تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۲۷۴۰۰
وزیر بهداشت؛

‌تست‌های کرونا به روزی ۱۰۰ هزار نمونه افزایش پیدا می‌کند

۰
‌تست‌های کرونا به روزی ۱۰۰ هزار نمونه افزایش پیدا می‌کند
کبنا ؛سعید نمکی در آیین افتتاح ۶۶ پروژه ‌سلامت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریم و روزهای سخت بیشتر از روزهای برخوردار می‌توانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم اظهار داشت: امسال اولین سالی است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ تحت بیمارستانی به تخت‌های کشور خواهیم افزود و اینچنین سالی قبل و بعد از انقلاب وجود نداشته است که در اوج تحریم و بستن دست و پا در شرایط سخت اقتصادی اینچنین اقداماتی انجام شود.
نمکی گفت: طرح غربالگری عمومی که امروز همکاران ما در کشور آغاز می‌کنند پیرو جلسه تاریخی در محضر مقام معظم رهبری برگزار شد و ایشان اوامری فرمودند که یکی از نکات کلیدی و سرنوشت‌ساز کنترل و مهار بیماری، محله محور کردن و خانواده محور کردن این طرح بود.
وی افزود: طرحی که امروز آغاز شود دگرگونی در مسیر بیماری ایجاد خواهد کرد و در روزهای نخست مدیریت بیماری با همکاری بسیج و دیگر سازمان‌ها آغاز شد و توانستیم با بسیج ملی مبارزه با کرونا در کمتر از ۶۰ روز تعداد مرگ‌ها به کمتر از ۴۰ نفر در روز و میزان بستری‌ها در ۵۰ روز اول به یک پنجم برسد.
نمکی بیان کرد: این راه بسیار موفق بود که از تجربه ارزشمند دفاع مقدس به دست آمده بود و توانستیم در کمتر از ۶۰ روز با غربالگری ۷۸ میلیون جمعیت بار بیمارستان‌ها را به شدت کاهش دهیم.
وزیر بهداشت گفت: در این مرحله نیز با توجه به همکاری بین‌بخشی مناسبی که بعد از فرمایشات مؤثر مقام معظم رهبری ایجاد شد توانستیم طرحی را آماده کنیم و امروز این طرح محله‌محور از استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
وی افزود: در این طرح محور فعالیت ما بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی شده و حمایت‌هایی که در طول قرنطینه باید از آن‌ها انجام شود. شناسایی سریع موارد مبتلا و افزایش تست‌ها که اکنون به روزانه ۴۰ هزار مورد افزایش یافته و تا هفته‌های آینده به روزی ۱۰۰ هزار خواهد رسید، است.
ویروس کرونا در ایران -هشدارهای وحشت‌آلود درباره نارضایتی انفجاری مردم از  پنهانکاری حکومت آخوندی + عکس و فیلم
وزیر بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه تست‌های سریع که ۲۰ تا ۲۵ دقیقه نتیجه اعلام می‌شود نیز در داخل ساخته شده و تا هفته آینده وارد بازار می‌شود و مقدار قابل توجهی نیز وارد شده که با افزایش تست‌ها به روزی ۱۰۰ هزار مورد، موارد دارای اولین علائم قابل بررسی و حلقه مبتلایی و افراد مرتبط با بیمار شناسایی شوند و از ظرفیت‌های مردمی اعم از بسیج، مساجد و روحانیت و طرح ماندگاری به نام هر خانه یک پایگاه سلامت استفاده شود که در هر خانه به سفیر سلامت خواهیم داشت.
وی افزود: استان کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که در اولین روزهای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به خوبی درخشید و یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل است که امروز در طرح محله محور و خانواده محور می‌تواند استفاده شود.
نمکی گفت: برآورد ما این است که با این همدلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها و با محور آموزش بار بیمارستان‌ها به شدت کاهش یابد و نشان افتخاری برای جمهوری اسلامی کسب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1