تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۲۶۳۹۷

توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر پیمان تسلیحات هسته‌ای

۰
توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر پیمان تسلیحات هسته‌ای
کبنا ؛یک رسانه آمریکایی از توافق اولیه آمریکا و روسیه بر سر تداوم کاهش تسلیحات هسته‌ای دوجانبه میان دو کشور خبر داده است.
به گزارش کبنا و به نقل از مشرق، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه از توافق اولیه مذاکره‌کنندگان آمریکا و روسیه بر سرتداوم کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور خبر داده است.
وبگاه شبکه خبری ای‌بی‌سی‌نیوز، این توافق را در راستای تلاش مسکو-واشنگتن برای نجاتِ تنها توافق کنترل تسلیحاتی موجود میان دو کشور قبل از انقضای آن در سال آینده میلادی دانسته است. 
منبع مطلع مورد استناد ان‌بی‌سی گفته هنوز مشخص نیست این توافق اولیه به تمدید پیمان موسوم به «استارت نو» (New START treaty) میان دو کشور منجر خواهد شد یا خیر. این پیمان ماه فوریه سال ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.
این منبع، با وجود این گفته چنانچه روال کار به خوبی پیش رود ممکن است توافق میان آمریکا و روسیه قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در روز ۳ نوامبر اعلام شود. چشم‌انداز دولت ترامپ این است که چین هم در نهایت، به این توافق ملحق شود.
گزارش‌ها حاکی است «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین»، روسای جمهور آمریکا و روسیه توافق کاهش تسلیحات را امضا کرده‌اند، اما لازم است مذاکره‌کنندگان جزئیات در زمینه‌هایی مانند راستی‌آزمایی توافق و شرایط پایبندی به آن را مشخص کنند.
منبع ان‌بی‌سی که مجاز به فاش کردن هویتش نبوده گفته رایزنی‌های تکمیلی میان واشنگتن و مسکو در این خصوص هفته آینده انجام خواهد شد. به طرف روس گفته شده چنانچه طی هفته‌های آینده به توافق نرسند، ایالات متحده شرایطش را سخت‌تر خواهد کرد.
این خبر در شرایطی گزارش شده که دونالد ترامپ به دنبال به دست آوردن دستاوردهای سیاست خارجی در فاصله چند هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری است.
اعلام توافق میان آمریکا و روسیه قبل از انتخابات احتمالاً با واکنش‌های مختلف در آمریکا روبه‌رو خواهد شد زیرا دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند روسیه به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات است.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1