تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۲۶۰۳۲

آخرین خبر از خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال

۰
آخرین خبر از خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال
کبنا ؛وزارت ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس درصدد است که این دو باشگاه وارد بخش خصوصی شوند. در اولین اقدامات، استقلال و پرسپولیس در 10 ساله گذشته حسابرسی کامل شدند. سند ورزشگاه مرغوبکار و کمپ مرحوم ناصر حجازی به نام باشگاه استقلال و مجموعه درفشی‌فر و شهدای گمنام نیز به نام پرسپولیس خورده است.
نکته دیگر، ارزش‌گذاری برندینگ این دو باشگاه بود که با توجه به مجموعه‌هایی که به باشگاه‌ها اضافه شده، ارزش سرمایه استقلال و پرسپولیس بالای هزار میلیارد تخمین زده شد. موضوع بعدی، بسته شدن حساب‌های متفرقه بود، به طوری که این دو باشگاه تنها یک حساب دارند که در خزانه دولت است و خارج از آن حساب ندارند. در واقع، هر پولی که واریز یا برداشت شود، به صورت شفاف علت آن مشخص خواهد شد و سازمان بازرسی و نهادهای دیگر می‌توانند حساب را بررسی کنند.
آخرین مرحله برای واگذاری، ارائه حساب‌های مالی سال گذشته است. حسابرسی سال آخر پرسپولیس برای شهریورماه امسال و برای استقلال مهرماه تمام می‌شود. پس از اینکه حسابرسی انجام شد، به مجمع ارائه می‌شود تا مجمع آن را در اختیار سازمان بورس قرار دهد. در صورت ارائه حساب‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مجمع، بحث واگذاری آنها به بخش خصوصی وارد مرحله آخر خواهد شد.
نحوه واگذاری به این صورت است که در ابتدا 10 درصد سهام عرضه اولیه خواهد شد تا کشف قیمت شود. پنج درصد نیز برای شکست حباب قیمت خواهد بود. این قیمت پس از اینکه سیر صعودی و نزولی خود را طی کرد، در یک نقطه می‌ایستد. این نقطه قیمت هر سهم باشگاه را نشان خواهد داد. وقتی این اتفاق بیفتد، تصمیم گرفته می‌شود که بلوکی واگذار شوند. بنابراین، هر کسی به اندازه بلوک صاحب سهم می‌شود. هر سال نیز مجمع باشگاه برگزار می‌شود تا هر فردی که سهم داشت، سودش به حساب او واریز شود. از طرفی، هر کسی یک برگه سهام داشته باشد، قادر است در جریان تصمیمات هیئت مدیره و مدیرعامل باشد. این مسئله باعث شفافیت در این دو باشگاه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1