تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۲۷۴۹۵
کبنا گزارش می‌دهد

خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد 23 آبان

۰
خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد 23 آبان
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در یاسوج مرکز استان و شهرهای همچون دیشموک، دهدشت و گچساران به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

پازل شکست‌های آمریکا با انتخابات اخیر تکمیل شد
 
امام جمعه چرام گفت: بزرگ‌ترین بازنده و شکست خورده بزرگ در انتخابات اخیر آمریکا، ترامپ قمارباز، نیست، نظام آمریکا است.
حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این مطلب که رأی‌گیری در انتخابات آمریکا ظاهراً پایان یافته است، اظهار کرد: آنچه در این میان مهم است این‌که انتخابات آمریکا بیش از آن‌که نشان شکست ترامپ باشد، نشان شکست راهبردی آمریکا است، چهار سال گذشته را باید بی‌نظیرترین دوران در شکست‌های راهبردی آمریکا بنامیم که این انتخابات آن را تکمیل می‌کند.
 امام جمعه چرام، گفت: شکست در مقابله با بیداری اسلامی و مقاومت اسلامی؛ شکست در ایجاد گروه‌های بدلی مانند داعش و النصره برای زدن کشورهای مقاومت؛ شکست در ترساندن و عقب نشینی ایران با ترور بزدلانه سردار دل‌ها که منجر به قیام جهانی علیه آمریکا شد؛ شکست هیمنه‌ی هفتاد ساله آمریکا در پاسخگویی به هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد و... نمونه‌ای از شکست‌های راهبردی و پی‌درپی ایالات متحده‌ی آمریکا است.
وی، افزود: واقعیت این است که مسأله کنونی ما، پیروزی یا شکست ترامپ یا بایدن نیست، مسأله اصلی شکست آمریکا است، حقیقت این انتخابات، حکایتی روشن از افول آمریکا است، این انتخابات ناقوس زوال آمریکا را به صدا درآورده است.
 حجت الاسلام افشار، اولین مساله در باب شکست انتخاباتی آمریکا را رونمایی از شکست نظام معرفتی لیبرال دموکراسی دانست و گفت: نظام آمریکا و کشور آمریکا برای غربگرایان بهشت لیبرال دموکراسی است، نظام معرفتی که به فرموده رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ جدایی از اعتقاد به خدا، سکولاریسم، تحول انحرافی انسان، انزوای معنویت و اخلاق انسانی، انسان محوری مادّی، تفکر سودمحور، حاکمیت لذت‌گرایی، سرمایه‌پرستی و پول‌پرستی است، انتخابات در آمریکا قاعدتاً باید سمبل مردم‌سالاری و آزادی باشد اما خلاف این مساله ثابت شده است.
وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری اخیر که فاسدترین و متقلبانه‌ترین انتخابات آمریکا نام گرفت شکست سیاست‌های آمریکا است به رونمایی از باطن زشت سبک زندگی آمریکایی اشاره داشت و خاطرنشان کرد: سبک زندگی آمریکایی در قالبی از هنر و سینما و فیلم‌هالیوودی و زرق و برق مادی ترسیم کردند اما با این انتخابات و حمله مردم به هایپرمارکت ها و...همه چیز این سبک زندگی آشکار گشت.
وی، تصریح کرد: مهمِ قضیه دوران پسا انتخابات آمریکا است، از روز 14 آبان ماه تا اول بهمن - پایان دوره ترامپ- و پس از آن است، بدون تردید در دو ماه و نیم آینده تا استقرار جو بایدن - به شرط شکست شکایات و ادعاهای ترامپ- در دادگاه عالی آمریکا، حوادثی رقم خورد که بر فهرست این رسوایی‌ها خواهد افزود، بزرگ‌ترین بازنده و شکست خورده بزرگ در انتخابات اخیر آمریکا، ترامپ قمارباز، نیست، نظام آمریکا است.
 
نظام و ملت آمریکا بازنده بزرگ انتخابات
 امام جمعه قلعه رئیسی گفت: بزرگ‌ترین بازنده انتخابات آمریکا نظام و ملت آمریکا بود.
 حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قلعه رئیسی با بیان اینکه رهاورد نماز جمعه طهارت و پاکی فرد و خانواده و جامعه و اجتماع است تاکید کرد: اولین حرکت رسول خدا (ص) برای برپایی نظام توحیدی و انقلاب و نظام سازی اقامه نماز جمعه بود و نماز جمعه ندا و دعوت عمومی خدای متعال در هر روز جمعه و همه اهل ایمان را به این ضیافت معنوی هفتگی دعوت می‌کند.
 امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: نماز جمعه از عبادتهایی است که به شرکت کنندگان در این میعادگاه ندا می‌شود اعمالت را از نو آغاز کن آمرزیده شدی و نماز جمعه کلاس تربیت، تهذیب، ذکر، توجه به خداوند و پیوند مخلوق به خالق و آرامش دلهای ناآرام و عبادت و تقوا و ایثار و معنویت است و نماز جمعه محل اجتماع خوبان و مستحکم‌ترین سنگر دفاع از انقلاب و نظام و ولایت و صحنه نمایش قدرت و عزت و افتخار و عظمت مسلمین و باعث یاس و ناامیدی کفار و منافقین و فتنه گران است.
 وی افزود: نماز جمعه قرارگاه دفاع از ارزشها و فضائل و محل جدایی حاضران در صحنه از بی تفاوت‌هاست و نماز جمعه تحفه الهی به مردم شریف ایران و یادگار امام راحل و ثمره خون شهیدان و دژ و پناه گاه مستحکم نظام جمهوری اسلامی است و همگان بالاخص نهادهای فرهنگی بدانند نماز جمعه باعث طهارت روح و روان فرد و خانواده جامعه می‌شود و مایه حیات معنوی در جامعه می‌شود.
صلواتی با بیان اینکه عدم حضور و اتصال به این چشمه سار زلال و معنویت و فرهنگ ساز باعث آسیب‌ها و پیامدهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی می‌شود خاطرنشان کرد: بی تفاوتی نهادهای تربیتی و عدم حضور نهادهای فرهنگی در نماز جمعه ظلم و ناسپاسی در حق خدای متعال و رسول خدا و اهل بیت (ع) و امام راحل و عظیم الشان و شهیدان و ولایت است و خالی کردن سنگر نماز جمعه و از رونق انداختن این سنگر و فضا سازی و حاشیه سازی و ناامید کردن جوانان از این سنگر خدمت به شیطان و جبهه استکبار و تضعیف گفتمان ولایت و نادیده گرفتن حکم خداست.
 خطیب جمعه قلعه رئیسی یکی از مصادیق تقوا را حضور در نماز جمعه و زمینه حضور دیگران دانست و گفت: کسانیکه مانع حضور مردم در این قرارگاه ولایت می‌شوند مانع الخیر و سد از سبیل الله می‌کنند و اگر در جامعه چنین افرادی مسئول نهادهای فرهنگی باشند و یا اگر این افراد مسئولیت داشته باشند این گناه و ظلم نابخشودنی است و ابتدا باید این افراد ارتباط برقرار کرد و آنان را هدایت کرد و اگر هدایت نمی‌شوند باید عزل شوند.
 صلواتی به سالروز آزاد سازی سوسنگرد اشاره و خاطرنشان کرد: سالروز شهیدان مجید و مهدی زین الدین در دفاع مقدس و آزاد سازی سوسنگرد دو نام بزرگ وجود دارد و یکی هم امام خامنه‌ای و شهید چمران نقش راهبردی در دفاع مقدس داشتند و نقش رهبر حکیم انقلاب در دفاع مقدس برای امام راحل و امت همان نقش مولا علی (ع) و سلمان فارسی برای صدعن سبیل الله بود.
 رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا به انتخابات آمریکا و نشانه‌های شکست راهبردی آمریکا اشاره و تصریح کرد: در انتخابات 2020 هم آمریکا شکست خورد و مهم نیست چه کسی پیروز انتخابات شد مهم این است که این انتخابات افول آمریکا را به صدا درآورد و یک زلزله سیاسی و اجتماعی در کشور مدعی مهد قدرت و جلال تمدن غرب است و اولاً نظام آمریکا و کشور آمریکا برای غرب گرایان لیبرال دموکراسی و سرزمین موهوم رویاهاست و این انتخابات از نظام لیبرال دموکراسی غرب رونمایی کرد.
 وی با بیان اینکه این انتخابات رونمایی از باطن زشت سبک زندگی آمریکایی بود اظهار داشت: شکست در سرنگونی حکومت مردمی ونزوئلا، شکست در راه اندازی جنگ‌های نیابتی، شکست در اختلاف اندازی بین گروه‌های مقاومت فلسطین، شکست بزرگ در یمن، شکست در فتنه انگیزی و آشوب افکنی در سال 96 و 98 در ایران، شکست در مدیریت مناسب مقابله با کرونا، شکست هم پیمانان منطقه آمریکا مانند عربستان و امارت در تحقق سیاسیت های آمریکا علیه ایران و همه این شکست‌ها انقلاب اسلامی و مردم و رهبری حکیم این امت نقش اول را دارد و این شکست‌ها ثمره گفتمان مقاومت و روحیه جهادی است و لذا بزرگترین بازنده در انتخابات اخیر آمریکاست.
صلواتی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و خواستار توجه بیشتر به اهمیت کتاب داشتند و در ادامه از زحمات چند ساله بخشدار سابق چاروسا تشکر و از آرزوی توفیق برای بخشدار جدید داشتند.

لزوم نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه
 
امام جمعه باشت بر ترغیب جوانان به خواندن کتاب وترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد.
امام جمعه موقت باشت با اشاره به مناسبت‌های پیش رو از جمله ۲۴ آبان ماه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: گرایش مردم به کتاب در سال‌های اخیر به سبب گستردگی فضای مجازی و جذابیت‌های نهفته آن کم شده است اما با این حال، کتاب جایگزین ندارد.
حجت الاسلام بلادی با گرامی داشت یاد و خاطره علامه طباطبایی افزود: این عالم ربانی با اثر جاودان کتاب تفسیر المیزان دریایی از کمال و معرفت را به روی همگان گشوده است و باید مطالعه آن مد نظر قرارگیرد.
 خطیب موقت جمعه باشت با بیان اینکه دوشنبه ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد به فرماندهی شهید چمران است ادامه داد: نام سوسنگرد بانام شهید دکتر چمران عجین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1