تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۲۸۰۶۶

قول وزیر درباره ثبات بازار مرغ / قیمت مرغ امروز در تهران کاهش یافت

۱
۰
قول وزیر درباره ثبات بازار مرغ / قیمت مرغ امروز در تهران کاهش یافت
کبنا ؛کاظم خاوازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و بازار مرغ در روز‌های آینده و حتی شب عید مشکلی نخواهد داشت.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از صدا و سیما؛ وی افزود: عوامل زیادی مثل شرایط کرونایی، ارز، تامین نهاده و ...در تعیین قیمت مرغ موثر است و صنعت مرغ وابستگی زیادی به نهاده‌ها دارد و عمده این‌ها هم از خارج از کشور تامین می‌شود؛ این صنعت در روز‌های اخیر با مشکلات تامین نهاده‌ها و تامین ارز مواجه بود به همین دلیل مشکلاتی را به وجود آورد.
کاظم خاوازی با اشاره به نگرانی واحد‌های صنعتی در تامین نهاده ها، گفت: باید از این صنعت حمایت کافی می‌شد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: تعداد زیادی از افراد به عنوان دلال که در چرخه صنعت مرغ ضروری نیستند به بازار مرغ ورود و عرصه را بر خریدار تنگ کردند.
خاوازی افزود: وزارت جهاد کشاورزی ورود کرد و با توزیع گسترده در میدان بهمن و بقیه میادین قیمت مرغ را کاهش داد و قیمت ۳۵ هزار تومان میدان بهمن را به ۱۸ هزار تومان رساندیم.
وی با اشاره به دستور رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل بازار مرغ گفت: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری برخی دستگاه‌ها به بازار ورود و مرغ گرم با کیفیت را وارد بازار کرد.
وزیر جهاد کشاورزی قول داد بازار مرغ در روز‌های آینده و حتی شب عید مشکلی نداشته باشد.
 خاوازی افزود: در سطحی گسترده با بهره گیری از امکانات بسیج بازار را رصد می‌کنیم و امید است بعد از سه چهار روز بازار عادی شود و حتی فروشگاه‌های خصوصی هم مرغ‌های خود را عرضه کنند.
وی درباره تخم مرغ گفت: فشار زیادی روی تولید کنندگان تخم مرغ هست و این‌ها تقاضا‌هایی برای صادرات دارند، اما قیمت همان قیمت مصوب است.
او افزود: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.
وزیر جهاد کشاورزی درباره حبوبات هم افزود: قیمت در مزرعه با قیمت فروشگاه تفاوت زیادی دارد؛ اگر شهرداری‌ها بر اساس مصوبه دولت غرفه‌هایی از میادین را در اختیار تولید کننده‌ها قرار بدهند خیلی از مشکلات حذف می‌شود.
خاوازی گفت: واسطه‌ها سود کلانی می‌برند در صورتی که هیچ ارزش افزوده‌ای در اختیار این‌ها نیست و باید این واسطه‌ها حذف شود.
وی درباره طرح تامین نهاده‌ها در داخل کشور گفت: در صورت اجرای طرحی که در دست داریم می‌توانیم سه و نیم میلیون تن نهاده دامی تولید کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: الزامات طرح آماده شده است و این طرح می‌تواند شروعی باشد برای خودکفایی در تامین نهاده‌های دامی.
وی درباره آبخیزداری هم گفت: طرح ها اجرا شده است و در بسیاری از مناطق این طرح ها آب را به قنات ها و چشمه ها برگرداند و همین باعث بازگشت روستائیان به زمین های خود شده است.
قیمت مرغ که طی روزهای گذشته تا کیلویی ٣۶ هزار تومان نیز افزایش یافته بود در حال حاضر به ١٨ تا ٢٢ هزار و ٨٠٠ تومان رسیده است.
قیمت مرغ کاهش یافت
قیمت مرغ که طی روزهای گذشته به دلیل بی تدبیری دولت در بازار نهاده‌های دامی تا کیلویی ٣۶ هزار تومان نیز افزایش یافته بود در حال حاضر در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به ١٨ تا ٢٢ هزار و ٨٠٠ تومان رسیده است.
این تعدیل نسبی قیمت ناشی از توزیع مرغ گرم و منجمد در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای است و قیمت هر کیلوگرم مرغ بین ١٣ تا ١٨ هزار تومان کاهش یافته است.
در حال حاضر در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران میانگین قیمت هر بسته پای مرغ نیم کیلویی ١٠ هزار تومان و هر بسته جگر مرغ نیم کیلویی نیز ١٠ هزار تومان است.
به دنبال افزایش قیمت مرغ در بازار، دولت اقدام به توزیع مرغ گرم با نرخ ١٨ هزار و ۵٠٠ تومان و مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ١۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه زنجیره‌ای کرده است.
البته مسئولان وزارت صمت همچنان تاکید دارند که قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کنندگان ٢٠ هزار و ۴٠٠ تومان است و فروش بالاتر از این نرخ را تخلف می‌دانند اما این قیمت فقط در عرضه‌هایی که خود دولت در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌دهد، قابل مشاهده است.
دبیر ستاد تنظیم بازار چند روز قبل وعده داده بود با توزیع گسترده مرغ از محل ذخایر دولت، قیمت این ماده پروتئینی طی هفته جاری کاهش یافته و به سطح قبلی بازگردد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خشایار=خش
Iran, Islamic Republic of
مرغ راازکیلو۱۲۵۰۰بردی کیلوی ۳۲۰۰۰تومان حالااگه مثلابیاریدکیلوی ۲۵۰۰۰تومن مردم خیلی خوشحال میشنه نه داداش شماخیلی بدبخت ترازاین هستین که این ملت راگول بزنید
بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

بار تعطیلات بر دوش اقتصاد

با شروع ویروس کرونا مسائل متعددی گریبانگیر زندگی روزمره مردم شده، مشکلات اقتصادی و معیشتی ...
«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

«بايا» نيامده پول می‌خواهد!

بايا، شبکه فروش کالا و خدمات است، ده‌ها نمونه ديگر آن در کشور درحال فعاليت هستند. اين ...
فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

فقدان پارلمان ( به قلم محسن خرامین )

سال‌هاست کارکرد اصلی مجلس دخالت در برخی انتصابات مدیریتی است که این انتصابات برای نمایندگان ...
1