تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۲۷۵۸۵
جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

ابراز رضایت رئیس بنیاد مسکن کشور از عملکرد «جنتی» / 950 واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا

۱
۰
ابراز رضایت رئیس بنیاد مسکن کشور از عملکرد «جنتی»
کبنا ؛جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن و همچنین روند اجرا و میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ها در سطح کشور در آبان ماه 1399 بصورت ویدئو کنفرانسی با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، جنتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد، حامد صیادی معاونت حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن استان برگزار گردید.
به گزارش كبنانيوز از ياسوج؛ در این جلسه جنتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته گفت: از تعداد 950 واحد سهمیه این استان در شهرستان گچساران 500 واحد، شهر سی سخت 100 واحد، در شهر چرام50 واحد، شهر لیکک 40 واحد، شهر دهدشت 260 واحد در حال اجرا می باشد که در شهر دوکنبدان  با پیگیریهای انجام گرفته تا کنون برای ساخت و ساز 288  واحد پروانه ساختمانی اخذ گردیده، تجهیز کارگاه و زیر سازی معابر، خاکبرداری، پی کنی جهت اجرای فنداسیون اجرا شده و مابقی شهرستانها در دهدشت و دنا نیز متقاضیان در حال اجرای کرسی چینی و پی کنی و اجرای فنداسیون هستند.
جنتی مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از پیگیرها و مساعدت های مسئولین کشوری و استانی جهت  پیگیری روند پیشرفت فیزیکی پروژها در سطح استان‌ها، افزود: جهت پیشرفت فیزیکی و جلوگیری از مشکلات این چنین پروژه های ملی باید امکانات و زیر ساخت های مناسب عمرانی، فرهنگی، اجتماعی بصورت ویژه و با همکاری همه نهادهای مرتبط در دستور کار قرار گیرد.
در ادامه تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ضمن ابراز رضایتمندی از عملکرد استان  جهت تسریع در اجرای کار و پیشرفت فیزیکی پروژها مطابق با برنامه پیش بینی شده خواهان افزایش کیفیت دقت، و سرعت کار و نظارت مدیران کل بر روند اجرایی پروژها در استان شدند و ضمن تاکید راهکارهای لازم را ارائه کردند.




جنتی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد به اتفاق امیدوار معاونت عمران روستایی، فتاحی پور مدیربانک ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و دهیاران و شوراهای روستاهای هدف در شهرستانهای دنا و بویر احمد از روند اجرای طرح هادی و بررسی و موانع مشکلات در این روستاها در حوزه سادات محمودی ( سر تل پنگو ) در شهرستان دنا و حسین اباد دشتروم و بردخیاری در شهرستان بویر احمد بازدید کردند.
جنتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این بازدیدها بیان کرد: تهیه و اجرای طرح هادی روستایی با هدف ساماندهی و اصلاح بافت های موجود در روستاها و نحوه استفاده از زمین ها برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستا و...  شامل اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، احداث سیل بند و آماده سازی اراضی پیش بینی شده  لذا برای گسترش روستا از جمله اقدامات موثر در توسعه و عمران زیر بنایی روستا و کاهش مهاجرت به شهرها با حمایت دولت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با مشارکت دهیاران و شوراها و همچنین همکاری و مشارکت خود مردم اجرا می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن افزود: خوشبختانه تا کنون در 703 روستای زیر 20 خانوار و بالای 20 خانوار تهیه طرح هادی صورت گرفته که از این تعداد در 450 روستا طرح هادی اجرا شده است.
جنتی افزود : در بحث ساخت مسکن مقاوم در سطح استان با توجه به قدیمی بودن اکثر بافت منازل مسکونی در روستاهای اقدامات خوبی صورت گرفته که هم اکنون در حال ساخت 3500 واحد مسکن محرومین در استان هستیم که تاکنون با همکاری نهادهای مرتبط و مشارکت مردم از 3500 سهمیه اختصاص تاکنون 1720 واحد در مرحله سقف میباشند و 11 میلیارد تومان بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط این نوع تسهیلات پرداخت گردیده.
در حاشیه این بازدیدها مدیر کل بنیاد مسکن استان راهکارهای لازم را با توجه به وضعیت انتشار کرونا جهت خدمت رسانی بهتر ارائه نمودند.





افتتاح یک واحد مسکن محرومین به نمایندگی از 200 واحد در شهرستان باشت   
به مناسبت گرامی داشت روز روستا یک واحد مسکونی مسکن محرومین به نمایندگی از 200 واحد در بخش مرکزی شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد در روستای تلچگاه به بهره برداری رسید.
این آیین بهره برداری با حضور سید مسعود حسینی فرماندار شهرستان باشت، انباز پور بخشدار مرکزی شهرستان، شیرزاده سرپرست دفتر نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان باشت، شوراها و دهیار روستا و جمعی از اهالی روستا صورت گرفت.
در این آیین شیرزاده سرپرست دفتر نمایندگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان باشت در این شهرستان با ارائه گزارشی گفت: در دولت تدبیر و امید از سال 92 تا کنون اجرای جدول به طول 711 متر طول، اجرای دال پل به متراژ  هشت و نیم متر مکعب ، احداث کانال هدایت سیلاب  به طول 210 متر، اجرای عملیات بازگشایی – زیرسازی – بیس و آسفالت به متراژ 7 هزار و 250 متر با اعتباری بالغ بر 614 میلیون تومان توسط بنیاد مسکن انجام گرفته است.
شیرزاده افزود: از تعداد 400 واحد سهمیه تخصیصی مسکن محرومین در شهرستان باشت 234 واحد مختص بخش مرکزی بوده که از این تعداد 200 واحد در مرحله پی کنی، 75 واحد در مرحله فنداسیون ،60 واحد در مرحله اجرای اسکلت قائم و دیوار چینی  و تعداد 35 واحد به بهره برداری رسیده  است.
سرپرست دفتر نمایندگی باشت در ادامه گفت: روستای تلچگاه در آمار سرشماری 1395 دارای 47 خانوار با جمعیتی بالغ بر 178 نفر بودکه با خدمات صورت گرفته توسط این نهاد در روستا خصوصا پرداخت تسهیلات مسکن محرومین تعداد خانوار به 63 خانوار افزایش یافته است .
در ادامه حسینی فرماندار شهرستان باشت ضمن گرامی داشت این روز بزرگ از تلاش و همکاری همه جانبه بخشدار ان، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها , خصوصا عملکرد خوب بنیاد مسکن در خدمات رسانی به روستائیان عزیز که نتیجه آن مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها گردیده تقدیر و تشکر کرد و افزود:  جامعه روستاییان و عشایر بر خلاف نسبت جمعیتی پایین، نقش مهمی در امنیت , اقتصاد و استقلال کشور ایفاد می کنند و بعنوان کانون های کوچک تولیدی , سهم بزرگی در توسعه استانی و ملی دارند .
در ادامه حسینی فرماندار شهرستان  ضمن اعلام آمادگی کامل مجموعه فرمانداری شهرستان به منظور ایجاد تعامل و ارتباط با بنیاد مسکن در زمینه پیشرفت و آبادانی روستاها ادامه داد:  فعالیت های بنیاد مسکن در سطح استان در آبادانی و توسعه روستاها چشمگیر است و مانع از مهاجرت روستاییان به شهر شده است که جا دارد از مدیریت و مجموعه همکاران در این نهاد مقدس تقدیر و تشکر کرد.


جلسه اي در راستای آخرین اقدامات صورت گرفته با موضوع ساخت مسکن محرومین در تعهدات بنیاد مسکن استانها و بررسی موانع و مشکلات موجود و تسریع در روند اجرای کار جلسه ای بصورت ویدئو کنفرانسی با حضور تابش رئیس محترم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و مدیران کل استانها برگزار گردید.
به گزارش کبنا نیوز؛ تابش در خصوص رعایت همه پروتکل های بهداشتی و آرزوی سلامتی برای همه بیماران و سایر توصیه های لازم گفت: تامین مسکن محرومین اقدام بزرگی بود که از سال 98 با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، استانداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف ایجاد سرپناهی امن برای محرومین اجرایی شده که امید است با تلاش و همکاری همه نهادهای مرتبط تا پایان سال جاری نسبت به واگذاری واحدهای در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهد افتتاح این پروژه ها و نشان دادن لبخند بر چهره محرومین باشیم.
در ادامه این جلسه جنتی مدیرکل بنیاد مسکن نیز با تقدیر از تابش و معاونین وی در دفتر مرکزی جهت پیگیری و خدمات رسانی بهتر به محرومین در تعهدات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استانها  با ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن استان گفت: از سهمیه 3500 واحد مسکن محرومین که در تعهد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویر احمد بوده تا کنون 1000 و 304 واحد تکمیل شده است
جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان واحدهای شروع به ساخت را 3500 مورد عنوان کرد و گفت : 1800 مورد در مرحله فونداسیون، 1500 مورد در مرحله دیوار چینی و 1323 واحد در مرحله اجرای سقف می‌باشد  که تا کنون با تلاش مجموعه همکاران و مشارکت مردم و نهادهای مرتبط 304 واحد به بهره برداری رسیده.
جنتی افزود: تاکنون برای واحدهایی که عملیات ساخت را شروع کرده اند از محل سازمان برنامه و بودجه 63 میلیارد و 350 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است. که امید واریم با همکاری و مساعدت مسئولین کشوری و استانی تا پایان سال جاری بتوانیم نسبت به تکمیل و واگذاری واحدهای در تعهد بنیادمسکن انقلاب اسلامی این استان با مشارکت مالکین اقدامات لازم صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
India
سفارش ایشون از امور مالیاتی کشور باعث شده این اتفاق بیافتد. یعنی ..... ای کاش منم تو دوران دبیرستان در باشت همه ساله ده تجدید می اوردم تا الآن یک .....بودم
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1