تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۴۲۶۱۹۸
در گفت‌وگوی با کبنانیوز مطرح شد

ضرورت توسعه گردشگری، کشاورزی و راه‌اندازی کارخانه‌ها

۰
ضرورت توسعه گردشگری، کشاورزی و راه‌اندازی کارخانه‌ها
کبنا ؛ امید سبزعلی در گفت‌وگو با کبنا نیوز اظهار کرد: امروزه یکی از مهمترین عوامل افزایش آسیب ها و معضلات اجتماعی در سطح کشور و استان کهگلویه و بویراحمد بیکاری نسل جوان و کارآمد جامعه می باشد.
سبزعلی افزود: استان چهار فصل کهگلویه و بویراحمد با طبیعتی بکر و زیبا در حوزه استحفاظی شهرستان های باشت و گچساران می تواند بستری مناسب به منظور راه اندازی و ترویج صنعت گردشگری این دو شهرستان باشد.
وی ادامه داد: وقتی استان کهگلویه و بویراحمد را با سایر استان ها در سطح کشور مقایسه می کنیم الحق و الانصاف هم از لحاظ منابع طبیعی (بویژه نفت و گاز) و هم از لحاظ زیبایی های طبیعی جزء استان های محدود در سطح کشور است که باز هم درصد بسیار بالایی از جوانان بیکار را به خود اختصاص داده است.
کارشناسان فرهنگی اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دین اسلام نسبت به مسأله بیکاری و رفع آن تأکیدات فروان دارد، اظهار داشت: همچنانکه امام جعفر صادق علیه السلام از قول پدر بزرگوارشان فرمودند؛ ما بَعثَ اللهُ نَبیاً الّا زارعاً اِلّا ادریسَ فاِنّهُ کانَ خیاطاً.(خداوند پیامبری را مبعوٍث نکرده مگر اینکه زارع و کشاورز می باشد و تنها ادریس خیاط بود.)
وی تاکید کرد: پس ضرورت توجه به مسأله بیکاری جوانان می توان جامعه را از فرو رفتن در معضلات و آسیب های اجتماعی برهاند و جامعه را به سمت نشاط و رونق کسب و کار و تولید سوق دهد.
سبزعلی با اشاره به اینکه یکی از راهکار های دیگر این است، گفت: اشتغال موجود با توجه به رشد و توسعه ویروس منحوس کرونا حفظ گردد و دوم اینکه تلاش گردد تا با توجه به بستر های ایجاد شده در سطح شهرستان های باشت و گچساران توسعه صنعت در شهرک صنعتی خان احمد با همکاری بخش خصوصی و اعطای وام به منظور توسعه بخش کشاورزی در زمینه های حاصلخیز این دو شهرستان در دستور کار مسئولان اجرایی و متولیان این امر قرار گیرد و این اقدام اگر اجرایی شود مطمئن باشیم تا حدود زیادی گره بیکاری در استان ما رفع خواهد شد.
وی در پایان اظهار کرد: از بین رفتن انحصار دولتی و توسعه خصوصی سازی در این منطقه استراتژیکی می تواند در رفع آفت بیکاری که دامنگیر جوانان تحصیلکرده ما شده است .مفید و اثرگذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1