تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۴۲۷۶۹۲
دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد؛

مداخلات ساده جوابگوی کرونا نیست/ زمان آزمایش واکسن ایرانی

۱
زمان آزمایش واکسن ایرانی
کبنا ؛دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا، در ارتباط با محدودیت های جدید که از شنبه اجرا می شود و همین طور روند تولید واکسن ایرانی کرونا، توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش کبنا به نقل از مشرق، حمیدرضا جمشیدی، در گفتگو با رسانه ملی، تغییر ژنی ویروس کووید ۱۹ و مجموعه عوامل اتفاقات در شهریور گذشته را عامل اصلی افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های امروز دانست و افزود: وضعیت جهش ویروس و شرایط فراگیری به شکلی است که دیگر مداخلات ساده و معمولی جوابگو نیست و باید با روند فراگیری، تهاجمی برخورد شود.
وی گفت: تردیدی نیست که طرح جامع محدودیت‌های بهداشتی ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد، اما این اشکالات پس از اجرا و با دریافت بازخوردها مشخص و رفع می‌شود.
جمشیدی از پیگیری مصوبات ستاد ملی کرونا و تفویض اختیار به استان‌ها و استانداری‌ها خبر داد و افزود: از شنبه برای افزایش سرعت در تصمیم گیری استان‌ها به حکم مقابله با شیوع کرونا و افزایش شیوع کرونا و قرمز بودن منطقه نیازی به مصوبه جدید و تصمیم گیری مجدد در ستاد ملی مقابله با کرونا ندارند و می‌توانند برای ادامه محدویت‌ها در استان تصمیم گیری کنند.
دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره کلیات طرح جدید محدودیت‌ها و تقسیم ۴ گروه مشاغل، گفت: شدت بیماری نیز به ۳ رنگ قرمز (۱۰ بیمار کرونایی در صد هزار نفر)، نارنجی و زرد تقسیم بندی شده است.
جمشیدی از اجرای طرح «محله محوری» به عنوان پایگاه سلامت نام برد و افزود: این طرح با همکاری بسیج، هلال احمر و…، در پیشبرد مقابله با شیوع کرونا اجرا می‌شود.
وی درباره روند تولید واکسن ایرانی کرونا، گفت: آزمایش حیوانی واکسن ایرانی کرونا موفقیت آمیز بوده و در آذرماه روی داوطلبان آزمایش می‌شود.
جمشیدی افزود: توزیع بین المللی واکسن کرونا به سازمان بهداشت جهانی سپرده شده و تاکنون ۱۸۰ کشور، از جمله ایران در این پروژه ثبت نام کرده اند. در صورت تولید واکسن، سازمان بهداشت جهانی ۲۰ درصد جمعیت پرخطر هر کشور را پوشش می‌دهد و اینگونه نیست که کشور تولید کننده واکسن، دریافت کنندگان را به دلخواه خود گزینش کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1