تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : ۴۲۸۰۹۰
یادداشت/

اما و اگرهای انتخابات میان دوره‌ای کهگیلویه و بویراحمد

۶
۳
اما و اگرهای انتخابات میان دوره‌ای کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛در تعریف انتخابات میان دوره‌ای باید گفت فرایندی است که طی آن سمت‌های انتخابی که میان انتخابات‌های عمومی خالی شده‌اند، تکمیل و طی زمان مقرر قانونی برگزار می‌شود.
از دست رفتن صلاحیت منتخب، وفات، ابطال نتایج انتخابات یک حوزه به خاطر تخلفات از قانون، یا استعفای منتخب از مهم‌ترین دلایل برگزاری انتخابات میان دوره‌ای به شمار می‌روند؛ تا این لحظه و در پایان انتخابات اسفند ۹۸، کرسی نمایندگان مردم تهران، گچساران، آستانه اشرفیه، تفرش و بهار و کبودرآهنگ خالی مانده است.
این مهم (نمایندگی) در حوزه انتخابیه گچساران با حفظ برخی نیروها در استان کهگیلویه و بویراحمد و بدنه دولت، رایزنی‌های مختلف توسط منتخب انتخابات دور گذشته خود چنان پیش می‌رود که سایه نام ایشان کماکان تکیه بر صندلی بهارستان دارد، گرچه نبود تاجگردون بر مجلس و استان با پایان دولت سنگینی می‌کند.
حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا و ندای وحدت به دلایل همگامی با مجلس اکثریت اگر چه کم فروغ اما با ورود به کمیسیون تخصصی خود و با احتمال تغییر دولت در آینده نه چندان دور، بخت و سامان بیشتری چاشنی عملکرد وی گردد.
در کهگیلویه بخت با نماینده یار نشد، سایه هاشمی پور بر سر ایشان سنگینی و ویروس میهمان تمامی کاسه و کوزه‌ها را بر سر منتخب آرای شکست. ترند و تیتر غالب رسانه‌ها از عجله بسیار منتخب برای شروع هفت خردادی داشت که با پیشوند منتخب، دیدار زیادی در اقصی نقاط کشور با مسئولین ریز و درشت برگزار، تا این بار و بالعکس منتخب کهگیلویه نام و نمایندگی کرسی دار وقت بهارستان را تحت شعاع خود قرار دهد.
همه چیز بر وفق مراد منتخب پیش نمی‌رود و سایه کرونا، تشدید تحریم‌ها، سخنرانی‌هایی که نباید، عدم حمایت از نماینده همسایه که خود ماهها موضوع داغ محافل سیاسی می‌شود، ترس نماینده در قالب دو راهی انتخاب افزایش راندمان کاری با حضور در کهگیلویه یا سلامت خود در فصل کرونا، عدم همراهی مجلس اکثریت از یک طرف و بریدن ترمز مدیریت دولت در سطح کشور و عدم همراهی با ایشان، برخلاف آنکه مدعی شده بود و بلا نقشی در کمیسیون‌ها خیلی زود از حیث روانی منقلب و عدم کارایی ایشان نه تنها برای حامیان بلکه حوزه انتخابی گران، تا با نه غالب کمیسیون‌های مختلف، کمیسیون دور از انتظار قضایی آب سردی بر پیکره حوزه وسیع و پر از مطالبه کهگیلویه بریزد؛ در این بین نزدیکان سر و صدای انتخاب کمیسیون را در بین اخبار کرونا می‌خوابانند.
منتخبان به حدود یک سالگی تأییدیه خود و سالروز شهادت سید حسن مدرس و روز مجلس شورای اسلامی بیش از آنکه شاهد عملکرد و خوش نقشی نمایندگان مردم در مجلس باشیم، با دمیدن بر تنور انتخابات میان دوره‌ای اما و اگرها در صورتی که همین فضا را از گچساران به کهگیلویه نیز تعمیم دهیم و با توجه به شرایط مذکور که بر حوزه انتخابی کهگیلویه گذشت، به یُمن عملکردی که بدبین‌ترین مخالف منتخبش تصور نمی‌کرد، آیا می‌توان داغ شدن تنور انتخابات میان دوره‌ای را برای کهگیلویه نیز متصور شد؟
اینکه نماینده پاسخگو نیست و مردم را به توئیت و ایمیل واگذار کرد، داد حامیان را به لفافه برد با این فرض که هنوز شکم خالی کهگیلویه بر سفره عملکرد نماینده به انتظار کباب وعده‌ها مانده است؛ آیا سید بزرگوار تکلیف را از خود ساقط و با قبول پیشنهاد جامعه جوان و استعفای خود می‌تواند ردای مجلس را از تن خارج و بنا بر احکام دین مبین اسلام عزت را به خداوند بارک تعالی واگذار کند و با اعتماد به جوانترها شاهد دو انتخاب میاندوره در کهگیلویه و بویراحمد باشیم؟
آیا آقا سید می‌تواند همچو ادوار گذشته دولت‌های مختلف را بدهکار کهگیلویه و خود را بدهکار دیارش نکند، منشأ خیر شده و با قبول پیشنهاد استعفا فرصت را به جایگزینی باانگیزه و انرژی داده تا بار اقتصاد، اشتغال و گرد کنون نشسته بر طرح‌های پربازده عمرانی و اقتصادی را از سر و روی کهگیلویه محروم بزداید؟
سیر و سرعت این گنجینه یعنی زمان بر دوش کهگیلویه و مردمش سخت می‌گذرد، اما پاسخ این مهم به خواست نماینده محترم بر می‌گردد تا منتی بر کهگیلویه گذاشته و روزهای آتی با پذیرش استعفای خود از مجلس به محبوبیتش افزوده و یا با تداوم این مسیر تاکنون معلوم، پایانی همیشگی بر حاج سید محمد موحد را شاهد باشیم.
--------------------------
بیژن کاظمی کیان
نام شما

آدرس ايميل شما

بهمنش
Iran, Islamic Republic of
اقای روشنفکر شعارهایی که جلو ستادت دادی یادته؟متاسفم برای ادمی که خیلی راحت میتونه به مردم بگه
شما یه فرد مثلا انقلابی چطو با تاجگردون قرار میزاری و دیدار میکنی
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
همشون همینجورن اولش دم از انقلاب میزنن بعد چهره عوض میکنن ایشون هم فقط بفکر طایفه گراییه
Iran, Islamic Republic of
عددی نیستین درمقابل سناتور.یکی ندونه خیال میکنه مریدتوکسی بوده مگه نه این بوده
آرش
Iran, Islamic Republic of
خدا شفابده
واقعاسخته اینقدر که شماها باختید مالدیو نباخته سخته واقعا
سناتور قلب کهگیلویه بزرگ است
Iran, Islamic Republic of
ای جناب موحد قول استعفا هم بده
متاسفانه لحظه به لحظه باید کسی کنارش باشه و مطالب رو گوشزد کنه
گویا روز بروز هم مشکلش بیشتر میشه
Iran, Islamic Republic of
اینا نماینده های تک دوره ای هستند خدا میدونه تاجگروون حیف شد
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1