تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۲۵۸۲۸
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

بیشتر از جراحات دوران جنگ ...

روانبخش صادقی
۱
۰
بیشتر از جراحات دوران جنگ ...
کبنا ؛
یاران چه غریبانه ، رفتند از این خانه !
هم سوخته شمع ما، هم سوخته پروانه !
به ترکشهای درون جسمم گفتم زیادی جست و خیز نکنید، به تاولهای بدنم گفتم فراز و نشیبهای بی رحمانه، نا اهلان و نامحرمانی، که از مرور خاطرات صاحبان این تاولها بیخبرند، کمتر از بالا و پایین آمدنهای شما نیست ، شما با جزر و مد خود و آنان با طوفان و بحران دنیا زدگی بر جسم و روحمان سنگینی می کنید!
نفسم همچنان، با من در ستیز است، و من همچنان با او مدارا می‌کنم، او از خردل و سیانور و من از فشار هر دو می نالم، و این ستیز تا روزگاری دور یا نزدیک ادامه دارد!
وقتی به هم میریزم، همه در نگاهم یکسان است، زمین و زمان را در هم می ریزم، آن وقت دیگر هیچ چیز در اختیارم نیست ، هر کسی را در مقابلم دشمن می بینم، و این جلوه دیگری از روزگار به ظاهر سخت و در واقع زیبای من است، که خدایم برایم مقدر کرده است!
روزهای سخت، مقاومت که البته شیرین هم بود، شدت مقاومت اسارت، و همه آلام دیگر همه و همه، بماند جای خود رفتار نابخردانه برخی آدمهای کم خرد و کم تقوا، که مسلمانی و ایرانی بودن را یدک می کشند، و زبان معاندانشان مثل نیش عقرب تن رنجورمان را می آزارد، بیشتر از جراحات ناشی از مقاومت هشت ساله روح و جانمان را تحت تاثیر قرار داده است!

این را هم به دور از منشور اخلاقی این نوع آدمها نمی بینیم، اما آنچه که همچون تاولهای شیمیایی بر دل و روحمان سنگینی می‌کند ، نوع رفتار دوستانی است که مشمول دور اندیشی شهید باکری شدند، که رزمندگان دفاع مقدسی به چند گروه تقسیم و هر گروه را به زیبایی تحلیل کردند !
و دنیا با همه زیباییها و فراز و فرودهایش بازار معامله خوبیهاست، و قطعا خریدار آن حضرت حق است، و میزان ترازویی است که، بر اساس ذره مثقال همه را محاسبه و مواخذه می‌کند، تا ما چگونه بیاندیشیم و چگونه روزگار بگذرانیم !
و این درد دلهای مظلومانه، دردمندانی است که در حاشیه نامهربانیهای معمول، روزگارشان به سختی می‌گذرد، و البته برخی از غارت گران بیت المال با نام آقاراده و ... هر روز با ماسکی، یا فرار را بر قرار ترجیح داده ، یا در دام قانون اسیر می‌شوند ! اما ما همچنان بر همان باوریم که ... شهدا بودند !
ما در ره دوست، نقض پیمان نکنیم !
دوست گر جان طلبد، دریغ از جان نکنیم !
دنیا اگر از یزید لبریز شود !
ما پشت به سالار شهیدان نکنیم !
به روح بلند امام و شهیدان سلام و درود میفرستیم و برای سلامت و طول عمر با عزت رهبر فرزانه انقلاب هم دعا می‌کنیم ، سایه‌شان مستدام

..................................
پیک جامعه ایثاگران
بنده خدا روانبخش صادقی
نام شما

آدرس ايميل شما

نطری.ا
Iran, Islamic Republic of
درود برصادقی مرد نجیب و بی ادعا.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1