تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۲۶۳۱۵

پاسخ روحانی به انتقادات قالیباف؛ خودتان برای کشور چه کرده‌اید؟

۱
۰
پاسخ تند روحانی به قالیباف
کبنا ؛رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت گفت: کسانی که به دولت نقد می‌کنند به مردم بگویند که خود ایشان برای کشور در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی کنونی چه کاری کرده‌اند.
حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به جریانی که همواره در جنگ اقتصادی فعلی دولت را تخریب می‌کند، گفت: در روز‌هایی که ۸ سال با عراق می‌جنگیدیم و از کشور خود دفاع می‌کردیم، گاهی دچار شکست می‌شدیم که امام راحل (ره) اتفاقات پیش آمده را «عدم الفتح» می‌نامیدند. در آن روز‌ها اگر درگیر اختلاف می‌شدیم نمی‌توانستیم جریان جنگ را به پیش ببریم.
وی افزود: امروز نیز در جنگ اقتصادی باید در کنار هم باشیم. دولت در جنگ کنونی اقتصادی در وسط میدان است، اما عده‌ای انگار آفریده شده‌اند که فقط نقد کنند.
روحانی تصریح کرد: این افراد که مدام به دولت نقد می‌کنند بگویند که خود ایشان و هم حزبی‌های آن‌ها برای کشور و در شرایط فعلی چه کاری کرده‌اند. جنگ اقتصادی فعلی از سوی فردی که به هیج قانون و پروتکلی قائل نیست آغاز شده و دولت نیز در وسط میدان ایستاده است.
رئیس دولت دوزادهم گفت: اینکه بگوییم بانک مرکزی ضعیف است پول ملی تضعیف شده درست نیست. آن‌هایی که انتقاد می‌کنند به ارائه راهکار بپردازند.
وی تأکید کرد: آن‌هایی که دولت را نقد می‌کنند، به شرایط کشور در جنگ تحمیلی اقتصادی واقف هستند، اما دوباره نقد خود را ادامه می‌دهند. البته در چنین شرایطی لازم است مسئولان دولتی در کل کشور خدمات و تلاش خود را به مردم گزارش دهند.
توضیح درباره لغو جلسه سران قوا
رییس جمهور درباره لغو جلسه سران قوا گفت: "من هرگاه شک داشتم که جلسه‌ای را برگزار کنم یا نه؟ سمیناری باشد یا نه؟ اجتماعی تشکیل شود یا نه؟ از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسیدم و هرچه گفتند، عمل کردم. این وظیفه شرعی، قانونی و عقلانی ماست. کسی نمی‌تواند برود در مسیل بایستد، در حالی که صدای سیل را هم می‌شنود و بعد بگوید می‌ترسی که وسط رودخانه بایستی؟ من نمی‌ترسم. خب نترس بایست تا آب بیاید و ببردت! یا زلزله دارد تکان می‌دهد می‌گوید می‌ترسی که زیر این سقف بایستی؟ من نمی‌ترسم و می‌ایستم. خب بایست سقف می‌ریزد روی سرت!"
با بیان واقعیت‌ها، به مردم نشاط و امیدواری دهیم
روحانی از محققان، استادان و افرادی که در مسائل اقتصادی فعال هستند خواست درباره آمار‌های افتخارآمیز دولت صحبت کنند و افزود: غیر از صدا و سیما و روزنامه‌ها از این قشر می‌خواهیم آمار‌های کشور منصفانه مقایسه کنند. البته دولت یازدهم و دوازدهم دو مقطع داشته است.
رییس جمهوری ادامه داد: مقطع نخست از سال ۹۲ تا ۹۷ است که در تحریم و مشکلات بود، ولی در جنگ نبودیم و مقطع دوم که از سال ۹۷ تا امروز است که در جنگ اقتصادی هستیم. همچنین روز گذشته دیدید که سازمان ملل و در جمع حقوق بشری‌ها، ۲۶ کشور اعلام کردند که آمریکا علیه حقوق بشر فعالیت و جنایت می‌کند و کار تروریست اقتصادی انجام می‌دهد.
روحانی با تاکید بر اینکه در این شرایط باید واقعیت‌ها را برای مردم گفته شود، افزود: البته آن‌هایی که در خارج کشور ضد انقلاب هستند حسابشان جداست. اما همه ما در داخل کشور سرنوشت واحد داریم و واقعیت ملموس واحد پیش روی ما است و باید با بیان واقعیت‌ها به مردم نشاط و امیدواری بدهیم.
وی یادآور شد که الحمدالله قدم‌های بسیار خوبی با افتتاح ۲۷ طرح بزرگ ملی برداشته شده و این روند تا آخر سال ادامه خواهد داشت.
با ادبیات تند با یکدیگر حرف نزنیم
روحانی گفت: ما در یک شرایطی قرار داریم همه باید یکدیگر را یاری کنیم. دچار حیرت هستم که با کوچکترین بهانه این طرف و آن طرف آماده اند که با ادبیات تند با هم حرف بزنند، ما همه برادریم.
رییس جمهوری افزود: از همه جناح و احزاب و همه قوا، از مقننه و قضاییه و تا نیرو‌های مسلح و همه مردم می‌خواهم که یکدیگر را یاری کنیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
روحانی به خدا خیلی پوست کلفتی.
سید مسعود مرادیان ده برآفتاب
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1