

       https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000428/nf00428212-2.jpg

 پناهی با اشاره به این که مردم در سال‌های اخیر به خوبی معنای مذاکره را فهمیده‌اند و درک بسیار بالایی از آن دارند و تشخیص می‌دهند که مذاکره خوب و بد چیست تصریح کرد: وقت آن است که همه در کشور همصدا و تحت رهبری ولایت فقیه در برابر دشمن قداره بایستیم تا زنجیره موفقیت‌ها کامل شود.
 وی با تاکید بر این که باید به مصوبات مجلس احترام بگذاریم خاطرنشان کرد: همان گونه که مجلس قبلی در 20 دقیقه برجام را تایید کرد و دولت محترم فعلی و رئیس‌جمهور به آن احترام گذاشت امروز هم دولت و رئیس‌جمهور باید به مصوبه مجلسی احترام بگذارند و در قبال آن موضع‌گیری نکنند.
این مسوول ادامه داد: امروز هم که تیم مذاکره کننده تغییر نکرده ولی مجلس نیز حق دارد بپرسد که در این 8 سال چه کرده‌اید وقتی برجام خسارت محض بوده آیا مجلسی حق ندارد جلوی این خسارت و ضرر را بگیرد.
 مدیر حوزه‌های علمیه استان تاکید کرد: در این شرایط وظیفه دولت تبعیت از مصوبه مجلس است و مجلس هم نمی‌تواند ما را در مسیر خسارت محض پیش ببرد تا بعد از چند سال به نقطه‌ای برسیم که نه تنها امریکا بلکه اروپا هم خیانت کند.


کد مطلب: 428212

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/428212/دوگانگی-مواضع-رئیس-جمهور-قبال-تایید-20-دقیقه-ای-برجام-اقدام-اخیر-مجلس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1