تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۲۸۰۷۹
در بازدید نماینده ولی فقیه از حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

پرده‌برداری پناهی از مشکلات و ضعف‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد / بازگشت اعتماد، نظم و سامان به حوزه علمیه

۲
۰
پرده‌برداری پناهی از مشکلات و ضعف‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد / بازگشت اعتماد، نظم و سامان به حوزه علمیه
کبنا ؛حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار بزرگ معنوی است که همیشه مردم حوزه علمیه و مقام روحانیت را مورد تکریم قرار می‌دادند و می‌دهد. بعد از حرف‌وحدیث‌های زیادی در آن زمان ( آبان ماه 97) حجت الاسلام و المسلمین سید مومن موسوی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی  مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد شد، تصور می‌شد با توجه به تمجید و تعریف‌های که آن روز رواج داشت، موسوی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد را به جایگاه بهتری برساند. متأسفانه نبود اطلاعات شفاف هیچ گاه مسائل حوزه علمیه استان برای افکار عمومی روشن نبود، تا اینکه حجت الاسلام و المسلمین صفدر پناهی که از روحانیون محبوب، با تجربه و معتمد استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، ( شهریور ماه 99) با حضور مسئولان ارشد کشور و استان سکان حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفت. پناهی در بازدید نماینده رهبر انقلاب اسلامی از حوزه علمیه از برخی نواقص و ضعف‌های که بر حوزه علمیه استان تحمیل شده بود، پرده برداشت و اظهار داشت: اعتمادسازی میان مدیریت و کادر را بیش از گذشته سامان دادیم و نظم حاکم شد.

به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صفدر پناهی
در حاشیه بازدید نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان با اشاره به سختی‌های کار در حوزه و برنامه‌هایی که جهت رونق هر چه بیشتر حوزه‌ها و توسعه امور در زمینه‌های مختلف مد نظر دارد اظهار کرد: یک برنامه عملیاتی در دستور کار داشتیم که مدیریت ما همزمان با شیوع ویروس کرونا شد.
 مدیر حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیوع کرونا از یک سو و ابتلای بنده از سوی دیگر موجب ایجاد وقفه در برنامه‌ها شد افزود: چند نفر از کادر حوزه نیز دچار این بیماری شدند در حالی که بنا داشتیم کارهایی که در طول 4 تا 5 سال انجام نشده بود در مدت بسیار کوتاهی انجام داده و کمبودهای گذشته را جبران کنیم.
 این مسوول در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: اولین اقدامی که در بدو مدیریت خود انجام دادیم اعتمادسازی میان مدیریت و کادر بود و فضایی ایجاد کردیم که هیچ تفاوتی میان مدیریت حوزه و کادر وجود ندارد.
 وی پاسخگویی را یکی دیگر از اولویت برنامه‌های خود در مدیریت حوزه‌های علمیه استان دانست و گفت: همچنین در رفت و آمدها نظم حاکم شد و البته در این بینشان همکاران را حفظ کردیم.
 مدیریت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود در بحث ساخت و سازها با بیان این که در بودجه و اعتبارات فوق‌العاده عقب هستیم افزود: در سال 96 و 97 بودجه حوزه 5 میلیارد و 400 میلیون تومان بود و انتظار این بود که امسال بودجه حوزه‌های استان در حد 10 میلیارد تومان باشد.
 وی گفت: در حالی که کل بودجه و اعتبارات حوزه اکنون 2 میلیارد تومان است! معلوم نیست که از همین مقدار اندک چه میزان تخصیص خواهد یافت.
پناهی در ادامه اظهارات خود در خصوص مشکلات حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که در دوره‌ای اعتبار حوزه علمیه دهدشت 1.5 تا 2 میلیارد تومان بود، افزود: به دلیل عدم پی‌گیری در حال حاضر کل اعتبار این حوزه 120 میلیون تومان است و آن هم تخصیص کامل نیست.
 مدیریت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از گزارش خود به نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: با پی‌گیری‌ها انجام شده و طی نشستی که با مسوولان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم قرار بر این شد که جهت تجهیز این مدرسه کمک کنند تا در دهه فجر شاهد این اتفاق خوب باشیم.
 وی بیان این که پی‌گیر حوزه علمیه دهدشت نیز هستیم به برگزار شدن مناقصه مدرسه سفیران اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات به عزل و نصب‌های گذشته بر می‌گشت که آن‌ها را اصلاح کردیم و 2 مورد به کار بازگشته‌اند.
 پناهی با تاکید بر این که اصرار به بازگشت نیروهای با سلیقه و پای کار داریم افزود: نامه نگاری‌های زیادی به قم داشته‌ایم که حجم این نامه‌نگاری‌ها بسیار زیاد بوده و امیدوار به رفع بسیاری از مشکلات هستیم.
 وی موفقیت یک مدیر را هنگامی دانست که با نیروهای مجموعه خود صمیمی باشد و در ادامه گفت: به دنبال سند و پروانه برای ساخت و سازهای خود هستیم.
 مدیر حوزه‌های علمیه استان در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در همان دوره تجهیز حوزه علمیه گچساران با 700 میلیون تومان به سرانجام می‌رسید افزود: در حال حاضر چیزی نزدیک به 3.5 میلیارد تومان لازم است تا حوزه گچساران را تجهیز کنیم!
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of

مردم از گرسنگی دارن میمیرن‌ کسی الان دانشگاه نمیره شما میگید..
سید
Iran, Islamic Republic of
ماشالله خدا حفظت کنه مرد بزرج
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1