تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۲۷۵۵۵
سید یوسف یوسف زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج می‌گوید:

ابهام 20 ساله واگذاری زمین‌های تپه دمالی سروک یاسوج / وعده‌هایی که خاک می‌خورند

۱
۰
ابهام 20 ساله واگذاری زمین‌های تپه دمالی سروک یاسوج / وعده‌هایی که خاک می‌خورند
کبنا ؛برای پیگیری موضوع تپه دمالی که مدت‌های مدیدی منجر به معضل شده است، با سید یوسف یوسف زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج گفت‌وگویی انجام گرفته است. او گفته جلساتی را با صاحبان این اراضی و مسئولین بنیاد مسکن برگزار شد و طی این جلسات توسط مسئولین برای رفع مشکل وعده‌هایی داده شده است، آیا سه ماه برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و حل مشکل کفایت نمی‌کند؟
یوسف زاده می‌گوید: ضمن قدردانی از همه رسانه‌های آزاده‌ای که صدای مردم را انعکاس می‌دهید. در ابتدای یک جمله از رهبر معظم انقلاب نقل می‌کنم، معظم له می‌فرمایند؛ شاخص دوّم دولت اسلامی، مسئله‌ی خدمت به خلق است؛ روحیّه‌ی خدمت، که این گفتمان اصلی دولت اسلامی همین خدمت است؛ اصلاً فلسفه‌ی وجود ما جز این نیست؛ ما آمده‌ایم خدمت کنیم به مردم و هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل کند. (۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت)
لذا رسالت مسئولین باید خدمت تنها و تنها خدمت به مردم باشد، و هیچ چیز و هیچ کس نباید این نگاه را از مسئولین بستاند، این تذکر را مستقیماً خطاب به مسئولین مؤثر در پیشبرد روند واگذاری تپه دمالی مطرح می‌کنم. استعاره ما از مسئولیت، باید امانت الهی باشد، نه ملک طلق خود و خودی‌ها!

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427555-1.jpg

بنده چند بار در رسانه‌ها این موضوع را بیان کرده‌ام. اما متأسفانه آنطور که انتظار داشتیم، پیشرفت محسوسی برای نیل به گره گشایی از مردم ندیده‌ایم؛
تپه دمالی سروک از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال 1373 است، که طی این سفر بنا به دستور مقام معظم رهبری می‌بایست زمین‌هایی که جزء منابع طبیعی و بلا استفاده است، بصورت مسکونی به مردم نیازمند استان واگذار شود، و در پیگیری این دستور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن پیشنهادی، خواستار واگذاری زمین‌های این تپه از منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به بنیاد شد جهت تخصیص به متقاضیان نیازمند. 
منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این امر همکاری و این اراضی را به بنیاد مسکن واگذار کرد. 
در سال‌های 1378 تا 1382 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع به اعطای برگه‌های واگذاری به افراد مورد تأیید و دارای شرایط کرده است و این واگذاری‌ها بارها تغییر کرده‌اند و تا کنون پلاک‌های متعددی از این زمین‌ها به صاحبان اراضی معرفی شده است و خود موجب سردرگمی صاحبان این اراضی شده است و البته موجب کش دار شدن و طولانی شدن زمان واگذاری این اراضی هم شده است و پس از گذشت حدود بیست سال همچنان معلق مانده است.
یکسری ابهاماتی در این زمینه است که بنده در قالب پرسش مطرح می‌کنم، امید است مسئولین ذی ربط پاسخگو باشند؛
سؤال اول، چرا با گذشت بیش از بیست سال این واگذاری‌ها همچنان انجام نشده و همچنان راکد مانده است؟! آیا دست‌هایی مانع از واگذاری این زمین‌ها شده است؟
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427555-2.jpg
سؤال دوم، اینکه آیا الزاماً معارضین محلی مانع پیشرفت امور شده  و یا سهل انگاری‌های ادارات مسئول؟ آیا معارضین محلی نمی‌توانند پرداخته اشخاص ذی نفعی باشد؟!
سؤال سوم، بسیج دانشجویی حدود سه ماه است که به این پروژه ورود کرده و جهت رفع مشکل، جلساتی را با صاحبان این اراضی و مسئولین بنیاد مسکن داشته است و طی این جلسات توسط مسئولین برای رفع مشکل وعده‌هایی داده شده است، آیا سه ماه برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب و حل مشکل کفایت نمی‌کند؟
هرچند پیشرفت‌هایی در امر آماده‌سازی خیابان‌ها صورت گرفته لیکن این جواب گویی درد بیست ساله صاحبان این اراضی نیست.
 ما در ابتدا در صدد رفع مشکل بین بنیاد مسکن و صاحبان اراضی هستیم. اما معتقدم که برای حل این معضل بیست ساله استانی، می‌بایست تمامی دستگاه‌های مسئول استان همچون استانداری و بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد و علل الخصوص بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد به جد پیگیر امور مربوطه باشند.
مسئولین مربوطه مطلع و صاحبان این اراضی خاطر جمع باشند که ما بسیج دانشجویی به جد تا واگذاری نهایی زمین‌ها به صاحبان اراضی، پیگیر امور هستیم، و از دستگاه‌های مربوطه خواهانیم نهایتاً تا یک ماه آینده، طرح نهایی واگذاری زمین‌ها تعیین و تکلیف شود که دیگر هیچ توجیهی برای عقب افتادن این طرح وجود ندارد، ما مترصد عملکرد مسئولین هستیم، اگر عملکرد متناسب با نگاه انقلابی امامین انقلاب نباشد، قطعاً نوک تیز پیکان انتقادات خود را بطور صریح و صراح متوجه افرادی که مسئولند خواهیم کرد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427555-3.png
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهادی
Iran, Islamic Republic of
تپه تاریخی ،منابع طبیعی و اثر ارزشمند را به حراج گذاشتند.تا دلال بازی نقش اصلی را ایفا کند.اگر واقعا دلسوز مردم هستید جای دیگه به اینا زمین بدهند
امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1