تاریخ انتشار
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : ۴۲۶۸۴۸
امروز جمعه 2 آبان ماه /

در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۱
۰
در خطبه‌های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟
کبنا ؛خطبه‌های نماز جمعه شهرهای دهدشت، قلعه رئیسی، لنده و باشت امروز جمعه 2 آبان ماه برگزار شد.

تکیه به دیوار متزلزل امریکا اشتباه است

امام جمعه دهدشت برخی تحلیل‌ها از نتیجه انتخابات امریکا را دشمن شادکن خواند وگفت: امریکابا ترامپ یا بایدن قطعا رو به افول است.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت پایان تحریم تسلیحاتی کشورمان را پیروزی ملت ایران بر استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: پایان تحریم تسلیحاتی بعد از ۱۳سال نشان از موفقیت ملت ایران و گفتمان مقاومت و ایستادگی دارد.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: این پیروزی حقوقی، سیاسی راهبردی نتیجه تلاش تیم دیپلماسی برای مقابله با شیطان بزرگ و نیز ایستادگی ملت به عنوان پشتوانه محکم بود.
وی در خصوص پیامدهای این پیروزی گفت: ایستادگی جمهوری اسلامی قدرت ایران را به منصه ظهور رساند و برگ برنده برای مبارزه با دشمن شده است.
خطیب نماز جمعه دهدشت اضافه کرد: سهم اصلی را شهیدان دفاع از حرم و سردارانی همچون سلیمانی دارند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه صنعت دفاعی و نظامی ایران هدف اصلی تحریم طی ۴۲سال گذشته استکبار بود،افزود: علیرغم همه تحریم‌ها امروز بسیاری از تسلیحات نظامی در کشور ساخته می‌شود و انچه باعث امنیت و استقلال است اتکای درونی است که این را مدیون دانشمندان جوان انقلابی، هدایت‌های رهبری و پاسخگویی به عملیات روانی و ایستادگی قوای سه گانه هستیم.
وی، انتخابات پیش‌رو در امریکا را یادآور شد و گفت: امریکا چه با ترامپ چه بایدن این شرایط را برنخواهد تافت.
وحدانی‌فر برخی تحلیل‌ها از نتیجه این انتخابات را غلط و دشمن شاد کن خواند و تصریح کرد: نتیجه انتخابات تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ امریکا امریکاست و دشمن دشمن است.
وی با بیان اینکه طبیعی است امریکا یا روباه پیر برای کاهش تلخی شکست شیطنت کنند،تاکید کرد: اعتماد به اروپا صحیح نیست، برخی فکر می کنند رای ممتنع اروپا در یک مسئله هنر است.
خطیب نماز جمعه دهدشت درباره تاثیر انتخابات امریکا بر ایران گفت: جمهوری اسلامی امروز دارای قدرت و عزت در دنیاست برخی کف و سوت می‌زنند اگر فلانی بیاید چنان می‌شود! خیر، سگ زرد برادر شغال است و تکیه به دیوار متزلزل امریکا کاری اشتباه.
وی در ادامه افزود: باید قدرت درونی را افزایش داد به کسانی که قدرت امریکا را بزرگنمایی و قدرت کشور را نادیده می‌گیرند توصیه می‌کنم تاریخ را مطالعه و امریکا را در یک قرن گذشته پایش کنند.
وحدانی‌فر گفت: قطعا امریکا رو به افول است با ترامپ افول با سرعت بیشتر و اگر بایدن باشد ممکن است مدتی طول بکشد.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیست این مسئله را توجه کند اگر قرار است تخطی کند و برای جریان مقاومت مشکلی ایجاد کند پاسخ جمهوری اسلامی قطعا پشیمان کننده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت و افزود: جوانان زندگی امام عسکری را مطالعه و سرمشق زندگی خود قرار دهند.
خطیب نماز جمعه دهدشت همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی به سبزپوشان تصریح کرد: آسایش و آرامش امروز مرهون زحمات این عزیزان است با رافت و مهربانی و اقتدار نشان داد از نیروهای قابل اتکاست.

تحول در دیشموک با اقدامات بنیاد علوی
امام جمعه دیشموک گفت: بنیاد علوی برای تحول در دیشموک وارد عمل شده که مردم و مسوولان باید همکاری کنند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک ضمن توصیه مردم به تقوای الهی اظهار کرد: تبعیت از امامان و اهل بیت و آرزوی قلبی مومنان برای ظهور امام زمان(عج) پایان بخشی بدرفتاری، بداخلاقی و بدگوی است.
خطیب جمعه شهر دیشموک بااشاره به اینکه پایان  13 سال تحریم‌های تسلیحاتی و لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران باعث پیروزی ایران در این عرصه شد عنوان کرد: تلاش‌های ترامپ رئیس جمهور بی‌عقل آمریکا در 27 مهرماه و تلاش ایشان بر اینکه پرونده ایران را به شورای امنیت ببرد و قطعنامه علیه ایران صادر کند با همکاری نکردن و همراهی نکردن کشورهای اروپایی مواجه گردید و باعث لغو تحریم‌های تسلیحاتی شد این خود پیروزی ایران را به همراه داشت.
وی گفت: لغو تحریم‌های تسلیحاتی به چند دلیل باعث ناتوان ماندن آمریکا بر اهداف شوم خود بود که از مهم ترین دلایل یکی پیروزی حقوقی و سیاسی محصول مجاهدت‌ها و مدافعان حرم و جبهه مقاومت در طول سالهای اخیر در برابر دشمنان تکفیری است که نمونه بارز دفاع از حریم امنیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود.
راوند از دیگر دلایل پیروزی ایران در این عرصه گفت: مسئله صنعت دفاعی کشور در 42 سال گذشته بود که تحریمهای صنعت دفاعی کشور باعث شد که 85درصد صنایع دفاعی ما به خودکفا برسد.
وی تکیه برجوانان در صنعت دفاعی کشور و صنایع نظامی کشور را مهم‌ترین دلیل لغو تحریم‌های تسلیحاتی دانست و گفت: خودکفایی 85 درصدی ایران وابسته به همین دلیل است و شهادت تهرانی مقدم از شهدای بزرگوار در این عرصه دفاع و مقاومت بود.
امام جمعه دیشموک به مسئله دیگری اشاره کرد و گفت: 6سال سختی تحریم فلج کننده دشمن باعث شد که مردم این پیروزی را رقم بززند و مردم در این شرایط بد اقتصادی و دشواری‌های اقتصادی که به وجود آمد صبر کردند و با تبعیت از ولی رهبری خود موفق شدند و در برابر دشمن سرخم نکردند و با تحمل تحریم‌ها با صبر باعث این پیروزی شدند.
وی گفت: بی‌تدبیری‌ها و بدعملی مسوولان را تحمل کردند و بخاطر رهبر، نظام اسلامی و بخاطر خون شهدا با وجود این افسارگسیختگی بازار صبوری کردند که خود نشانه مهمترین دلایل موفق لغو تحریم‌های تسلیحاتی بود.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: نکته دیگری که باید مد نظر ما قرار بگیرد پیروزی هر کدام از بایدن و یا ترامپ در انتخابات پیش روی آمریکا است که برنده شدن هرکدام به ریاست جمهوری آمریکا برای ایران اسلامی قابل تحمل نیست.
وی گفت: طبیعی است که در امریکا چه بایدن و چه ترامپ پیروز انتخابات باشد این پیروزی تسلیحاتی ایران برای هرکدام از ریاست جمهوری‌های امریکا خاطره تلخی برایشان است.
راوند گفت: اولا دستگاه دیپلماسی ما باید خودش و اقتدار نظام اسلامی را حفظ و صیانت کند و مراقبت از دستاوردهای که نظام اسلامی بدست آورد را باشد.
وی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید عدم ارتباط با آمریکا و اروپایی‌ها را از برنامه خود خارج کنند گفت: اروپاییها نشان دادند که راه آمریکا و منافع آمریکا برایشان بسیار مهم است.
امام جمعه شهر دیشموک گفت: تداوم قاطعانه و بدون وقفه و تاخیر بدون تاخیر کاهش آن چیزهایی که در هسته‌ای وجود دارد یعنی اینکه ما باید به خاطر اینکه انها دست ما را بستند بر غنی شدن اورانیم فعالیت بیشتری در دستور کار داشته باشیم.
وی با اشاره به اجرای سند امنیت قضائی توسط رئیس قوه قضائیه گفت: از طرف رئیس قوه قضائیه سند امنیت قضائی در 2مهرماه 99برای اجرا به دادگستری‌ها اعلام شد که این خود گام بلندی است در عدالت قضائی و مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور است و اگر تضمین اجرایی پیدا کند می‌تواند تحول عظیمی در عدالت قضائی به وجود بیاورد.
راوند تشریح کرد: اصلاح پرونده‌ها در احکام اجرایی و لغو برخی از لغات مبهم، جلوگیری دستگاه قضا از بازداشت‌های خودسرانه، حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از ورشکستگان تولیدی و بنگاههای اقتصادی، عدم تعطیلی کارگاههای تولیدی در کشور، تداوم فعالیت‌های کارآفرینی در کشور باعث کمک قوه قضائیه در این اجرائیه گردد.
وی عنوان کرد: تاکید بر علنی بودن دادرسی‌ها که این گامهای بلند اگر اجرایی شوند در مبارزه با مفاسد اقتصادی و عدالت قضائی در کشور اتفاق می‌افتد.
خطیب نماز جمعه دیشموک با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تقدیر و تشکر از فرمانده کلانتری دیشموک و پرسنل انتظامی در این یگان و همچنین فرمانده پاسگاه اسفندان و پرسنل این پاسگاه  عنوان کرد: هفته‌ای در نیروی انتظامی نیست که این جان برکفان در کشور ایران اسلامی ما شهید نداشته باشند.
وی گفت: نیروی انتظامی موجب دلگرمی و امنیت جامعه است و پشتوانه محکمی برای نظام مقدس اسلامی است که جای تقدیر و تشکر دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر دیشموک با اشاره به حضور بنیاد علوی در منطقه دیشموک داشت و گفت: حضور مدیرعامل بنیاد علوی و دیدن مناطق دیشموک یکی از اتفاقات خوب است که باعث تحول می‌شود.
وی به همراهی و همکاری مردم و مسوولان با بنیاد علوی توصیه کرد و گفت: عدم وجود معارضات، عدم وجود اختلافات در این منطقه باعث پیشرفت منطقه خواهد شد.
راوند گفت: با توجه به اینکه اختلافات باعث کمتر پیشرفت منطقه دیشموک می‌شوداز مردم خواست تا اختلافات را کنار بگذارند.
وی گفت: مسوولان بصورت جهادی فعالیت کنند چون بنیاد علوی برای کمک به دولت و مردم که به میدان آمده است و اگر چند ماهی در منطقه فعالیت داشته باشند و با همکاری و همراهی مسوولان برای اجرای فعالیت‌ها متحد نباشند از ادامه فعالیت در این منطقه دست برمی‌دارند.
راوند گفت: حضور بنیاد علوی و فعالیت‌شان در صورتی در منطقه باعث تحول می‌شود که مسوولان و مردم پای کاری داشته باشیم.

اقتصاد کشور را به بودن و نبودن ترامپ گره نزنید

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: اقتصاد کشور را با آمدن یا نیامدن ترامپ و بایدن گره نزنید.
 حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر قلعه رئیسی ضمن دعوت همگان به رعایت تقوی الهی به مقام شفاعت در قیامت اشاره و بیان کرد: مفسران شیعه و سنی مقام محمود را به شفاعت کبری تفسیر کردند و یعنی پیامبر به مقامی می رسد که همه او را ستایش و حمد می کنند و پیامبر در قیامت کاری می کند که همه مومنان از آن سود می برند و این غیر از شفاعت نیست.
امام جمعه قلعه رئیسی به سند امنیت قضایی توسط رئیس قوه قضائیه اشاره و تصریح کرد: سند امنیت قضایی یک گام مهم برای تحول قضایی در محاکم و توسعه عدالت قضایی و سندی برای ارتقا حقوق شهروندی و عامه مردم و همچنین باعث جلوگیری از تضییع حقوق مردم است.
وی با بیان اینکه این روزها شاهد مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) در برخی اظهار نظرها هستیم ادامه داد: هدف از این تحریف زمینه سازی برای دوستی شیطان با القای همسان انگاری شرایط امروز کشور با زمانه صلح امام حسن مجتبی(ع) است و می خواهند بگویند امام حسن محتبی(ع) صلح کردند پس ما هم باید به دنبال صلح باشیم در حالیکه نه شرایط جمهوری اسلامی مشابه دوران امام حسن مجتبی(ع) است و شرایط و مقتضیاتی که منجر به صلح شد در شرایط فعلی موجود نیست و این تحریف یک هدف متوسط را هم دنبال می کند.
صلواتی خاطرنشان کرد: افکار عمومی به دنبال راهکارهای مناسب برای حل مشکلات معیشتی خود هستند و یک عده ای با طرح مسائل انحرافی و انداختن نارنجک های دورزا در افکار عمومی مطالبات و اولویت های کشور را به حاشیه می برند و این روش برای به هم ریختن دستگاه محاسباتی و جابه جایی اهم و مهم و غیر مهم در افکار عمومی است و آمریکا به دنبال این است که افکار مردم دنیا را منحرف و اغوا کند و اصلی ترین راهبرد در شرایط کنونی کشور گفتمان سازی دولت جوان حزب الهی است و امروز علاج کشور دولت جوان حزب الهی است با روی کارآمدن چنین دولتی می توان گفتمان سازی کرد.
خطیب جمعه قلعه رئیسی به وضعیت این روزهای انتخابات آمریکا هم اشاره و یادآور شد: این روزها یک عده ای دوست دارند زلف اقتصاد و سیاست و ثبات و آرامش ایران را با آمدن و نیامدن ترامپ و بایدن گره بزنند و حدود دو هفته به پایان ماراتن نفس گیر انتخابات با آمریکا مانده است مناظره اول تبدیل به جنگ لفظی دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه شد و مناظره دوم با بازی تبلیغاتی ترامپ با بیماری کرونا بصورت جداگانه برگزار شد اما آنچه مهم است که با این مناظره مفتضحانه که اوج بداخلاقی و جنگ لفاظی غرب بود مهم نیست چه کسی رای بیاورد و مهمتر از انتخابات دوره پسا انتخابات است.
صلواتی به پایان رسیدن تحریم های تسلیحاتی ایران هم اشاره و تاکید کرد: این پیروزی حقوقی و سیاسی و راهبردی بیش از هر چیز محصول مقاومت و مجاهدت ملت بزرگ ایران و مدیون شهدا مدافع حرم و شهید حاج قاسم و طهرانی مقدم ها و دانشمندان جوان و انقلابی و هدایت ها و تدابیر معصوم گونه رهبر انقلاب بود و این پیروزی مهم اعلام رسمی شکست آمریکا و این شکست پیروزی گفتمان مقاومت است و آمریکا چه با ترامپ و چه با بایدن اقتدار نظامی ایران را تاب نمی آورد و هوشیاری مسئوولان سیاسی را می طلبد و راه اصلی مقابله عدم اعتماد به اروپا و تداوم قاطعانه و بدون تاخیر کاهش تعهدات هستند و آمادگی برای مقابله با هرگونه شیطنت دشمن است.
وی در پایان به شهادت امام حسن عسکری(ع) در روز 4آبان هم اشاره و با تسلیت این روز از همه مردم و مسئولینی که تدارک و در مراسم پنج شنبه های شهدایی در یادواره شهدا روستاهای چاروسا شرکت می کنند تشکر کرد و خواستار باشکوه برگزار شدن این یادواره ها شد.

سند امنیت قضایی گام بلندی به سمت عدالت قضایی است
امام جمعه باشت هفته نیروی انتظامی را به فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی تبریک گفت و از خدمات و زحمات این نیرو درشهرستان باشت تشکر وقدردانی کردند.
حجت الاسلام عبودی افزود: نیروی انتظامی با همه محدودیت‌ها و درحد توان وباهمه محدودیت‌ها کار می‌کنند.
وی گفت: سند امنیت قضایی ابلاغ شده از طرف رئیس قوه قضائیه، گام بلندی به سمت عدالت قضایی است که اگر اجرا شود عدالت اجرا می‌شود.
عبودی ادامه داد: عملکرد دستگاه قضا دربرخورد با مفسدین و اختلاسگران مردم را امیدوار کرده است.
عبودی با انتقاد از مسئولان اداره صمت در خصوص بازرسی‌ها از بازار، گفت: وضعیت بازار شهر سروسامان ندارند ومسئولین هم به فکر نیستند ونظارتی هم نیست.

حجت السلام سید هدایت محمودی اصل امام جمعه لنده در خطبه‌های نماز این هفته به پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌های تسلیحاتی ۱۳ ساله‌ای که در این حوزه گریبان‌گیر ملت بود به لطف خدا با مقاومت مردم ایران، پیروزی مهمی رابرای ملت رقم زد که این دستاورد مهم در حقیقت اعلام رسمی شکست آمریکا در زمینه‌های امنیتی نظامی سیاسی و دیپلماسی بود.
امام جمعه لنده افزود: در آمریکا هر رئیس جمهور سر کار بیاید شرایط موجود را تحمل نخواهند کرد و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی در تسلیحات قدرتمند شود برای آمریکا دردآور است.
محمودی اصل به سند امنیت قضایی کشور اشاره کرد و گفت: ابلاغیه رئیس قوه قضائیه به دستگاه قضایی برای کشور موثر واقع می‌شود و نشان دهنده حرکت به سوی عدالت قضایی است.
امام جمعه لنده در بخش دیگری از خطبه‌ها به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: یکی از بهترین عمل‌ها کمک به برقراری آرامش و آسایش در جامعه است؛ امروز خانواده‌ها بدون دغدغه به راحتی در خیابان‌ها حاضر می‌شوند و این مهم در سایه زحمات همه نیرو‌های مسلح از جمله نیروی محترم انتظامی است.
وی به تغییر مبلمان شهری در لنده اشاره کرد و افزود: کار‌های در شرف انجام است تا ظاهر شهر از این حالت بی روحی درآید و شکل بهتری به خود گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
همه مطالب یکسان و از یک منبع تنظیم شده اند همه میدانند ما هم‌ میدانیم شما هم‌میدانید
به جای این مطالب که کسی هم‌ نمیخونه درد و محرومیت منطقه رو فریاد بزنید نه اینکه اسرائیل رو موعظه کنید
اسرائیل تو رو نمیشناسه اما مسئول استانی و کشوری حداقل صداتو میشنوه
خودکشی دختران معصوم رو فریاد بزنید
عمق محرومیت و بازماندگان سیستم آموزش در این دوره دردناک کرونا را از ته جان پشت اون تریبون فریاد بزن
.حال که سیاسیون منطقه در خواب ناز هستند شما که نماینده قشر مستضعف در طول تاریخ بعد از ورود اسلام به ایران بودید از این تریبون به نفع همین مردم‌بدبخت حرف بزنید و بدانید خدا رو گواه میگیرم‌ اگر این ملت نجیب نبودند ..
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1