تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۴۲۷۸۳۸
عزم همگانی برای ریشه کن کردن کرونا ضروری است؛

محله به محله تا ریشه‌کنی کرونا / انتقاد فعال دانشجویی از شرکت برق / بازداشت یک خواننده در دیشموک

۰
نظارت محترمانه تا برخورد قاطعانه
کبنا ؛مبارزه با کرونا عزم همگانی می‌خواهد و تا مردم و مسئولان برای ریشه کن کردن آن یکدل و یکپارچه نشوند، این کار محقق نمی‌شود، کادر درمانی بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد فداکارانه تلاش می‌کنند، مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار بدهند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ورود ۱۰۰ هزار تست کووید ۱۹ به کهگیلویه و بویراحمد تا پایان هفته در فاز جدید مقابله با کووید ۱۹ خبر داد.

به گزارش کبنا، نشست وبینار با حضور معاون بهداشتی، معاون هماهنگی سپاه فتح، مدیران شبکه‌های بهداشت هشت شهرستان استان، فرماندهان سپاه شهرستانها در سالن اجلاس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
محمد مهدی بانشی در ابتدای این نشست با بیان اینکه جنگ هشت ساله را بزرگمردی به اسم شهید صیاد شیرازی اداره می‌کرد، گفت: در جنگ با کرونا هم برادران سپاه به کمک حوزه بهداشت آمدند تا با همکاری و مشارکت فاز دیگری از مبارزه با کووید ۱۹ را آغاز کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وزارتخانه ۱۰۰ هزار تست کووید ۱۹ برای استان در نظر گرفته که امیدواریم تا پایان هفته به دست ما برسد.
وی با اشاره به نمونه‌گیری از افراد آسیب‌پذیر در منزل در طرح همگانی مبارزه با کرونا (به نام طرح شهید سلیمانی) افزود: قرار شد در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شود، همچنین ماشین‌هایی که به سمت آرامستان‌ها می‌روند توقیف و جریمه سنگینی شوند.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ممکن است در اجرای این طرح با مشکلاتی مواجه شویم اما با همدلی و مشارکت می‌توانیم گام به گام پیش برویم.
 سید علی ساداتی رئیس بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حین اجرای این طرح افرادی که کووید آن‌ها مثبت شده را به افراد آن محله اطلاع دهیم که تذکرات توسط همسایه‌ها و اقوام بیشتر از نظارت‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
وی با بیان اینکه در طرح جدید باید به صورت پله پله وارد شویم، گفت: در اوایل بیماری کرونا تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و نظارت در سطح استان انجام می‌شد به همین علت، درگیری کمتری با بیماری داشتیم.
ساداتی ادامه داد: در فاز جدید مبارزه با کرونا مدیران بهداشت شهرستان‌ها دستشان باز است. امیدواریم مسائل مالی تا هفته آینده حل می‌شود تا شاهد مبارزه قاطع با کووید ۱۹ باشیم.
در ادامه حسین فروزان مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بخشی از فعالیت‌ها در راستای کنترل کووید ۱۹ پایش، نظارت و برخوردهای حاکمیتی است و ناچاریم از قوه قهریه برای تخلفات کرونایی استفاده کنیم.
این مسئول بیان کرد:  برای مقابله با تخلفات کرونایی نیازمند حمایت و پشتیبانی بسیج، سپاه و نیروی انتظامی هستیم. لازم است مراسماتی که در قالب تشییع جنازه و مراسمات عروسی برگزار می‌شود ابتدا تیم‌های نظارت معاونت بهداشت دوستانه و محترمانه تذکر دهند اگر ناچار شدند با دستور قضایی  و برخورد کنند.
وی بیان کرد: برخی تخلفات در قالب واحدها و بستر صنفی گزارش می‌شود مثلاً در یک روستا افراد در کنار یک مغازه و سوپر مارکت‌ها تجمع کردند که برای برخورد با این افراد نیاز به حضور همه تیم‌ها است.
در جمع‌بندی این نشست سرهنگ سعید برومندزاده با بیان اینکه بسیج تخلفات صنفی را رصد و به نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی گزارش می‌دهد، افزود: در خصوص برخورد مراسمات عروسی و عزا مصوبات ستاد استانی کرونا توسط دادگستری و سایر دستگاه‌های مسئول برگزار می‌شود.
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح عنوان کرد: البته عدم برگزاری مراسمات در این شرایط نیاز به فرهنگ‌سازی دارد ضمن اینکه نیروی انتظامی در مواجهه با متخلفان تذکر و برخوردهایی داشته است.
وی با اشاره به پیگیری جدی برای جریمه خودروهایی که در این مراسمات هستند، گفت:  عروسی‌هایی که با تجمع همراه بوده افراد بازداشت شدند.
این مسئول تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در این شرایط مورد توجه باشد، نیروی انتظامی برخورد قهریه را با متخلفان انجام می‌دهد اما اگر ستاد استانی کرونا تصویب کند بسیج به بحث سلبی و قوه قهریه در راستای مقابله با کوووید ۱۹ ورود پیدا می‌کند.
برومندزاده در خصوص وظیفه بسیج در طرح همگانی مبارزه با کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: بسیج در همه کمیته‌ها از جمله کمیته حمایتی با هدف حمایت از افراد درگیر بیماری کرونا، سالمندان و کسانی که در قرنطینه معکوس هستند دارای مسئولیت است.
گفتنی است در این نشست، اعضا پیرامون نقاهتگاه بیماران، عدم رعایت پروتکل‌ها در برخی شهرستان‌ها، عدم نظارت و سایر موارد بحث شد.

بازداشت یک خواننده در دیشموک

سرهنگ جهان دیماز فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از بازداشت یک خواننده محلی مراسم عزاداری در دیشموک به دلیل رعایت نکردن قوانین مقابله با کرونا خبر داد.
وی اضافه کرد: همکاران نیروی خدوم انتظامی پاسگاه روستای اسفندان از توابع دیشموک امروز در منطقه غربی دیشموک در حاشیه برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری، اقدام به بازداشت یک خواننده محلی که با نوازندگی و خوانندگی خویش موجب تجمع مردم شده و برای شیوع کرونا خطرناک می‌باشد کرده است.
دیماز، با بیان اینکه این خواننده مراسم عزاداری به دستگاه قضا معرفی تا اعمال قانون شود، گفت: بنا به دستورات مؤکد ستاد مقابله با کرونا با شخص یا اشخاصی که به هرنحوی زمینه شیوع کرونا را فراهم کنند، با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: امیدوارم این اولین و آخرین بازداشتی متخلف در حیطه خوانندگی در مراسمات عزاداری در شهرستان کهگیلویه باشد.
وی متذکر شد: در مقابله با ویروس کرونا تمکین به  قوانین ستاد کرونا وظیفه همه ما مردم و مسوولان است و اگر کسی به این قوانین  عدم تمکین  داشته باشد و قوانین ستاد کرونا را  نادیده بگیرد با برخورد جدی نیروی انتظامی و دستگاه قضا همراه است.
سرهنگ دیماز گفت: از خوانندگان محلی تقاضا داریم که جهت خوانندگی در عزاداری شهرستان کهگیلویه حضور پیدا نکنند که در غیر اینصورت علاوه بر بازداشت خود شخص متخلف تمام تجهیزات خوانندگی آنها ضبط و طی مصوباتی مصادره خواهد شد.

انتقاد فعال دانشجویی از شرکت برق
علی معنوی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از شرکت برق انتقاد کرد و نوشت: کادر درمان در بیشتر اوقات تنهای تنها هستند و از رعد و برق مسوولان هم بارانی نمی‌بارد!.
این فعال دانشجویی که گویی از سهل‌انگاری مسوولان سخت گلایه‌مند است این گونه ادامه می‌دهد: از دیروز اول آذرماه برای مدت زمان زیادی برق و اکسیژن بیمارستان شهید جلیل یاسوج قطع می‌شود آیا شرکت برق استان جوابگو خواهد بود یا کادر درمان مقصر هستند؟
او می‌گوید: از ناکارآمدی برق استان بیشتر خواهیم گفت.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427838-2.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
فایل های مرتبط
1